• Krstajic

    Mitt arbete, Legosoldat, frågor?

    Jag arbetar som "contractor" (Legosoldat) åt Blackwater Usa. Ett väldigt intressant jobb. Jobbar främst nere i Irak och Afghanistan. Så om ni har några frågor angående mitt jobb som contractor så skriv :) mvh K

  • Svar på tråden Mitt arbete, Legosoldat, frågor?
  • spiritsinlove
    Krstajic skrev 2007-04-29 00:30:02 följande:
    Precis som vilken kille somhelst som gör utlandstjänst.
    Antar att personen som skrev påståendet (och även jag) skulle ifrågasätta honom på samma sätt.
    - alla stavfel är medvetna -
  • Krstajic

    Nej det skulle hon inte

    "jag tjänar 10ggr mer som legosoldat" citerade hon. då jag sa att jag kunde fått en militärkarriär istället. Så du ser, det var pengarna.

  • spiritsinlove
    Krstajic skrev 2007-04-29 00:33:59 följande:
    Nej det skulle hon inte"jag tjänar 10ggr mer som legosoldat" citerade hon. då jag sa att jag kunde fått en militärkarriär istället. Så du ser, det var pengarna.
    Så du menar att personen ifråga tycker att ditt val av sysselsättning är dumt enbart p.g.a. pengarna? Inte annars? Det var p.g.a. pengarna du tjänar hon/han skrev "Det måste fattas något i ditt huvud"..? Inte alls p.g.a. sysselsättningen i sig?
    "Det måste fattas något i ditt huvud" hade hon/han alltså skrivit även om du tjänade pengar på typ ett hunddagis??
    - alla stavfel är medvetna -
  • Krstajic

    Vad är det som fattas då?

    Att jag är därför att bibehålla säkerheten efter amerikanernas misslyckande? ska vi bara lämna Irak och låta shia och sunni muslimerna ha ihjäl varandra?

  • Krstajic

    En polis är beredd på att döda, en soldat likaså. Jag är där för att bibehålla säkerheten.

  • Man80

    Krstajic; du skrev detta tidigare i tråden;

    "Jag ser bara pengarna i det. inga moraliska eller politiska aspekter. Jag personligen gillar inte Usa`s politik. Dom har bombat mitt hemland serbien sönder och samman. Men är man militär så är man. Då tar man order. "