• Anonym (ts)

    Tvångskonfiskera de rikas pengar!

    Sverige påstås vara ett av de ekonomiskt mest jämlika länderna. Bull shit! Sverige har den största förmögenhetsklyftan av alla västländer och den är växande. Det råder ingen ekonomisk jämlikhet i vårt land!

    Det innebär att vi i Sverige har en liten och väldigt rik överklass som sitter på en massa kapital och som parasiterar på oss arbetare.

    Och nej, jag är inte white trash socbidragstagare utan akademiker.

    Avskaffa den utsugande klassen. Vinsterna från vårt arbete tillhör oss!

    Den som inte bidrar till kollektivet har ingen plats i kollektivet. Hej då!

  • Svar på tråden Tvångskonfiskera de rikas pengar!
  • Anonym (ts)
    PH76 skrev 2019-08-06 12:47:01 följande:

    Det är din vilja att göra det jag givetvis pratar om.


    Återigen, jag vill inte stjäla från andra. Jag argumenterar för att ingen ska stjäla.
  • nihka
    Anonym (ts) skrev 2019-08-06 13:01:57 följande:
    Och det är få i Sverige som blivit förmögna på eget arbete utan de flesta har ärvt sin förmögenhet.
    För att någon före dem har jobbat mot sitt mål och tagit kloka beslut. Personer son ärvt förmögenheter hade förmodligen inte släktingar som satt på FL och tyckte andra skulle skriva över sina tillgångar på dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Don3

    [quote=79810637][quote-nick]Anonym (ts) skrev 2019-08-06 13:05:39 följande:[/quote-nick]Återigen, jag vill inte stjäla från andra. Jag argumenterar för att ingen ska stjäla.[/

    Och det ska du göra genom att först stjäla andras egendom.

    Spännande, jag ska hindra mord genom att mörda alla potentiell mördare.

  • sextiotalist
    Anonym (ts) skrev 2019-08-06 13:01:57 följande:
    Och företag ägs av aktieägare, människor.

    De fattigaste 10% av Sveriges befolkning har bara skulder. Den stora massan i mitten har väldigt försumbara nettotillgångar. Det är bara 10% i Sverige som har tillgångar i någon större mängd och de äger nästan allt.

    Och det är få i Sverige som blivit förmögna på eget arbete utan de flesta har ärvt sin förmögenhet.
    Det senare stämmer absolut, att många ärvt sin förmögenhet.
    Men för de flesta räcker det med att ha tillräckligt med nettotillgångar, de är inte intresserade av att äga mer än så.
    Men var hittar du siffrorna att 10% äger nästan allt?
  • Anonym (ts)
    sextiotalist skrev 2019-08-06 12:56:01 följande:

    Du får söka andra arbeten, löneförhandla, berätta att det du säljer, din tid och dina kunskapar, är så värdefulla, att de är beredda att betala för detta.


    En slav bestämmer inte över vinsterna som hans arbete genererar. En fri man behåller hela vinsten från sin arbetsinsats.

    Vad är en arbetare? Inte en fri man i alla fall då han aldrig kommer att få behålla hela vinsten som hans arbetsinsats genererar.

    Vad är en löneförhandling? Ett spel för galleriet? Inget som ändrar arbetarnas arbetsvillkor.
  • Anonym (ts)
    Don3 skrev 2019-08-06 13:15:57 följande:

    [quote=79810637][quote-nick]Anonym (ts) skrev 2019-08-06 13:05:39 följande:[/quote-nick]Återigen, jag vill inte stjäla från andra. Jag argumenterar för att ingen ska stjäla.[/

    Och det ska du göra genom att först stjäla andras egendom.

    Spännande, jag ska hindra mord genom att mörda alla potentiell mördare.


    Vad är stöld?
  • sextiotalist
    Anonym (ts) skrev 2019-08-06 13:24:05 följande:
    En slav bestämmer inte över vinsterna som hans arbete genererar. En fri man behåller hela vinsten från sin arbetsinsats.

    Vad är en arbetare? Inte en fri man i alla fall då han aldrig kommer att få behålla hela vinsten som hans arbetsinsats genererar.

    Vad är en löneförhandling? Ett spel för galleriet? Inget som ändrar arbetarnas arbetsvillkor.
    Du har valet att starta eget och behålla dina vinster själv. Vi har den möjligheten att starta eget, men det krävs att man har något att sälja och folk som vill ha de tjänsterna man säljer.
    Du har ett val.
    Själv känner jag mig inte som en slav, jag har inga kunskaper (och inte heller det intresset) att placera vinsten. En del av överskottet går faktiskt tillbaka till mig i form av lön, semester och annat. Ett aktivt val att vara anställd och inte egen företagare. Sambons två äldsta är egna företagare, den ena har varit tvungen att ta extrajobb, då det är fortfarande lång väg att få vinst i företaget. Den andra har ett aktiebolag tillsammans med andra, där de tar ut lön.
    Ofta får man slita dubbelt så mycket för att få samma summa i handen än som anställd.
  • Don3
    Anonym (ts) skrev 2019-08-06 13:25:32 följande:

    Vad är stöld?


    Att ta någons tillgångar t.ex. konfiskera dem.
  • Anonym (ts)
    nihka skrev 2019-08-06 13:14:42 följande:

    För att någon före dem har jobbat mot sitt mål och tagit kloka beslut. Personer son ärvt förmögenheter hade förmodligen inte släktingar som satt på FL och tyckte andra skulle skriva över sina tillgångar på dem.


    Jag tycker inte att ägande i sig är fel. Tycker dock att vissa sorters ägande är fel.

    Det är rimligt och logiskt att var och en äger resultatet av sitt egna arbete. Däremot är det inte rimligt eller logiskt att kunna äga naturresurser så som mark, vatten, luft etc.
  • Anonym (ts)
    Don3 skrev 2019-08-06 13:36:43 följande:

    Att ta någons tillgångar t.ex. konfiskera dem.


    Vad är en tillgång?
Svar på tråden Tvångskonfiskera de rikas pengar!