• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • awi

    Undrar om någon varit med om samma som mig. Är på ÄL+7 idag och både i förrgår och igår har jag fått som en liten blödning efter sex. Det hände mig förra månaden också men på ÄL+11 och ÄL+12 sen fick jag mens ÄL+13 och det var ju inget konstigt. Lite tidigt att trigga igång mensen på ÄL+7 kan jag tycka??? Vet inte hur jag ska tolka detta. Kanske bara slemhinnan som är lite skör?

    Tog ett gravtest igår och idag (alldeles för tidigt jag vet) som inte visade nåt såklart. Men jag inbillar mig lite symptom i alla fall, molvärk som lätt mensvärk, kissnödig, lätt illamående. Men det kan ju likagärna vara nåt annat. 

    Väntar mig inte att nån ska ha svaret på frågan för det bästa jag kan göra är att vänta och se och sen ta gravtest på BIM men jag undrar mest om nån varit med om samma? 

  • Mamma2014

    Jag är idag på äl+7 tror jag. Känns inte som mina förutsättningar denna månad har varit optimala. Under sexet någon dag innan äl så använde vi glidmedel och det är väl inte så bra? Jag fick glad gubbe på clearblues ägglossningstest men hade inte direkt några äggvitesekret som man borde ha. Tycker dock jag hade lite sådant sekret några dagar efter så fattar ingenting. Jag är sedan i söndags dunderförkyld och har inga direkta symtom på att jag skulle vara gravid. Är kanske lite tidigt än för det. Jag brukar alltid känna av en hel del symtom när jag vill bli gravid men vet inte när de brukar börja så jag Hoppas nästan bristen på symtom är något positivt. Jag har en 5 åring och 4 åring sedan innan och minns inte så mycket men tror inte jag hade så mycket symtom innan bim då heller. Har köpt två testa tidigt graviditetstest. Ett från rsfu ska jag ta imorgon på vad jag tror är äl +8 och clearblues på torsdag äl + 9. Spännande det här men som många av er andra känner jag att det blir så tråkigt om det inte är positivt nu för jag vill inte heller få bebis mitt i sommaren. Inte av samma anledning som er andra utan jag har mått fruktansvärt dåligt i mina graviditeter (mår illa och kräks från ca v 6 till förlossning) så blir tråkigt att må dåligt hela sommaren ????

  • PelloBello

    Är också på äl+7 idag.

    Har så fruktansvärd värk i svanken. Brännande ut mot höfterna liksom. Värk som mensvärk har jag haft i några dagar nu. Ont i brösten.

    Säkert bara kroppen som jäklas med en.

  • yasmir
    Rayray88 skrev 2019-09-17 15:46:56 följande:

    Jag ser väl inte i syne?? Visst är det ett svagt sträck där!


    Jag kan se ett väldigt svagt streck
  • HildaK

    Hej allihopa, jag är så förvirrad. Jag är på ÄL+6 idag. Vanligtvis från jag spottings på dag 10-11 och mens på dag 11-12. Men idag har jag fått bruna spottings? Så jag antar att mensen kommer imorgon, en vecka efter ägglossning. Varför gör kroppen såhär? Hormonrubbning? :(

  • Rayray88
    Rayray88 skrev 2019-09-17 16:50:46 följande:

    ????????????????


    Blev massa frågetecken. Skulle vara glada gubbar :D
  • Mamma2014
    HildaK skrev 2019-09-17 16:44:43 följande:

    Hej allihopa, jag är så förvirrad. Jag är på ÄL+6 idag. Vanligtvis från jag spottings på dag 10-11 och mens på dag 11-12. Men idag har jag fått bruna spottings? Så jag antar att mensen kommer imorgon, en vecka efter ägglossning. Varför gör kroppen såhär? Hormonrubbning? :(


    Det kan väl vara att ägget fäster? : )
  • HildaK
    Mamma2014 skrev 2019-09-17 16:59:31 följande:

    Det kan väl vara att ägget fäster? : )


    Men en nidblödning brukar väl inte vara mörkbrun? Flytningarna jag har idag är mörkbruna och ser ut exakt som dom jag får dagen/dagarna innan mens :(
Svar på tråden BIM september 2019