Inlägg från: instantcasting |Visa alla inlägg
  • instantcasting

    att leva med obotlig cancer

    majja1

    2 veckor

  • instantcasting

    Hej skriver några rader

    Tyvärr så har det gått så långt att allt hopp är borta Cissi orkar inte mer eller hennes kropp orkar inte
    Cissi själv vill inte släppa taget hon kämpar tappert med smärtor och tidvis dvala

    Morfin mumpen går varm familjeprästen har välsignat Cissi
    alla har vart upp barnen tagit farväl nu vakar vi i omgångar gråter kramas väntar på det ödestigna som vi vet kan hända innom ngr timmar eller någon dag

    tack för all kramar och tankar i GB
    /BEE

  • instantcasting

    Idag den 8 Augusti tog Cissi sitt sista andetag 06,01
    Hennes kropp orkade inte med att kämpa längre

    Vila i frid nu Cissi du kämpade bra Ängel kram från Beatrice

    12 Augusti skulle cissi fyllt år, Vi kör hennes cissi dag ändå
    vi radio som samlar in pengar till Cancerfonden samt Cissis begravning
    Återkommer med postgiro samt webb radio adress senare i kväll

  • instantcasting

    Några ord till dig Cissi från Mig Beatrice

    Cissi du orkade inte med allt till slut, Mitt hjärta är i sorg idag.

    Stefan ringde mig 04,10 och berätta att nu var det snart dags för dig att gå över till din far
    Jag hann tyvärr inte upp du gick bort 10 min innan jag kom :(

    Men gumman i går kväll ante mig oro jag satt och höll din hand när du tittade upp på mig och sa
    Nu är det synd om mig Bea ... Jag svarade dig hjärtat ja det är det då frågar du mig om det är jobbigt att se dig så här,

    Jag svarade dig gumman med tårarna rinnande att jag tycker det är jobbigt att se dig lida.
    Du titta på mig med dina kloka ögon
    lag din hand på min kind och sa men du hjälper mig ju gråt inte Bea jag är här.
    sen somnade du igen, jag pussade dig på kinden och sa godnatt.

    När jag kom upp i morse så sov du hjärtat, Stefan skrek ditt namn vakna Cissi vakna
    Jag höll Stefan hårt och vi grät över att du lämnat oss men även
    glädje tårar för att du slipper din smärta
    och att du får frid nu, Jag kommer alltid ha dig i mitt hjärta.

    Dina vigsel ringar har Stefan runt sin hals han vill känna den enorma kärlek du gav honom ...

    Jag har gjort allt idag som du ville jag har bokat kyrkan Bengt hjälper dig till sista vilan
    Din sten du visade mig är bokad Ängeln du fick av Maria ska du få på stenen.

    jag ska dekorera din kista med dina favorit blommor som du ville ha
    Maria kommer att hjälpa mig med det ...

    Jag sitter och letar foto på dig nu som ska sitta på grav stenen
    Vi ska även åka och titta vart du ska få vila så du får komma nära din far
    Jag ska kolla rosorna idag på din pappas grav jag lovar Cissi

    Det är tomt utan dig nu du kommer inte ringa mig mer nu, jag kommer inte
    få höra ditt skratt inte ännu kanske sen
    du väntar väl i Nangialia som du lovade ...

    Tack för att du blev en del av mitt Liv Cissi

    Din plåga har slocknat
    det skedde i frid
    trots att Du kämpat
    en ojämn strid
    Din låga har brunnit
    trots hårda vindar
    den värmde oss alla
    som kunde den se
    Kampen var hård
    men Du vann dock till slut
    ty allt det Du skänkt oss
    kan aldrig dö ut

    Älskar dig för alltid Ciss din vän Beatrice

    bellezzia.se/cissi/ord%20av%20Beatrice.htm

  • instantcasting

    tack för alla kramar och hälsningar i GB nu ska jag sörja så gott det går. var gärna med på Lördag och fira cissi dagen all info finns på hemsidan

    /Bee med hålrum och sorg i hjärtat cissi fattas mig!

  • instantcasting

    Nu har jag uppdaterat Cissis sida med bilder från de sista dagarna då vi vänner kämpade vid hennes sida.

    Vi kände alla att vi ville dela med oss av det till er här som lärt känna henne här

    det kommer även vara en öppen begravning den 23/8 kl 13.30 i Västerås Domkyrka för er som vill ta ett farväl av Cissi
    Efter kyrkan sker en privat cermoni som endast är för annhöriga men i kyrkan är alla välkomna

    Kram
    Beatrice

  • instantcasting

    Cissi mitt hjärta

    I morgon skulle du fyllt 33 år....
    Vi virar din dag med live sändningar i radion "Cissi dagen"
    www.soundicradio.com

    Älskade Cissi sov gott

    Beatrice

  • instantcasting

    Hej alla

    Vill tacka för alla kramar och tankar i GB samt på cissi´s hemsida

    Denna vecka som nu gått har vart fylld av arbete med att få begravningen att fungera. sorg sorg sorg kommer över oss all ...
    Har dock fått stefan (cissi´s make) att börja träna i hopp om att få lite av livet tillbaka
    Vi har klätt cissi i favorit kläder i kistan hon har även fått peruken med sig som jag sydde åt henne hon ville ju vara fin lilla gumman
    Sen har hon sin nalle med sig som stefan gav henne på sjukhuset

    Den blev hon så glad i ....
    ja kära vänner på onsdag blir en stor dag det blir tufft med ett sista farväl
    Bara lite info från mig

  • instantcasting

    Idag blir nog den jobbigatse dagen jag ska straxt åka till mon grossist och hämta alla cissi´s favoritblommor. Hon önskade att få kistan dekorerad som hennes brudbuket.

