• glitterhitta

    BF mars 2020 - stannar på FL

    Jag tänkte att vi kan ha en egen tråd för oss som inte vill vara med i någon grupp på Facebook, här kan vi följas åt under denna resa!

  • Svar på tråden BF mars 2020 - stannar på FL
  • Lustablong

    Åh härligt!!! Vill också se vårt

    Vart gör de UL på en söndag?


    glitterhitta skrev 2019-09-01 10:02:09 följande:

    Fick nyss se min bebis! Hjärtat slår så fint och det är bara en där inne, vi mätte ingenting utan bara en liten tjuvtitt. Liten minibebis som växer <3


  • Anonym3323

    om man får dåligt resultat på KUB blir man erbjuden NIPT kostnadsfritt då? Vi ska göra KUB 13+1, är det sent? men läst på nu och ser att NIPT är mycket säkrare också.. så blir osäker på hur man ska göra, ska man försöka få en tidigare tid för KUB-testet?

  • glitterhitta
    Lustablong skrev 2019-09-01 10:18:41 följande:

    Åh härligt!!! Vill också se vårt

    Vart gör de UL på en söndag?


    Jag jobbar på sjukhus och vi hade en lugn morgon så jag frågade läkaren om vi kunde ta en snabbtitt bara för att se så det fanns någon där inne. Och det gjorde det! :)
  • sofiaaaaaa
    Anonym3323 skrev 2019-09-01 10:58:17 följande:

    om man får dåligt resultat på KUB blir man erbjuden NIPT kostnadsfritt då? Vi ska göra KUB 13+1, är det sent? men läst på nu och ser att NIPT är mycket säkrare också.. så blir osäker på hur man ska göra, ska man försöka få en tidigare tid för KUB-testet?


    Jag har också kub sent 13+0. Funderade med på att om man behöver gå vidare med NIPT (i mitt landsting gör man det om man får dåligt resultat på kub kostnadsfritt) är det någon bäst före tid på det testet?
  • Mageric

    Hej alla!

    V 11 + 1 här, första barnet. Knappt känt något alls utom ömma bröst fram till för 1v sedan. Svintrött och illamående, som att jag är bakis..måste småäta hela tiden.

    Var på ett tidigt ultraljud i v9 för att bestämma graviditetslängd pga jag hade väldigt långa cyklar ch där fanns hjärtslag <3

    Ska på inskrivning nästa vecka och ta prover inför KUB. Blivit sjukt nervös för det helt plötsligt, lugnet från att ha sett hjärtslagen skapade dubbelt så mycket oro att det ska vara något fel längre fram.

    Tänker också vänta med att berätta till efter KUB.

    Ska bli kul att ha lite sällskap!

  • matf
    Mageric skrev 2019-09-01 16:11:50 följande:

    Hej alla!

    V 11 + 1 här, första barnet. Knappt känt något alls utom ömma bröst fram till för 1v sedan. Svintrött och illamående, som att jag är bakis..måste småäta hela tiden.

    Var på ett tidigt ultraljud i v9 för att bestämma graviditetslängd pga jag hade väldigt långa cyklar ch där fanns hjärtslag <3

    Ska på inskrivning nästa vecka och ta prover inför KUB. Blivit sjukt nervös för det helt plötsligt, lugnet från att ha sett hjärtslagen skapade dubbelt så mycket oro att det ska vara något fel längre fram.

    Tänker också vänta med att berätta till efter KUB.

    Ska bli kul att ha lite sällskap!


    Också gravid med första barnet, vecka 11+0. Ska också på inskrivning nästa vecka men ska göra proverna för kub idag! Gjorde tidigt ultraljud i vecka 8 där vi såg en liten i vecka 7+6 med hjärtslag. Kändes lugnande, men nu känns det långt kvar till kub testet. Bryr mig själv inte så mycket om det skulle vara någon kromosomavvikelse eller liknande på kub testet, vill bara se så bebis mår bra och att allt är som det ska.. såklart vill man att allt ska va bra helst, men vill så gärna ha det här barnet och är så rädd för att mista det nu.. längtar bara tills vecka 12 och missfallsrisken inte är så stor.. hoppas jag kommer dit!
  • Anonym3323
    sofiaaaaaa skrev 2019-09-01 12:58:46 följande:
    Jag har också kub sent 13+0. Funderade med på att om man behöver gå vidare med NIPT (i mitt landsting gör man det om man får dåligt resultat på kub kostnadsfritt) är det någon bäst före tid på det testet?
    Precis, i mitt län får man också gå vidare med NIPT om det är dåligt resultat.. men jag läste på lite igår och om jag inte har fattat fel kan NIPT göras t om v.24. Jag tog mina blodprover idag, så har mailat dit vi ska på ultraljudet och fråga om de har något närmre datum. Jag hade önskemål om en speciell tid så det kanske var därför jag fick tiden så sent, men nu känner jag hellre att jag vill ha första bästa tid. Haha!

    Btw så mår jag nästan helt bra idag och har mer energi än på typ 8 veckor?! inget illamående direkt förutom när jag inte ätit på ett tag, och ömma bröst såklart.. Men skulle ju vara riktigt nice om illamåendet vill avta nu så man blir lite piggare. Har känt mig mycket gladare på jobbet idag och skrattat, så känt igen mig själv lite mer nu :) hur mår ni andra nu?
  • malinmyra

    Hej tjejer! Är i vecka 14 nu (13+2) och insåg idag att jag faktiskt blivit rätt rund! Slutade använda jeans redan i v.6, då jag svällde upp så mkt. Har hela tiden trott att jag bara varit svullen sen dess, men insåg nu att jag inte kan dra in magen så mkt längre. Är det ngn annan av er som det syns på? Första barnet, kanske jag ska tillägga.

  • LimeLime
    malinmyra skrev 2019-09-02 18:39:15 följande:

    Hej tjejer! Är i vecka 14 nu (13+2) och insåg idag att jag faktiskt blivit rätt rund! Slutade använda jeans redan i v.6, då jag svällde upp så mkt. Har hela tiden trott att jag bara varit svullen sen dess, men insåg nu att jag inte kan dra in magen så mkt längre. Är det ngn annan av er som det syns på? Första barnet, kanske jag ska tillägga.


    Samma för mig är i slutet på v13 och nu börjar det synas. Inte bara jag som tycker det utan även de i min närhet har kommenterat att jag börjar få mage. Jag trodde verkligen att jag skulle få mage sent då jag brukar ha en platt mage men nope den har kommit tidigt. Den är större på kvällen såklart men även på dagen så kan man se att magen börjar högre upp vet inte hur jag ska förklara men har inte bara en bula under naveln utan känns som att magen börjar under brösten typ. Hoppas den lugnar sig lite då jag inte vill berätta för alla på jobbet ännu..
  • Lustablong

    Ska göra NIPT imorgon. Någon som gjort och fått svar? Hur får man svaret? Brev eller telefon?

Svar på tråden BF mars 2020 - stannar på FL