• Anonym (Kvinnan)

    Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?

    Toppenmannen/Mr. Right du träffar berättar efter några dejter att han är dömd för att ta tafsat på en kvinna på krogen.
    Han säger detta till dig då han inte vill undanhålla något som han tror kan ha betydelse vid fortsatt kontakt. Han ångrar såklart djupt det inträffade.

    Hur tror du att du hade reagerat?
    Observera "tror" då de flesta inte varit i denna situation och då heller inte kan relatera till det som hänt.

  • Svar på tråden Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-14 19:37:56 följande:
    Detta är ett fiktivt fall. Han var tokfull och klämde en kvinna på tuttarna när han blev avvisad.
    Är det Linnéa Claeson som skapat tråden? Hon verkar ha massor av fiktiva berättelser på lager.
  • Anonym (Rödluvan)

    Tycker nog att hans ålder när det hände har betydelse.

    Värre om han var 40+

  • Anonym (Hon)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-14 19:15:27 följande:

    Toppenmannen/Mr. Right du träffar berättar efter några dejter att han är dömd för att ta tafsat på en kvinna på krogen.

    Han säger detta till dig då han inte vill undanhålla något som han tror kan ha betydelse vid fortsatt kontakt. Han ångrar såklart djupt det inträffade.

    Hur tror du att du hade reagerat?

    Observera "tror" då de flesta inte varit i denna situation och då heller inte kan relatera till det som hänt.


    Jag hade reagerat på att han väljer att berätta att han är dömd i ett så tidigt läge istället för att lära känna varandra först. Och att han dessutom förklarar så utförligt vad han är dömd för. Jag skulle uppfatta det som manipulativt på något sätt.

    Skulle misstänka att han har ett oärligt uppsikt i att berätta om det. För att han vet att det kommer komma upp en massa annat skit som han gjort som är värre, våldtäkt typ, och då kan han använda sin tidigare ärlighet som bevis för att allt det andra som han inte är dömd för inte är sant utan elakt förtal.

    Så jag hade blivit lite skeptisk till den mannen.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Ojoj) skrev 2019-11-15 23:43:13 följande:

    Är det Linnéa Claeson som skapat tråden? Hon verkar ha massor av fiktiva berättelser på lager.


    Nej. Linnea är odiskutabelt bäst och har inget med ämnet att göra.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-14 19:15:27 följande:

    Toppenmannen/Mr. Right du träffar berättar efter några dejter att han är dömd för att ta tafsat på en kvinna på krogen.

    Han säger detta till dig då han inte vill undanhålla något som han tror kan ha betydelse vid fortsatt kontakt. Han ångrar såklart djupt det inträffade.

    Hur tror du att du hade reagerat?

    Observera "tror" då de flesta inte varit i denna situation och då heller inte kan relatera till det som hänt.


    Ska mycket till för att dömas för att ha tjafsat så det lär ha varit grovt eller också har han antastat väldigt många. Inte intresserad av såna män.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-11-16 14:52:23 följande:

    Ska mycket till för att dömas för att ha tjafsat så det lär ha varit grovt eller också har han antastat väldigt många. Inte intresserad av såna män.


    TAFSAT - jäkla autocorrect.
  • Tow2Mater
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-11-16 14:52:23 följande:
    Ska mycket till för att dömas för att ha tjafsat så det lär ha varit grovt eller också har han antastat väldigt många. Inte intresserad av såna män.
    Taftsande = sexuellt ofredande.

    'Straffet för sexuellt ofredande är från böter och upp till fängelse i två år. '

    www.expressen.se/nyheter/det-har-ar-sexuellt-ofredande/
  • Anonym (Vackra Vera)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-16 11:41:11 följande:
    Nej. Linnea är odiskutabelt bäst och har inget med ämnet att göra.
    Bäst fantasi har hon iallafall.
    Och ser ut som en påskkärring.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-11-16 14:52:23 följande:
    Ska mycket till för att dömas för att ha tjafsat så det lär ha varit grovt eller också har han antastat väldigt många. Inte intresserad av såna män.
    Nej, krävs inte så mycket för att trilla dit på det.

    Ok, killen är verkligen toppen på alla sätt och du tror du skulle avslutat kontakten på grund av en idiotisk sak han gjorde för några år sedan?

