• Enniie

    BF Juni 2020

    Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

    Grattis till er alla!

  • Svar på tråden BF Juni 2020
  • Milla1985ify
    Anonym (Anonymmamma) skrev 2019-10-17 21:50:14 följande:

    Hejsan! Plussade för 2 veckor sedan ungefär. Är i vecka 6+3 och jag har inte en enda symtom verkligen, oroar mig så mycket. Har ni andra många symtom ?


    Jag har bara ett väldigt väldigt svagt illamående, annars inget alls. Men gjorde ett ul idag och allt såg bra ut =) är i vecka 8
    Detta är mitt femte barn och har aldrig med någon haft några direkta symptom mer än lite illamånde, iallafall i början!
  • Anonym (Anonymmamma)
    Milla1985ify skrev 2019-10-18 16:31:26 följande:

    Jag har bara ett väldigt väldigt svagt illamående, annars inget alls. Men gjorde ett ul idag och allt såg bra ut =) är i vecka 8

    Detta är mitt femte barn och har aldrig med någon haft några direkta symptom mer än lite illamånde, iallafall i början!


    okej lugnar mig litegrann. Är du 8 fulla veckor eller 7+ någonting ? Skall göra tidigt vul nästa vecka och är då i vecka 7+4 ungefär
  • tess94
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-10-18 16:02:41 följande:

    Jag tänker att det ju är lite ?gammalmodigt? att det hålls fast vid att räkna på det sättet... För mig stämmer det ju heller inte med äl ca d21. Det som händer å har hänt mig vid alla barn är att en sen blir tillbakaflyttad vid rul, vilket för mig stämt bättre överens m egen uträkning.


    Ja ellerhur! Efter egen uträkning med cykel längd och uppskattad lutealfas stämmer det mer att jag går in i vecka 4 i morgon hehe...
  • Anonym (Fjärde barnet)
    tess94 skrev 2019-10-18 17:53:17 följande:

    Ja ellerhur! Efter egen uträkning med cykel längd och uppskattad lutealfas stämmer det mer att jag går in i vecka 4 i morgon hehe...


    Jag har några mf och MA i bagaget och även normala graviditeter med blödningar ändå och ville därför göra en check med vul för att se så det ser bra ut... sitter på rätt plats mm. Men så envisades dom först i samband m tidsbokningen, att använda snurran men sen även vid undersökningstillfället också. Trots att jag förklarade att jag har lång cykel och jag är även rätt säker när ägglossningen var pga tempat mm!! En affärsidé är ju verkligen att göra en ny snurra med utgångspunkt ägglossning!! Iaf vart det så nu att det ej såg normalt ut... gick ej avgöra om det handlar om tidigt missfall, utomkveds, eller om det inte är lika långt gånget som de menade...

    Jag är ju ganska säker på att det är minst en vecka mindre jämfört med deras uträkning.. Men när de säger så skapar det ju ändå en oro hos en...
  • Anonym (Fjärde barnet)

    Så nu blev det en ny tid igen om drygt en vecka. Två var visst för länge att vänta.. Jag har verkligen hoppet uppe om att det var för tidigt med vul utifrån deras uträkning och att det därför ej gick att se ngt vettigt förutom slemhinnan mm. Men risken finns ju också att det heller inte är normalt ?på riktigt?. Har kraftigt bakåtlutad livmoder också så vad jag förstår kan också det påverka hur mkt det går att se just i tidig graviditet.

  • hoppfull26
    Annmaj skrev 2019-10-18 09:01:42 följande:

    Jag känner nästan ungefär som dig, jag är 6+1. Då har vi bf nästan samtidigt?

    Men vissa dagar mår jag jätteilla, en stund, och de sista dagarna har jag fått ganska ont i nedre delen av ryggen. Jag har däremot väldigt ont i brösten, och humörsvägningar (Jag grät av Ica-reklamen häromdagen, den med Rosa bandet) och jag är så disträ att min man håller på att bli tokig på mig. En del dagar känner jag mig nästan som vanligt. Jag har aldrig varit gravid förr, så jag vet liksom inte vad som är "normalt". 

    Däremot är jag rädd för att något inte stämmer för min egen del (av andra orsaker: min ålder, en operation jag gjort osv), och jag ska på semester en vecka, så jag ska på tidigt ultraljud och se så det inte är nåt som är helt fel före jag åker. Jag hoppas bara de ser någonting och att det inte är helt bortkastat.


    Då har vi ganska exakt lika symtom! Jag är i v 6+4. Jag har dock ganska sen ägglossning så förväntar mig att bli framflyttad någon vecka när det är dags för ultraljud. Det enda jag känner är mina ömma bröst och våg av illamående som håller i några minuter och sen går över :) Om allt går vägen är det första barnet (men andra graviditeten då förra slutade i missfall V5+3).

    Håller tummarna för oss alla! Hur gick ultraljudet? Såg de något så tidigt? :)
  • Annmaj
    hoppfull26 skrev 2019-10-18 18:58:39 följande:
    Då har vi ganska exakt lika symtom! Jag är i v 6+4. Jag har dock ganska sen ägglossning så förväntar mig att bli framflyttad någon vecka när det är dags för ultraljud. Det enda jag känner är mina ömma bröst och våg av illamående som håller i några minuter och sen går över :) Om allt går vägen är det första barnet (men andra graviditeten då förra slutade i missfall V5+3).

    Håller tummarna för oss alla! Hur gick ultraljudet? Såg de något så tidigt? :)

    Skönt att höra att fler inte mår superilla hela tiden.Skrattande


    Hon flyttade min bf 1 dag, till 12/6. Allt såg jättebra ut, och det var helt sjukt att höra hjärtat slå. Så fick jag videofilmer och bilder skickat till mobilen, och även fotoutskrift med den lilla lilla pricken på. Nu kan jag i alla fall slappna av lite med tanke på semestern så får vi hoppas det går bra framöver åxå. {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Anonymmamma)
    Annmaj skrev 2019-10-18 21:14:24 följande:

    Skönt att höra att fler inte mår superilla hela tiden.

    Hon flyttade min bf 1 dag, till 12/6. Allt såg jättebra ut, och det var helt sjukt att höra hjärtat slå. Så fick jag videofilmer och bilder skickat till mobilen, och även fotoutskrift med den lilla lilla pricken på. Nu kan jag i alla fall slappna av lite med tanke på semestern så får vi hoppas det går bra framöver åxå. 


    men grattis va kul! Då kan du koppla av nu (:
  • reptilina

    Så. Jag kommer också in i gruppen efter att ta tagit ett sent test (ÄL+24), så BF är 16 eller 17/6. Lite smått nojig dock då jag haft lätta blödningar (tackålov bruna) i tre dagar nu. Såg i mina noteringar från första graviditeten att jag också haft det, ungefär vid samma tidpunkt som nu (5+1 vs 5+4 förra gången). Ska bli kul att hänga här med er!

Svar på tråden BF Juni 2020