• Önsketänk

    Vi som försöker bli gravida...

    Hej!

    Det kanske finns trådar om det här redan men skulle gärna vilja att vi som börjat försöka få barn kan följas åt, stötta varandra och få prata av oss tillsammans då det kan vara en ganska påfrestande tid ????

    Jag och min sambo har precis gjort vårt första försöka att få barn. Jag fick positivt på min äl-sticka den 14 oktober och vi sexade till det den dagen och dagen efter. Efter det här har jag inte kunnat tänka på annat, nästan så man blir manisk!

    Jag får normalt sett väldigt mycket symtom vid ägglossning och efter så för mig är det svårt att avgöra om de symtomen jag har nu beror på ägglossning och en kommande mens eller ifall det skulle kunna vara grav.symtom.

    De symtom jag normalt har är molvärk, ömma bröst, lite humörsvängningar, trött, yr och smått illamående, så ni förstår kanske att det är svårt för mig att avgöra om det skulle kunna bero på en graviditet ????

    Nu efter ägglossning fick jag 4 dagar efter en ganska kraftig värk i magen, höll bara i sig den dagen och efter det smått molande till och från. Jag har väldigt ömma bröst och dom känns en aning tyngre. Idag fick jag en liten blödning, typ rosa/röd, väldigt sparsamt. Idag är äl + 10. Brukar aldrig ha mellanblödningar annars.

    Gjorde ett gravtest igår, negativt. Såklart väldigt tidigt men vad tvungen ????

    Är det någon annan här som försöker få barn och som har symtom? ????

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida...
  • Scrootie
    Pusselmamma skrev 2019-11-23 13:29:29 följande:

    Hejsan.

    Har BIM den 2/12 och skulle ha ägglossning den 15/11. En cykel på ca 32 dagar. Har sedan i söndags haft rikligt och då menade jag verkligen rikligt med "ÄL" flytningar och haft som mensvärk :( varje dag. Skit drygt. Tror inte jag är gravid då vi bara porrade 11 och 12/11. Vi har försökt i 5 månader nu. Varje månad känner man sig gravid och är helt 100 att man äntligen är gravid. Men nej... Tror verkligen inte jag är det nu häller. Bara kroppen som spelar spratt. Har nån nått tips på hur man slappnar av i det hela? Man blir ju tok stressad och mår ju bara blä!


    Är du säker på att du hade ÄL 15/11 då? Låter ju mer som att du har haft det nu i veckan?

    Jag har också en cykel på ca 31 dagar, första dagen i senaste mensen var 31/10 och skulle enligt min app ha haft ÄL 14/11 (cd 15). Har sedan tidigare konstaterat att jag förmodligen har sen ÄL och kort lutealfas.

    Och när beräknad ÄL kom hade jag intr en tillstymmelse till Äl-flytningar, negativa tester och fortsatt låg temp. Fick sedan positiva tester på cd 20 och 21, massa ÄL flytningar de dagarna i anslutning och temphöjning på cd 22.

    Så vill bara tipsa om att ta en månad (om du inte redan gjort det) och undersöka när i cykeln som du verkligen har ägglossning. Jag stressar också veckan runt ÄL, men det har ju nu visat sig att jag stressar helt fel vecka. Och då inte så konstigt att det blir negativt månad efter månad...
  • Pusselmamma
    Scrootie skrev 2019-11-23 20:55:59 följande:

    Är du säker på att du hade ÄL 15/11 då? Låter ju mer som att du har haft det nu i veckan?

    Jag har också en cykel på ca 31 dagar, första dagen i senaste mensen var 31/10 och skulle enligt min app ha haft ÄL 14/11 (cd 15). Har sedan tidigare konstaterat att jag förmodligen har sen ÄL och kort lutealfas.

    Och när beräknad ÄL kom hade jag intr en tillstymmelse till Äl-flytningar, negativa tester och fortsatt låg temp. Fick sedan positiva tester på cd 20 och 21, massa ÄL flytningar de dagarna i anslutning och temphöjning på cd 22.

    Så vill bara tipsa om att ta en månad (om du inte redan gjort det) och undersöka när i cykeln som du verkligen har ägglossning. Jag stressar också veckan runt ÄL, men det har ju nu visat sig att jag stressar helt fel vecka. Och då inte så konstigt att det blir negativt månad efter månad...


    Japp jag är helt säker att jag hade ÄL då. Hade Äl flygningarna 11 12 och 13.
  • Pusselmamma
    Scrootie skrev 2019-11-23 20:55:59 följande:

    Är du säker på att du hade ÄL 15/11 då? Låter ju mer som att du har haft det nu i veckan?

    Jag har också en cykel på ca 31 dagar, första dagen i senaste mensen var 31/10 och skulle enligt min app ha haft ÄL 14/11 (cd 15). Har sedan tidigare konstaterat att jag förmodligen har sen ÄL och kort lutealfas.

    Och när beräknad ÄL kom hade jag intr en tillstymmelse till Äl-flytningar, negativa tester och fortsatt låg temp. Fick sedan positiva tester på cd 20 och 21, massa ÄL flytningar de dagarna i anslutning och temphöjning på cd 22.

