• deski

    Ni som Gör av Med 8,000 mån på mat - hur många är Ni o vad får Ni

    Ni som gör av med 8,000 kr mån på mat osv o äter i stort hemma.

    Hur många är Ni o vad får Ni för pengarna - dvs vad äter o dricker Ni.

    Tycker själv hushållsutgifterna är dyra

  • Svar på tråden Ni som Gör av Med 8,000 mån på mat - hur många är Ni o vad får Ni
  • deski
    AniieeHär skrev 2019-10-11 22:07:07 följande:
    huh.
    Vaddå HUUUH - glassen är betydligt dyrare om du köper 1-3 kulor
  • lövet2

    Vi låg på ca 8000/månad för några år sedan. Då var vi 2 vuxna och 3 minderåriga må-to och i genomsnitt 6 vuxna och 3 minderåriga fr-sö. Det var vuxna barn med respektive som tillbringade helgerna här.

    Det var mycket kött och potatis av olika slag. Mjölk till maten. Varierade med lite pasta eller ris. Sällan fisk däremot. Knäckebröd och limpa. Vanliga grönsaker och frukter.

  • AniieeHär
    deski skrev 2019-10-11 22:09:35 följande:
    Vaddå HUUUH - glassen är betydligt dyrare om du köper 1-3 kulor
    Huh, jag har aldrig sett att de säljer glass paketvis.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    deski skrev 2019-10-11 22:09:35 följande:
    Vaddå HUUUH - glassen är betydligt dyrare om du köper 1-3 kulor
    Och, btw, hur får du ihop de här uttalandena från dig:

     Dyra ostar - franska - belgiska - schweiziska - tyska - italienska (men inga hårdostar)

    appenzeller är normalt en standard som alltid finns hemma
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    deski skrev 2019-10-11 22:09:35 följande:
    Vaddå HUUUH - glassen är betydligt dyrare om du köper 1-3 kulor
    Och, btw, hur får du ihop de här uttalandena från dig:

     Dyra ostar - franska - belgiska - schweiziska - tyska - italienska (men inga hårdostar)

    appenzeller är normalt en standard som alltid finns hemma

    Menade du inga italienska hårdostar?
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    deski skrev 2019-10-11 22:09:35 följande:
    Vaddå HUUUH - glassen är betydligt dyrare om du köper 1-3 kulor
    Och, btw, hur får du ihop de här uttalandena från dig:

     Dyra ostar - franska - belgiska - schweiziska - tyska - italienska (men inga hårdostar)

    appenzeller är normalt en standard som alltid finns hemma

    Menade du inga italienska hårdostar?
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • deski

    Glass chokladfabriken - man säger till då tar de fram tomma halv- eller helliter
    (halvliter i alla fall a 80 kr o så väljer man innehåll som de plockar ur trågen-
    så är det på alla ställena jag nämnt)

    Glass o ostarna är ju vid olika måltider

    Hade diskussion med min snåle släkting - de 2 vuxna bor i betald villa har betald
    Volvo S80 T5 o sommarställe - men det jag/vi äter är fööör dyyyrttt för honom/dom

  • AniieeHär
    deski skrev 2019-10-11 22:37:25 följande:

    Glass chokladfabriken - man säger till då tar de fram tomma halv- eller helliter
    (halvliter i alla fall a 80 kr o så väljer man innehåll som de plockar ur trågen-
    så är det på alla ställena jag nämnt)


    Huh.
    deski skrev 2019-10-11 22:37:25 följande:

    Glass o ostarna är ju vid olika måltider


    Nu var det inte det jag frågade.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär

    Deski, jag läser inte PM.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    deski skrev 2019-10-11 23:00:38 följande:

    Förstår inte vad du menar i glass/ost


    Jag har inte skrivit om glass och ost i samma nilägg, så du kan förutsätta att det är två olika frågor/ämnen. 

    Att jag citerade ditt då sista inläg var enbart för att få din uppmärksamhet.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • deski

    OK nu fattar jag - gillar egentligen inga italienska hårdostar - dock är fontinan god
    men det verkar vara den enda

    Gillar du ost - spanska - Torta del Casar är väldigt god

  • AniieeHär
    deski skrev 2019-10-11 23:20:28 följande:

    OK nu fattar jag - gillar egentligen inga italienska hårdostar - dock är fontinan god
    men det verkar vara den enda

    Gillar du ost - spanska - Torta del Casar är väldigt god


    Jag är ostmissbrukare. del Casar är gott, absolut.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Ni som Gör av Med 8,000 mån på mat - hur många är Ni o vad får Ni