• lightswillguideyouhome

    Tatueraren stavade fel!

    I tisdags hade jag tid för tatuering.
    Lights will guide you home skulle jag tatuera in ganska stort på ryggen under nacken.
    Tatueraren visade mig texten skriven i ett typsnitt för att jag skulle avgöra om det var det typsnittet jag ville ha. Det var svinsnyggt och det tyckte även min vän som jag hade med mig dit. Gjorde klart den, betalade 1200 och gick hem. Supernöjd.
    Tills dagen efter då min systers pojkvän säger: Men den är ju felstavad.
    Tatueraren har stavat LIGTS istället för LIGHTS.

    Det är tätt mellan bokstäverna i tatueringen men han får fan lyckas klämma in ett H. Jag som innan var supernöjd är nu jättebesviken och ledsen och vill inte visa den för någon.
    Vad kan man kräva? Pengarna tillbaka? Gratis insättning av ett H? Vad är rimligt?

  • Svar på tråden Tatueraren stavade fel!
  • LillaLulla

    Åh! Sånt som bara inte får hända... Tycker dock att du har fått en hel del bra tips härifrån. Har du nån bild på tatueringen?

  • azofia

    AngeliQa: precis det jag menar.. känns som en så där halvseriös tatuerare om han inte gjorde så.... då kan det nog bli problem för TS att få ngn sorts hjälp med att fixa till det också.

  • Silverkatten06

    Visst har TS godkänt en skiss på sin tatuering men jag tycker ändå att tatueraren har ett ganska stort ansvar i den här frågan. Tror som Svejsan att konsumenttjänstlagen gäller i fall som detta, vilket för det första innebär att han ska utföra tjänsten fackmässigt och i det borde stavning ingå för en tatuerare, för det andra så ska han tillvarata kundens intresse och ge den information kunden behöver. Han borde alltså ha bett TS att noga korrekturläsa.

  • non compos mentis

    Har du tatuerat i svart?


    För det går rätt bra att ta bort, då kan du ju ta bort LIG och tatuera om dig. Fast det är ju lite dyrt, men jag tror att det är det bästa sättet att få det snyggt.
  • Min Nana

    Dr Cox: att köra laser på små bokstäver för att sen köra igen är nog inte att rekommendera.

    Be han göra en cover up tex en ram som nån sa lr nått som passar 


    Enjoying life for the fullest!
  • lightswillguideyouhome

    Jag har ingen bild tyvärr.
    Såhär gick det till:
    Han visade mig typsnittet och gjorde sedan upp en mall på ryggen. Min vän gick då och tittade var den satt och sa ok. Alltså, stavningen var inget varken hon eller jag (som iof inte såg något..) täkte på. Man tror liksom inte tatueraren skall stava fel.

  • Minipiglet

    Fy, vad hemskt :o(...men nåt måste det ju gå att göra? fast det kanske är knepigt att få till det, med tanke på att bokstäverna redan sitter tätt?...Prata med honom och se vad han kan göra, om han är ett proffs så borde han verkligen ersätta dej. Egentligen tycker kanske jag att han borde betala för att du ska få ta bort den, och sen få göra om den! Lycka till! Kram

  • Mamman med två pojkar

    Vad trist!
    Hoppas att det ordnar sig och att du får fixa den utan att betala något, otroligt klantigt av tatueraren.
    Jag tatuerade ett hjärta med ett namn iför några år sedan och då godkände jag inte textningen som tatueraren skissade upp, han textade som en kratta.Så jag skissade den själv och det blev jättebra, tycker det är kul att det är min egen skrivstil.

  • non compos mentis

    Min Nana


    Varför är det inte att rekommendera? 
    Är bokstäverna dessutom små blir det ju inte nödvändigtvis så dyrt.
    Jag har själv raderat en tatuering, huden blir ju inte ärrad eller så, så jag förstår inte vad som skulle vara ett hinder? 
  • cDk3r

    "Han visade mig typsnittet och gjorde sedan upp en mall på ryggen. Min vän gick då och tittade var den satt och sa ok. Alltså, stavningen var inget varken hon eller jag (som iof inte såg något..) täkte på. Man tror liksom inte tatueraren skall stava fel.
    "

    Då har du ju dig själv och din kompis att skylla..
    Dock bör & kommer förmodligen tatueraren att rätta till det gratis om du går dit och pratar med honom.

Svar på tråden Tatueraren stavade fel!