Inlägg från: Anonym (Kvinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinnan)

    Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?

    Toppenmannen/Mr. Right du träffar berättar efter några dejter att han är dömd för att ta tafsat på en kvinna på krogen.
    Han säger detta till dig då han inte vill undanhålla något som han tror kan ha betydelse vid fortsatt kontakt. Han ångrar såklart djupt det inträffade.

    Hur tror du att du hade reagerat?
    Observera "tror" då de flesta inte varit i denna situation och då heller inte kan relatera till det som hänt.

  • Svar på tråden Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?
  • Anonym (Kvinnan)
    Solarn skrev 2019-11-14 19:22:21 följande:

    Tror det skulle bero på hans egen inställning till det. Tar han ansvar? Inser han att han gjort fel och har ändrat sig?


    Han ångrar det djupt och inser att det var fel, självklart.
    Anonym (Nope) skrev 2019-11-14 19:21:22 följande:

    Jag hade av lojalitet mot hela kvinnosläktet tackat för mig och avslutat. Om han har blivit dömd för ofredande är det nog ett rätt grovt övergrepp han utfört och inte en liten klapp i rumpan. Sånt skit ska inte uppmuntras.


    Han klämde och kände lite för mycket. Inga väldigt grova saker, men tillräckligt för att bli fälld. Fanns de som såg det och det hände för några år sedan.

  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Alexandra) skrev 2019-11-14 19:31:15 följande:

    Vad svårt. Jag tror ju på en andra chans men jag hade nog velat läsa domen själv. Har du fått det?


    Detta är ett fiktivt fall. Han var tokfull och klämde en kvinna på tuttarna när han blev avvisad.
  • Anonym (Kvinnan)
    Solarn skrev 2019-11-14 20:04:57 följande:
    Vad spelar det för roll att han var full? Tycker han själv att det är en ursäkt?
    Det är information jag ger Er, har inte sagt att det har betydelse. Nej, han ångrar allt, har såklart inga ursäkter. Han var ett rövhål den kvällen.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Humanisten) skrev 2019-11-14 20:37:54 följande:
    Så du vill alltså hetsa upp en mobb utan att från början säga att det är ett hypotetiskt fall.

    Misandri?
    Vill diskutera ett potentiellt scenario ungefär som om "Skulle du fortsätta träffa en man som är dömd för...."
  • Anonym (Kvinnan)
    LoveRain skrev 2019-11-14 22:36:03 följande:

    Hade först frågat honom vad som hände, exakt vad han gjorde och varför. Hade sedan läst domen och helst fupen också och jämfört med det han sagt. Om han varit ärlig så långt hade jag gått vidare och haft en lång konversation om hur han ser på det han gjort, vilka förändringar han har gjort i sitt sätt att se på kvinnor osv. Hade han jobbat mycket med sig själv och verkligen förstod vad han gjort fel samt att han var 20 snarare än 30 när det inträffade så hade jag kunnat fortsätta relationen.

    Om han skyllde på fylla och förminskade det han gjort hade jag avslutat direkt. Risken att han fortsatt med sitt kriminella beteende är för stor och så skulle våra värderingar inte funka ihop.


    Är du själv felfri? Han klämde kvinnan på pattarna, inte fittan.
  • Anonym (Kvinnan)
    nihka skrev 2019-11-15 18:57:10 följande:

    Det beror precis på hans inställning till det idag.


    Han ångrar det djupt och hände för några år sedan. Han ville berätta hur det var istället för att hon ev skulle få höra det från annan. Han var full, dum å låt klämde tjejen på hennes stora tuttar.
  • Anonym (Kvinnan)
    nihka skrev 2019-11-15 20:29:46 följande:

    Ångrar han det djupt för att det ställde till det för honom eller för att han ställde till det för henne?


    Ångrar allt som hade med saken att göra.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Ojoj) skrev 2019-11-15 23:43:13 följande:

    Är det Linnéa Claeson som skapat tråden? Hon verkar ha massor av fiktiva berättelser på lager.


    Nej. Linnea är odiskutabelt bäst och har inget med ämnet att göra.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-11-16 14:52:23 följande:
    Ska mycket till för att dömas för att ha tjafsat så det lär ha varit grovt eller också har han antastat väldigt många. Inte intresserad av såna män.
    Nej, krävs inte så mycket för att trilla dit på det.

    Ok, killen är verkligen toppen på alla sätt och du tror du skulle avslutat kontakten på grund av en idiotisk sak han gjorde för några år sedan?

    Om han hade åkt dit för rattonykterhet för två år sedan och blåst 1,2. hade det också räckt för att du skulle bli ointresserad?
Svar på tråden Mannen dömd för att ha tafsat. Reaktion?