• V24

    Syrgas hemma

    Hej, har funderat lite kring hur länge Sam kommer att behöva syrgas. Han ligger nu på 0,1 liters flöde och har så gjort sedan säkert 2 månader tillbaka. Ett dygn kunde han vara utan i 18 timmar men sen är det som att han föll tillbak och det är ganska länge sen nu.
    Undrar hur de varit för er som fick komma hem med syrgasen? Hur länge hade ni den? Hur vänder det? Är de bara plötsligt utan en dag? Sam är nu snart 2 mån korrigerad ålder (5,5 okorr.

    Passar på att önska God Jul till alla lite i förskott :)

  • Svar på tråden Syrgas hemma
  • V24

    Kroko: ja, så var det för oss också med cpapen. Det gick så fort att bli av med den. Med syrgasen verkar det sååå seeegt för vår del.

  • V24

    Kroko: Alla prover som tagits har varit bra. de säger att det kan vara sådär. Att de typ kämpar med andningen men det räcker inte hela vägen.

  • V24

    Kroko: Alla prover som tagits har varit bra. de säger att det kan vara sådär. Att de typ kämpar med andningen men det räcker inte hela vägen.

  • V24

    Peterpani: Hur gör de den där procenträkningen på lungorna? Får nog ställa in mig på att Sam inte heller har så bra värden med tanke på så seg syrgasen verkar :/

  • V24

    Jag ska kolla om de inte kan göra den där mätningen på Sam

  • V24

    misa65: jag har också ställt in mig på en lång tid med syrgas. Hur tycker du det gått för er? Det är inte det att jag tycker det är besvärligt med sladdarna eller så utan mer att jag funderar hur det är ställt med lungorna egentligen. Läkarna har hela tiden sagt att han snart kommer att vara utan. De trodde inte vi skulle komma hem med syrgas ens först. Men det där snart verkar aldrig komma. Har din lille haft många respiratordagar? Sam hade sammalagt 26 st i olika omgångar. Ska fråga idag om den där lungmätningen finns i umeå.

  • V24

    Misa65: Jag är expert på att fastna i grimman. Känns som värsta strypsnaran ju. Sam är också bara röntgad. Frågade om de kunde göra en lungmätning så man vet vad man kan vänta men de tyckte inte det var befogat. "Han är nog snart utan syrgas.." Känns som jag har hört det ett tag nu :) Nå ja, ingen fara, han är ju frisk i övrigt och verkar glad och pigg så vad mer kan man begära.

Svar på tråden Syrgas hemma