• Anonym (Undran)

    Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?

    Jag undrar alltså hur man tänker när man visar otvetydiga tecken på attraktion gentemot en annan när man redan har partner? Är det för att man inte kan låta bli, att liksom kroppen styr? Om man dessutom anar att "mottagaren" är intresserad, är det då inte lite taskigt att låta den personen tro att man vill något mer?

    Många frågor men försöker förstå.

  • Svar på tråden Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?
  • Anonym (. 2)
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-13 16:14:49 följande:
    Inte vet jag om man ska definiera det som flirtande men det är helt klart uppmärksamhet som uttrycker attraktion. Att någon vilar ögonen på en kanske inte är flirtande (eller?) men det är heller inget uttryck av likgiltighet. Sen fattar väl jag också att personen kanske inte vill ta det vidare för då hade han kanske gjort det nu. Hela jag är ett öppet mål och det borde han fatta.
    Så du menar på fullt allvar att om man har en partner så måste man vara fullständigt giltig inför alla andra i omgivningen?
  • Anonym (. 2)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-13 16:16:41 följande:
    Så du menar på fullt allvar att om man har en partner så måste man vara fullständigt giltig inför alla andra i omgivningen?
    Det ska stå 
    fullständigt likgiltig
  • Anonym (Undran)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-13 16:16:41 följande:

    Så du menar på fullt allvar att om man har en partner så måste man vara fullständigt giltig inför alla andra i omgivningen?


    Finns det inget mellanting mellan likgiltig och att tydligt visa sin attraktion flera gånger om dagen?
  • Anonym (. 2)
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-13 17:18:03 följande:
    Finns det inget mellanting mellan likgiltig och att tydligt visa sin attraktion flera gånger om dagen?
    Absolut. Det var du som pratade om likgiltighet så jag antar att för dig finns det inget mellanting men jag kan ha tolkat fel.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-13 17:22:46 följande:
    Absolut. Det var du som pratade om likgiltighet så jag antar att för dig finns det inget mellanting men jag kan ha tolkat fel.
    Absolut, men alla fattar nog skillnaden mellan vanligt umgänge och flirt. Sen kan man absolut spela dum och låtsas som att man inte har en aaaaaaning om att trycka upp pattarna i fejset på någon av "misstag" räknas som att flirta.

    Så visst finns det många mellanting, men de flesta förstår nog var gränsen går.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-13 16:14:49 följande:
    Inte vet jag om man ska definiera det som flirtande men det är helt klart uppmärksamhet som uttrycker attraktion. Att någon vilar ögonen på en kanske inte är flirtande (eller?) men det är heller inget uttryck av likgiltighet. Sen fattar väl jag också att personen kanske inte vill ta det vidare för då hade han kanske gjort det nu. Hela jag är ett öppet mål och det borde han fatta.
    Men varför är du ett öppet mål om du vet att han är upptagen?
    Du kan väl oxå säga ifrån?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-13 15:02:26 följande:

    En flirt är inte otrohet.
    En flirt leder inte per automatik till otrohet.
    Man kan bli attraherad av någon annan än sin partner.
    Man måste inte göra allt som faller en in.
    Man kan bli attraherad av någon annan än partnern utan att det leder till otrohet.

    Attraktion är flyktig, oviktig, roligt för stunden.
    Kärlek är tryggt och stabilt.


    1) Ja men ändå uppskattar sällan ens partner att man flirtar med andra?

    2) Inte alltid men väldigt ofta, det blir lite som att säga cancer leder inte alltid till döden, men vi undviker ändå saker som kan leda till cancer, eller hur?

    3) Japp och det är helt naturligt, men man behöver inte agera på det och att flirta är att agera.

    4) Exakt, som att flirta till exempel

    5) Sant,det beror helt och hållet på hur man väljer att hantera attraktionen, men om man inte vill vara otrogen är det då så smart att flirta med den man är attraherad av? Kommer flirt öka risken att det leder till en otrohet?

    7) Nej attraktion är inte alls alltid flyktig, attraktion är grunden till både förälskelser och sex, vad en attraktion leder till beror helt och hållet på vad man väljer att göra av den, matar man det i det absurda så leder den lätt till något mycket större och svårhanterligt. Folk kan vara förälskade i någon annan i många år.

