• Soffepropp

    Jag blir så förbannad!

    Hallandsposten idag.....

    http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=204358

    Jag vet att det har skrivits om det förr men någonting måste vi väl kunna göra för att sätt dit dom j*vlarna!!!

    Vi e ju så många! E detta något våra barn ska behöva leva med? Hur kan det INTE finnas en lag som skyddar dem?

  • Svar på tråden Jag blir så förbannad!
  • Isaxgården

    Nej, vad hemskt!  Man blir bara så ledsen när man behöver läsa  om sådant. Fattar inte ens hur det kan få finnas. Vågar nog inte ens försöka att hitta länkarna. Då kommer jag nog bli riktigt deppig.

    (Fast det är ju klart jag kan ju skylla på magen som sisu och soffepropp ).

  • Alvi

    Isaxgården: Jasså, det är mage hos dig med. Härligt att ha nåt att skylla på... ----------- Ärligt talat blir jag hellre ledsen än arg över sånt här. Vår ilska, fula ord och avsky mot dessa människor, kan nog enbart ses som ännu mer kul att driva med och garva åt, om de skulle komma åt den här tråden. Sorg är nog snäppet svårare att driva med...


  • DarkLink

    men allvarligt talat?? varför gör människor så här??

    för att dom är rädda?? (för vadå kan man fråga sig men i alla fall)

    för att dom vill såra??

    för att dom inte begriper bättre??

    ibland kan man ju förstå hur människor tänker även om man inte håller med, men här finns det ju ingen logik, inget sunt förnuft, bara ren idioti...

  • Alvi

    Sandstorm: Jag röstar på "För att de inte begriper bättre".

    Det är omöjligt att de tänker längre än näsan räcker tror jag...
    Läste att vissa har protesterat i tråden och tyckt att det är ett snäpp för lågt, men då kommer en moderator in och tycker att det är OT och säger åt dem att inte protestera....


  • DarkLink

    Sisu: va?? jag fattar inte.. inser att jag är helt iq-fiskmås nu, men jag frågar i alla fall: vissa har protesterat i tråden mot vadå??? :)

  • Alvi
    Sandstorm: Alltså i den tråden som det handlar om , där man ska "fota mongon", så har vissa skrivit typ "Men det här var väl ändå att gå ett snäpp för långt...!" då har moderatorn skrivit att det där är inte relevant i den tråden, det är OT-snack.
    Typ "I denna tråden fotar vi mongon, inget annat!"
  • DarkLink

    eh? okej. det var så knäppt att jag inte borde ha fattat det alltså?

    men alltså, jag vägrar fortfarande att gå in i tråden, men är det ingen vettig människa som har ifrågasatt där? fast man kanske inte är så vettig överhuvudtaget om man mär med i det forumet??? *OT så det skriker om det*

  • Alvi
    Sandstorm: Jag reggade mig där igår. Det tar tre dagar innan man får skriva, så jag får ju vänta...

    Frågan är bara vad som går in i dessa människors huvuden?
    Man kan ju inte komma in och skrika och gorma och vara arg, det skrattar dem nog bara åt. Frågan är om man kan komma åt deras samvete på nåt vis......
  • Soffepropp

    Nu har jag stött på ett moraliskt dilemma. Jag vill inte "tysta" diskusionen för jag tycker att det är viktigt att folk reagerar, men samtidigt så vill jag givetvis inte dra uppmärksamheten hit och på något sätt "hänga" ut våra barn.

    Jag löste det som så, att jag helt enkelt har tagit bort mina bilder. Skit tråkigt eftersom jag är mycket stolt över min Alva och gärna visar upp henne men jag vill inte riskera att hon "faller offer" för idioterna.

    Ni får själva välja hur ni vill göra men som sagt jag tycker att det är vikigt att detta inte "dämpas" och att folk fortsätter att reagera.

  • Alvi
    Soffepropp: Ett bra val, gissar jag... risken finns ju som sagt att de hittar hit till slut... (Vilken tur då att jag var inne hos dig senast igår och gluttade på bilder...! )

    ---

    Blev ledsen när jag läste i tråden, för någon hade skrivit typ "Titta i den här länken, här finns en hel drös med ungar som ser helt knäppa ut", och länkat till en hemsida för föräldrar till barn med Cri du Chat-syndrom...!

    JAg blir så ledsen!! När (om...? ) Lilja får en diagnos, vill jag hjälpa andra föräldrar, genom att lägga ut bilder och info om Lilja, kanske just på en sån sida. Ska såna "goda gärningar" då bli riskerade att totalt klubbas ner av idioter som LÄNKAR till en sån tråd????

Svar på tråden Jag blir så förbannad!