• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Majja92
    LBP91 skrev 2019-09-13 07:32:18 följande:

    Hade lite mys nu på morgonen och sen två timmar senare märker jag att jag har fått en brun flytning. Nu blir jag jätteorolig, det var så här mitt missfall började. Snälla låt det gå vägen den här gången!


    Det är säkert igen fara vännen! Jag hade en brun/beige flytning igår och hade först panik i någon timme och sprang på toa hela tiden för att det hur det utvecklade sig (också MF i bagaget) Men det stannade av och har inte varit något mer efter det <3

    Läste att man kan få lite bruna flytningar i början då kroppen håller på att möblera om och installera sig efter bebisen, så det är säkert ingen fara!

    Sen kan ju myset ha spräckt något ytligt blodkärl också, vilket givetvis är helt ofarligt! :)
  • LBP91
    Majja92 skrev 2019-09-13 07:40:37 följande:

    Det är säkert igen fara vännen! Jag hade en brun/beige flytning igår och hade först panik i någon timme och sprang på toa hela tiden för att det hur det utvecklade sig (också MF i bagaget) Men det stannade av och har inte varit något mer efter det <3

    Läste att man kan få lite bruna flytningar i början då kroppen håller på att möblera om och installera sig efter bebisen, så det är säkert ingen fara!

    Sen kan ju myset ha spräckt något ytligt blodkärl också, vilket givetvis är helt ofarligt! :)


    Tack för dina fina ord. De lugnar lite i alla fall. Jag vet att man är känsligare där nere när man är gravid så jag hoppas det ?bara? är på grund av det. Jag är ju på jobbet också så jag kan inte springa till toaletten hela tiden och kontrollera.
  • Majja92

    Ringde MVC idag och fick tid redan om vecka! Så lyxigt då det är en sprillans ny vårdcentral som öppnat i huset bredvid så fanns massa tider <3

    Förstår att det inte kommer göras UL då det är så tidigt (kommer då va i v.6, 5+3) men vad går man igenom på ett sånt här besök? :) Jätte spännande!

  • Fladdriga svansen
    Majja92 skrev 2019-09-13 08:22:19 följande:

    Ringde MVC idag och fick tid redan om vecka! Så lyxigt då det är en sprillans ny vårdcentral som öppnat i huset bredvid så fanns massa tider <3

    Förstår att det inte kommer göras UL då det är så tidigt (kommer då va i v.6, 5+3) men vad går man igenom på ett sånt här besök? :) Jätte spännande!


    Inskrivningen är mest bara lite bakgrund om er, när du plussa, om de är ert första, telefonnummer till er och till dom, när/hur ul/kub etc bokas (vissa gör de åt en och andra får man göra de själv) och sånt, inget speciellt så :)
  • Fladdriga svansen

    Fler med hemskt humör? :D jag är sååå förbannad hela tiden, fräser och allt är fel. Maken försöker hitta lösningar om nåt inte funkar men det blir jag om än ännu surare över. Det går som inte kontrollera det.

    Jag är smått deppig känner jag (sen tidigare), och sömnbristen hjälper ju knappast men jag får så dåligt samvete, samtidigt går de som inte kontrollera.

  • viljaa

    Hörrni, hur tänker ni kring att börja köpa saker? När är det liksom okej att börja? Allt är så himla gulligt och vill typ börja nu, men är bara i v 8 imorgon haha :P

  • ankan6
    Majja92 skrev 2019-09-13 08:22:19 följande:

    Ringde MVC idag och fick tid redan om vecka! Så lyxigt då det är en sprillans ny vårdcentral som öppnat i huset bredvid så fanns massa tider <3

    Förstår att det inte kommer göras UL då det är så tidigt (kommer då va i v.6, 5+3) men vad går man igenom på ett sånt här besök? :) Jätte spännande!


    Precis som fladdriga svansen skrev är det mest en generell genomgång, information och planering inför kommande besök, jag fick också ta blod och urinprov :)
  • Fladdriga svansen
    viljaa skrev 2019-09-13 08:43:37 följande:

    Hörrni, hur tänker ni kring att börja köpa saker? När är det liksom okej att börja? Allt är så himla gulligt och vill typ börja nu, men är bara i v 8 imorgon haha :P


    Jag har väntat till v10 med första då det var ju exakt allt som behövdes i möbler, kläder, sjukvård, fixa rum etc och v.15 med andra men då lite plagg här och där samt rummet. Denna kommer bara få ärva allt första tiden och ett rum senare runt 1år XD så är väl vad man känner för och vågar. De blir ju billigare ju tidigare man börjar för då går de koncentrera sig på erbjudanden, reor, rabatter etc.
  • ankan6

    Nu har jag bokat in mig på inskrivning nästa tisdag, och tidigt ul bokat privat tisdagen efter. Please, please, please säg att allt är bra denna gången! Hann aldrig med ul sist så detta känns så sjukt både läskigt och kul

  • viljaa
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-13 08:53:17 följande:

    Jag har väntat till v10 med första då det var ju exakt allt som behövdes i möbler, kläder, sjukvård, fixa rum etc och v.15 med andra men då lite plagg här och där samt rummet. Denna kommer bara få ärva allt första tiden och ett rum senare runt 1år XD så är väl vad man känner för och vågar. De blir ju billigare ju tidigare man börjar för då går de koncentrera sig på erbjudanden, reor, rabatter etc.


    Ja okej v.10 alltså för första då. Men hur bra som helst ju att dina barn kan ärva saker av varandra!! Är alla samma kön eller köper du lite mer könsneutralt? Jag kaaaanske kan vänta till v.10! Eller om jag beställer nåt med lång leveranstid;) är första barnet för mig så allt är så himla spännande och jag längtar så mycket tills det blir mer på riktigt! Har knappt berättat för någon heller än, bara jag, blivande pappan samt min syster och hennes kille som vet om detta :D
Svar på tråden BF MAJ 2020