V.V.S.-tråden -Våga Vägra Skov! Tråd nummer 9!
Jo, men när man inte fött barn än vill man ha nåt att jämföra med
Jo, men när man inte fött barn än vill man ha nåt att jämföra med
Jenny, jag tycker också det är myckwt intressant att diskutera kroppen. Själv är jag mycket fascinerad av psyket/själen. Skriver mer sen, det är pekfingervalsen just nu eftersom naglarna är nymålade
Ska träffa advokaten sen ang skadan i lgh och då känns det bättre rent mentalt att vara finare i ordning än när man går hemma
Mår ganska bra idag eftersom jag tog oxynorm (kan ju inte sitta hos advikaten o oja mig *s*)
Hej allihopa, allt gick bra med advokaten. Än finns det ingen tvist och jag får helt enkelt ta det lugnt
Men jag gick därifrån förvissad om att jag inte behöver lägga ut mer pengar än vi gjort och att vi med all sannolikhet kommer att få tillbaka pengar
Känner av cystorna nu *bläh* Får väl asa iväg till doktorn igen om det blir värre
Är väldigt trött o har inte orkat läsa igenom allt, såg dock att mumlin mår bättre *yippie*
Mumlin, jag tror vi alla har följt din sjukhusvistelse... Vi gladdes åt beskedet att det fanns en lever till dig, grät när när du började stöta bort den och nu gläds vi åt att du mår bättre och har fått komma hem
Du har varit saknad, vännen och vi håller tummarna för dig . Kram
Jenny, skönt att du fått en medicin som verkar hjälpa. Jag tror som du är inne på att tarmmusklerna kan vara otränade. Har du fått bättre medicin än tiparol?
Maija, i tonåren höll jag vikten relativt normal (var lite kortisonmullig då o då). 20-22 rasade jag i vikt sen gick jag långsamt upp till en normalvikt
Jag undrade därför att narkosläkaren jag träffade sa ordagrant: "att ta maxdos tiparol är som att köra en Lada i full fart på autobahn när det finns Ferarri" med andra ord det finns bättre medicin
Förstår fullständigt att det är tufft att ta så mycket piller och så hjälper de ändå inte helt. Jag fick oxynorm att ta när tiparolen inte räckte till när jag hade nervsmärtor
Maija, tråkigt att du är sjuk men bra att du fått en diagos så att du kan bli frisk
Skonkost, dvs sånt som man brukar äta när man har (haft) maginfluensa är snällt mot magen. Kokt fisk (som Madde säger), ris, kokt kyckling, vitt bröd....
Hjälp till o bekämpa cancer genom att låta cancerforskning i canada använda en liten del av din dator
www.worldcommunitygrid.org/
Du laddar ner ett litet program som analyserar bilder på protein och hjälper på så vis till att bekämpa cancer
De behöver 795000 datorer för att klara av detta på två år. Gör de det själva tar det 162 år!
Du märker inte ens av att programmet jobbar i bakgrunden och du kan också ställa in programmet så att det bara arbetar när du inte använder datorn
Jenny, vad var det egentligen som hände när dina tarmar slutade fungera? Jag vill minnas att du sa att det var i samband med KS?
Om de kunnat ta bra biopsier så brukar det inte vara särdeles svårt att skilja mellan UC/Chrons
Det är inte bra att hon inte växer. Är det enbart pga av hon inte får i sig ordentligt med näring? Det är inte så att hon fattas tillväxthormon?
Ja, magsjukorna är det bäst att akta sig för då vi som har UC/Chron oftast blir riktigt, riktigt dåliga och jag antar att om man har extrem otur så skulle det kunna sätta igång ett skov
Det faktum att inflammationen suttit långt ner i tjocktarmen är bra tecken för den brukar hålla sig där den börjat. Det är oftast bara när man inte får stopp på skoven som inflammationen breder ut sig