    Så vill bara tipsa om att ta en månad (om du inte redan gjort det) och undersöka när i cykeln som du verkligen har ägglossning. Jag stressar också veckan runt ÄL, men det har ju nu visat sig att jag stressar helt fel vecka. Och då inte så konstigt att det blir negativt månad efter månad...


    Japp jag är helt säker att jag hade ÄL då. Hade Äl flygningarna 11 12 och 13.
  • Scrootie
    Pusselmamma skrev 2019-11-23 21:07:46 följande:

    Japp jag är helt säker att jag hade ÄL då. Hade Äl flygningarna 11 12 och 13.


    Okej då håller vi tummarna för att det tog sig denna månaden då :)
  • Entusiastisk
    Millaaaanssss skrev 2019-11-23 15:02:06 följande:
    Tack snälla! Japp, första barnet. Sambon har två sen tidigare som är 8 och 9. Längtar efter att få våra egna. Idag var det ännu en dag utan plus. Har äl-test som bara ligger och skräpar så tar såna också på skoj som visar svaaaagt svagt, men vet ju att det inte har någon betydelse tyvärr. Håller med Pusselmamma, någon som har tips på att släppa stressen? Man blir ju tokig! :o
    Vet ju inte om det hjälper.. 

    Men jag försöker tänka att oavsett om jag är gravid eller inte så kommer det vara så oavsett om jag vet det eller inte.. Har vi sexat vid äl så har man ju gjort vad man kan liksom och man kommer ju få veta vilket det är oavsett....

    Kvinnokroppen är så himla fantastisk om man bara låter den vara som den är och man vågar flyta med, men den är fruktansvärt frustrerande om man vill försöka förstå den ;) Och likadant är det under graviditeten, förlossningen och även när den lilla väl är ute(anser jag).. Man kan bara flyta med liksom, det går inte att styra så mycket när man väl väntar eller att det är gjort, om ni förstår vad jag menar..

    Gällande gravtest så som du kanske redan läst så plussade jag inte på tidigt gravtest varken på bim-3 eller bim-1 utan inte förrän bim+5. Jag fick gravsymtom redan efter 5-7 dagar efter ägglossning genom att jag började kissa oftare.. Sen molvärk i magen strax innan jag plussade... När jag tog gravtestet bim+5 hade jag drömt på natten att jag var gravid.. :D
  • EaL

    Hej! Jag och min sambo försöker bli gravida nu, slutade med mina p-piller i förrgår, hade två rader kvar då så gissar på att Lady Röd kommer infinna sig denna månaden så har satt hoppet på nästa!

  • Linnmal
    Cheneyney skrev 2019-11-23 12:44:46 följande:

    Får se om jag lyckas!

    Ja, du hade väl äl lite före mig och jag är på äl+3 idag, men det är såklart väldigt tidigt även äl+5 att känna något, men inte omöjligt!

    Oj, har du haft det förut och känner känner igen symptomen? Tråkigt!

    Hoppas det inte är det utan att din kropp reagerar på att ägget fäst!


    Jag har haft samma problem för länge sedan och så började det igen i förra månaden. Då hade jag ont direkt efter ägglossning fram till mens och så var det kanske några dagar paus. Det river och sticker inte lika mycket vid äggstocken nu som förra månaden men det känns lite nästan hela tiden.
  • Cheneyney
    Linnmal skrev 2019-11-24 09:01:29 följande:

    Jag har haft samma problem för länge sedan och så började det igen i förra månaden. Då hade jag ont direkt efter ägglossning fram till mens och så var det kanske några dagar paus. Det river och sticker inte lika mycket vid äggstocken nu som förra månaden men det känns lite nästan hela tiden.


    Aha, det låter inget vidare. Aldrig haft det så kan inte tänka mig hur det känns. Vad gör man åt det, opererar?
  • Cheneyney
    EaL skrev 2019-11-24 08:36:59 följande:

    Hej! Jag och min sambo försöker bli gravida nu, slutade med mina p-piller i förrgår, hade två rader kvar då så gissar på att Lady Röd kommer infinna sig denna månaden så har satt hoppet på nästa!


    När jag slutade med p-piller kom min mens dagen efter. Kanske fungerar olika men den blev hyfsat regelbunden direkt därefter :)
  • EaL
    Cheneyney skrev 2019-11-24 21:54:16 följande:

    När jag slutade med p-piller kom min mens dagen efter. Kanske fungerar olika men den blev hyfsat regelbunden direkt därefter :)


    Slutade med dem 22, tror jag kände mensvärk idag under dagen, fick även en flytning som jag fick förra mens perioden, så antingen kommer Lady Röd inatt eller imorgon. Har även haft kompisar som när de glömt ta ett piller fått mens direkt. Men som du säger alla fungerar nog olika. Min mamma har jättelätt för att bli gravid, och min syster har pcos så hon kommer kanske aldrig kunna få biologiska barn.... så vi får väll se hur min kropp funkar :O
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida...