• Anonym (Jess)

    Ni som fått 2 barn innan bf, när kom tredje?

    Som rubriken. Ni som fött barn nr 1 och 2 innan BF, när kom tredje ut? Är i sluttampen av tredje graviditeten och känner att detta barn nog stannar i magen längre än de tidigare två men ?alla? säger att det brukar finnas ett mönster i när barnen kommer ut och isf borde ju denna lilla komma inom närmsta dagarna. Vet att det inte går att påskynda och har heller inte bråttom, bara kul att höra om andra kunnat se ett mönster :)

  • Svar på tråden Ni som fått 2 barn innan bf, när kom tredje?
  • Orkide

    Jag gills nog inte men svarar ändå. 2011 kom barnet ut i v.38. Andra barnet 2013 i v.36 (dock akut kejsarsnitt!!). Tredje barnet 2018 kom v.39.

  • Beccus

    Nr 3 kom en vecka efter bf, en väldigt lång och seg vecka kändes det som då. Dom andra 2 är födda innan bf

  • Anonym (Jess)

    Verkar inte helt främmande att trean kommer senare, då kanske min känsla är rätt att denna bebis stannar längre :)

  • Anonym (K)

    Jag har också hört att trean kan vara lite lurig och inte följa mönstret. Själv födde jag båda mina två första 9 dagar innan bf och sen kom trean 12 dagar innan bf. Trean räknas nog inte ändå för det blev en planerad igångsättning för att han inte skulle bli för stor vilket tvåan var. Jag var dock redan öppen 3 cm när igångsättningen startade och han låg långt ner så jag är rätt säker på att han hade kommit innan bf även utan en igångsättning.

Svar på tråden Ni som fått 2 barn innan bf, när kom tredje?