    8) Japp, kärlek kan vara tryggt och stabilt, men även krossas på två sekunder om grunden den vilar på (förtroende) tas bort.
  • Anonym (. 2)
    Anonym (sådär) skrev 2019-11-13 17:30:47 följande:
    Absolut, men alla fattar nog skillnaden mellan vanligt umgänge och flirt. Sen kan man absolut spela dum och låtsas som att man inte har en aaaaaaning om att trycka upp pattarna i fejset på någon av "misstag" räknas som att flirta.

    Så visst finns det många mellanting, men de flesta förstår nog var gränsen går.
    Trycka upp pattar är inte att flirta, det är sexuellt övergrepp.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-13 18:13:45 följande:
    Trycka upp pattar är inte att flirta, det är sexuellt övergrepp.
    Kanske det, men jag tror du fattar vad jag menar 
  • Anonym (. 2)
    Anonym (sådär) skrev 2019-11-13 18:25:56 följande:
    Kanske det, men jag tror du fattar vad jag menar 
    Du försöker jämföra sexuella övergrepp med en flirt. 
  • Anonym (Kanske)

    Tycker vi kommer bort en del från trådstartarens fråga. 
    Om det nu trådstartaren säger stämmer är det ju uppenbart att killen flörtar. Det är ju trots allt hon som tittar bort när han håller kvar blicken samt att de har mycket kroppskontakt.
    Jag tror att flörta mer "aggressivt" är en bra ide. Testa och berätta gärna sen hur det går.  

  • Anonym (sådär)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-13 18:30:29 följande:
    Du försöker jämföra sexuella övergrepp med en flirt. 
    Inte riktigt nej, men vill du spela dum så gör det, jag ser dock ingen poäng i att fortsätta diskutera med någon på den nivån, Bye bye.
  • Anonym (. 2)
    Anonym (sådär) skrev 2019-11-14 13:21:52 följande:
    Inte riktigt nej, men vill du spela dum så gör det, jag ser dock ingen poäng i att fortsätta diskutera med någon på den nivån, Bye bye.
    Jo faktiskt. 
    Om du blir missförstådd är det ditt ansvar att formulera dig så att du inte blir det. Men det är bra mycket enklare att bråka med andra än att göra om och göra rätt.

    I vilket fall som helst är det ett otroligt svek mot alla de som råkar ut för sexuella övergrepp att du jämför det med en flirt.
  • Anonym (Flirt)

    För att man har bättre sex hemma om man har en flirt. Jag anstränger sig mer. Man vet att man lever och vad man kan förlora så jag kanaliserar känslan mot min man och det är en win-win. Skulle aldrig vara otrogen - någonsin. Vill inte förlora mannen med stort M eller vårt liv, våra barn och minnen. Ingen kan

    mäta sig med min egen man - men jag har ögon och ett känsloliv - dessa saker försvann inte för att jag träffade honom för 16 år sedan.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-14 13:38:01 följande:
    Jo faktiskt. 
    Om du blir missförstådd är det ditt ansvar att formulera dig så att du inte blir det. Men det är bra mycket enklare att bråka med andra än att göra om och göra rätt.

    I vilket fall som helst är det ett otroligt svek mot alla de som råkar ut för sexuella övergrepp att du jämför det med en flirt.
    Eller hur, kom tillbaka när du lärt dig debattera vuxet UTAN att medvetet misstolka eller låtsas inte fatta självklarheter. Tills dess slösar jag inte bort mer tid på dig.

    I vilket fall som helst är det otroligt svek mot de som råkar ut för sexuella övergrepp att du använder det som ett patetiskt argumentationsknep.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Flirt) skrev 2019-11-14 15:20:40 följande:

    För att man har bättre sex hemma om man har en flirt. Jag anstränger sig mer. Man vet att man lever och vad man kan förlora så jag kanaliserar känslan mot min man och det är en win-win. Skulle aldrig vara otrogen - någonsin. Vill inte förlora mannen med stort M eller vårt liv, våra barn och minnen. Ingen kan

    mäta sig med min egen man - men jag har ögon och ett känsloliv - dessa saker försvann inte för att jag träffade honom för 16 år sedan.


    M a o är man ett runkobjekt?
  • Anonym (Flirt)
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-14 16:26:48 följande:

    M a o är man ett runkobjekt?


    Vem är ett runkobjekt? Flirten? Ja, kanske det. Eller så kan man se det som att även gifta människor har rätt att känna sig attraherade av andra människor - men att de sedan riktar kåtheten åt rätt håll.
Svar på tråden Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?