    Om han hade åkt dit för rattonykterhet för två år sedan och blåst 1,2. hade det också räckt för att du skulle bli ointresserad?
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-16 15:20:13 följande:

    Nej, krävs inte så mycket för att trilla dit på det.

    Ok, killen är verkligen toppen på alla sätt och du tror du skulle avslutat kontakten på grund av en idiotisk sak han gjorde för några år sedan?

    Om han hade åkt dit för rattonykterhet för två år sedan och blåst 1,2. hade det också räckt för att du skulle bli ointresserad?


    Eh! Inte ens om man våldtagit en kvinna är det lätt att åka dit så, jo det krävs mycket! Ja, om killen pkt dit för rattfylla, bagatelliserade det och det kändes som han hade en sån syn på alkohol att det kunde hända igen så hade jag dragit öronen åt mig. Nu är jag kvinna och då vill jag inte dejta en man med unken kvinnosyn.
  • Anonym (Hmmmm)
    Tow2Mater skrev 2019-11-16 15:13:03 följande:

    Taftsande = sexuellt ofredande.

    'Straffet för sexuellt ofredande är från böter och upp till fängelse i två år. '

    www.expressen.se/nyheter/det-har-ar-sexuellt-ofredande/


    Exakt FRÅN böter och upp till fängelse. Våra domstolar håller sig i stort sett bara till den lägre delen av straffskalan. Det ska mycket till för att de ska döma till den högre delen. Man får inte fängelse för att i hastigheten ha tafsat en kvinna på brösten!
  • Tow2Mater
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-11-16 15:58:36 följande:
    Exakt FRÅN böter och upp till fängelse. Våra domstolar håller sig i stort sett bara till den lägre delen av straffskalan. Det ska mycket till för att de ska döma till den högre delen. Man får inte fängelse för att i hastigheten ha tafsat en kvinna på brösten!
    Dömd är dömd. Tror inte TS definierat vilket straff henens dejt fick?
  • Fiona M
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-16 15:20:13 följande:

    Om han hade åkt dit för rattonykterhet för två år sedan och blåst 1,2. hade det också räckt för att du skulle bli ointresserad?


    Ja.
  • Anonym (J)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-11-16 15:55:56 följande:

    Eh! Inte ens om man våldtagit en kvinna är det lätt att åka dit så, jo det krävs mycket! Ja, om killen pkt dit för rattfylla, bagatelliserade det och det kändes som han hade en sån syn på alkohol att det kunde hända igen så hade jag dragit öronen åt mig. Nu är jag kvinna och då vill jag inte dejta en man med unken kvinnosyn.


    Källa på det?
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-16 11:41:11 följande:
    Nej. Linnea är odiskutabelt bäst och har inget med ämnet att göra.
    Aha. Jag kände på mig att tråden var till för att provocera. Tack för att du bevisade det. Och det är verkligen odiskutabelt.
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-14 19:15:27 följande:

    Toppenmannen/Mr. Right du träffar berättar efter några dejter att han är dömd för att ta tafsat på en kvinna på krogen.
    Han säger detta till dig då han inte vill undanhålla något som han tror kan ha betydelse vid fortsatt kontakt. Han ångrar såklart djupt det inträffade.

    Hur tror du att du hade reagerat?
    Observera "tror" då de flesta inte varit i denna situation och då heller inte kan relatera till det som hänt.


    Borde inte tråden ha hettat: Verkligheten enligt Linnéa Claeson istället? 
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-16 11:41:11 följande:
    Nej. Linnea är odiskutabelt bäst och har inget med ämnet att göra.
    Häftigt! Så du tycker det är rätt att hitta på och överdriva för att få medhåll? Ja... Intressant vad många gör för pengar och kändisskap... 
  • Annita
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-16 15:20:13 följande:

    Nej, krävs inte så mycket för att trilla dit på det.

    Ok, killen är verkligen toppen på alla sätt och du tror du skulle avslutat kontakten på grund av en idiotisk sak han gjorde för några år sedan?

    Om han hade åkt dit för rattonykterhet för två år sedan och blåst 1,2. hade det också räckt för att du skulle bli ointresserad?


    Rattfylleri är även det en dealbreaker.
  • Miss Skywalker

    Jag skulle tappa intresset eftersom han verkar ha problem med både alkoholen och kvinnosynen..

Svar på tråden Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?