• Tamla

    Antingen eller!

    En ny lektråd! Det kanske finns en likadan tråd sedan tidigare, men den har inte jag koll på.

    Ställ två saker mot varandra som nästa i tråden ska välja mellan för att sedan själv ställa en ny fråga.

    Jag börjar med:

    Sommar eller vinter?

  • Svar på tråden Antingen eller!
  • Dr Börje
    spöke skrev 2020-04-28 15:30:38 följande:

    rökt

    blommiga retro-tapeter eller vitt, "ljust & fräscht"?


    vitt (ljust & frascht)

    slät gips eller panel i taket?
  • flygrl
    Dr Börje skrev 2020-04-28 07:24:03 följande:

    Skräppost? Allt i den här tråden är ju bara tramsinlägg. Totalt hjärndött och fördummande. Det är som att betrakta ett gäng hummande zombies med tomma blickar. Men jag jagar inte iväg någon. 


    Ja, att du är intolerant som fan och föraktar sånt du inte själv förstår dig på har jag nog märkt. Om du nu tycker vi är som hummande zombies är det väl bara för dig att lämna tråden och ägna dig åt nåt du gillar i stället. Varför lägga ner massa tid på nåt som inte intresserar dig?

    Det är väl ungefär som religiösa fanatiker som alltid och till varje pris måste tala om för icke-troende att dom har fel och måste vända om till Gud? Eller trista, stela människor som inte kan tåla att andra umgås under lättsamma former och spelar kort, käkar gott eller snackar rent allmänt?

    Du är en glädjedödare helt enkelt, en person som istf att ägna sig åt nåt du själv gillar ägnar dig åt att slå ner på andras oskyldiga små nöjen. Vi behöver inte ditt intoleranta missionerande och din överlägsna attityd.

    Du kanske har intressen inte jag delar men vet du va? Jag respekterar det och skulle aldrig få för mig försöka sabba för dig. Det finns mycket som inte intresserar mig men so what...att människor har olika intressen är inget problem för mig. Det finns plats för oss alla och ingen anledning till småsinthet. Mångfald berikar.
  • flygrl
    kokosnötmjölk skrev 2020-04-28 01:04:57 följande:

    Min fetning... 

    Wow, det där var ju jävligt moget. Eller inte alls... 

    Tycker du på riktigt att det där var okej skrivet av dig? Som att du är en bra medmänniska som inte alls ser ned på en grupp personer? 

    Du har fått bra svar av de andra och framför allt av flygrl (eloge till dig flygrl, sjukt bra skrivet!). Du har då inte introducerat något försiktigt här i tråden utan gått pang på pannkakan. Bara för att DU inte tycker att sex är något personligt så betyder det inte att alla vi andra inte heller tycker det. Vill du ha en lektråd där man ställer varandra sexfrågor, föreslår jag att DU startar en egen tråd där du skriver att sex-frågor varmt mottas istället för att skräpposta om sex i lektrådarna uppenbarligen alla andra vill hålla fria från sexfrågor. För varför ska en person få köra bort alla oss andra? Är det inte bättre att den en personen skapar sig ett eget space där den kan styra och ställa som denne vill? 

    Oh well, nu ska jag hålla tyst. Du får ha en trevlig fortsättning för nu tänker jag inte spendera mer energi på den här diskussionen som ändå inte verkar leda någon stans. 


    Word! Bra skrivet!

    Och tack för din support! Vi hörs!
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-04-28 19:02:29 följande:

    Panel

    Bokus eller Akademibokhandeln?


    Akademibokhandeln

    Ljudbok eller pappersbok?
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-05-03 02:34:28 följande:
    Ja, att du är intolerant som fan och föraktar sånt du inte själv förstår dig på har jag nog märkt. Om du nu tycker vi är som hummande zombies är det väl bara för dig att lämna tråden och ägna dig åt nåt du gillar i stället. Varför lägga ner massa tid på nåt som inte intresserar dig?

    Det är väl ungefär som religiösa fanatiker som alltid och till varje pris måste tala om för icke-troende att dom har fel och måste vända om till Gud? Eller trista, stela människor som inte kan tåla att andra umgås under lättsamma former och spelar kort, käkar gott eller snackar rent allmänt?

    Du är en glädjedödare helt enkelt, en person som istf att ägna sig åt nåt du själv gillar ägnar dig åt att slå ner på andras oskyldiga små nöjen. Vi behöver inte ditt intoleranta missionerande och din överlägsna attityd.

    Du kanske har intressen inte jag delar men vet du va? Jag respekterar det och skulle aldrig få för mig försöka sabba för dig. Det finns mycket som inte intresserar mig men so what...att människor har olika intressen är inget problem för mig. Det finns plats för oss alla och ingen anledning till småsinthet. Mångfald berikar.
    Väl talat
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-05-03 02:39:51 följande:
    Akademibokhandeln

    Ljudbok eller pappersbok?
    Pappersbok

    Villa eller lägenhet?
  • Dr Börje
    flygrl skrev 2020-05-03 02:34:28 följande:
    ...........................

    Du kanske har intressen inte jag delar men vet du va? Jag respekterar det och skulle aldrig få för mig försöka sabba för dig. Det finns mycket som inte intresserar mig men so what...att människor har olika intressen är inget problem för mig. Det finns plats för oss alla och ingen anledning till småsinthet. Mångfald berikar.
    Det är mångfald jag försöker introducera här bland det monotona hummandet. 

    Så med andra ord:

    Ge eller få orgasm?
Svar på tråden Antingen eller!