    Det sliter i hjärtat att jag för ett år sedan skapade ettsago bröllop till henne för två månaders sedan ett dop som hon blev överlycklig av .... och nu ska jag skicka henne till sista vilan oj vad det gör ont i mitt hjärta. tack alla ni som finns till stöd

    /Beatrice

  • instantcasting

    Nu har min Bästa vän Malinka lagt ut ett reportage om Cissi O Stefan
    bellezzia.se/cissi/ord_av_malinka.htm

    I lust och i nöd...
    .. där nöden tog överhand

    Väldigt vackert skrivet
    Vill även tacka alla er som deltog på begravningen Tyvärr hann jag aldrig komma i kontakt med föräldragruppen som jag lovade
    Jag förstår att ni åkte långt men jag hade så mycket att stå i och på samma gång sörja min Vän cissi
    Hoppas ni kan förlåta mig
    Mvh
    Beatrice

  • instantcasting

    Döden

    Jag är inte längre rädd för förintelsens svärta
    som bryter ner allt till ett svart hål

    Jag är inte längre rädd för det vita intet
    som avtar mot den eviga glömskan

    Döden skrämmer mig inte längre
    För nu vet jag äntligen vart jag är på väg,

    Jag ska ju dit var alla andra gått före mig
    alla små barn
    alla gamla
    alla rädda

  • instantcasting

    Hej alla tack för er enorma stöd via gästboken

    tyvärr så har jag brakat samman själv har fått en tumör (god) som jag ska ta bort i morgon är lite groggy av morfinet nu men har lagt upp lite bilder på Cissi´s begravning som min bästa vän malinka tagit

    otroligt fina men lite ledsamt att se
    kikar tillbaka hit när jag står på benen igen

    /Bee

    www.bellezzia.se/cissi

    sen under begravning

  • instantcasting

    hej
    allt gick bra var inte så hemskt som jag trodde *ler* lite ont men det kan man leva med ....

    Life goes on jag ska försöka få lite bilder av stefan nu som jag ska lägga på liams sida lite terapi jobb medans man läker ....

    Kram till er alla
    ni e så goa

    /Bee

  • instantcasting

    Hej igen

    Vad det gäller de andra barnen hos cissi så är jag inte helt 100% hur de mår
    Under begravningen så var de enormt ledsna och visade sin sorg väldigt öppet
    Jag personligen lovad eJesper att jag ska läsa bröderna lejon hjärta för honom
    Sen vet jag inte hur det ska ske praktiskt med barnens far och så vida men vi jobbar på det jag och maria
    Tyvärr så har man egna familjel som kräver mycket och vi har även märkt att när nu sagan är slut så försvinner även publiken och hjälpen .....

    Så i som stod cissi och hennes övriga barn nära kanske kunde hjälpa mig och maria lite

    kram bee

  • instantcasting

    Idag är det 5 September, Vet inte helt och fullt vad som hänt allt har gått så fort
    Tror att min sorg och förståelse över att Cissi är borta börjar smyga sig på.
    Jag hade så fullt med att få Cissi att skratta fixa dop göra det
    man kunde för att hon skulle få uppleva det hon ville på
    så väldigt kort tid.
    Någonstans så tror jag att min intuition sade mig att
    Ängel Cissi är klar på jorden Bea hon kommer att åka hem snart
    När den dagen kom så stängde jag nog av mig igen och tog tag i nästa projekt begravningen ....
    Men som sagt nu finns inte mycket att gömma sig bakom mer man gråter lite kommer närmare sin sorg och saknad
    Jag har i samråd med Stefan beslutat att börja ta bort de bilder av Cissi där hon var som sjukast
    Jag gör det inte idag kanske inte nästa vecka men jag ska göra det vill minnas vår
    Cissi som den bild jag har inramad av henne
    och som även smyckade kistan.
    Jag hoppas ni förstår att det är plågsamt att se de bilder på vår Cissi när hon var på väg hem till sitt hem hos Gud.
    Men det är något som vi måste göra för att gå vidare i sorgen
    Livet finns ju kvar Cissi´s själ är hos oss då och då vakar över oss. Över barnen
    Jag kommer bygga ett album med bilder, då hon var frisk där även alla barn finns med
    Så vi minns henne som hon själv ville, med ett skratt och massa humor för den otroligt fina tjej hon var.
    Jag har ett alldeles egen minne från Juni 2005 Cissi hade vart hos mig och blonderat sig inför bröllopet ...
    När jag åker i min bil på Vallbyleden så ser jag Cissi med sitt nya blonda långa hår svaja i vinden frenetiskt trampande på sin cykel i uppförsbacke så himla gullig hon såg ut då .... en bild so aldrig lämnar min näthinna ...
    ~Beatrice~

Svar på tråden att leva med obotlig cancer