• rosmarin

    antifosfolipidsyndrom/SLE

    Hej

    Har antifosfolipidsyndrom med SLE-inslag. Haft en graviditet som slutade med katastrof i ca v 20 ( jag blev jättesjuk och mitt lilla barn dog) och en som resulterade i världens sötaste pojke (mycket kontroller och mediciner och inte helt ok blodprov men man glömmer ju fort när belöningen är här). Nu är han snart 2 och jag längtar så efter ett syskon till honom. tankarna på detta upptar min hjärna större delen av tiden. Ska man våga en gång till. Det finns ju en risk att jag blir sjuk, får mer SLE eller akut antifosfolipidsyndrom där större delen av kroppen haverar. Risken för missfall är ju också större. Vid min förra grav sa en doktor att en lyckad grav för mig är att klara sig till vecka 30 utan havandeskapsförgiftning och att då bli snittad. Jag gick till v 36 och det var inte trycket som blev knasigt.

    Är jag dum och otacksam som inte kan gilla läget och vara glad för det jag fått?
    Finns det fler med antifosfolipidsyndrom/SLE som har bry kring syskongraviditeter? Det är ju inte den vanligaste sjukan i stan, jag vet ingen mer.

Svar på tråden antifosfolipidsyndrom/SLE