• emmakatta

    Vilket är bäst??? Viktväktarna, GI, Viktklubb Aftonladet????

    Jag har provat både viktklubb och viktväktarna, tycker att båda funkar bra men har fastnat för vv, båda har ungefär samma koncept men inom vv räknar man points och i viktklubb räknar man kalorier.
    + med vv
    *Man går och väger sig en gång i veckan, bara du och konsulenten ser vad som står på vågen men det blir för mig en spark i baken att uppföra mig
    *Man kan spara points till helgen att äta extra för
    när man väl har lärt sig pointsen är det lätt att räkna i huvudet
    *Stöttning på möten när det känns tungt
    - med vv
    *dyrare än viktklubb, jag är månadsmedlem och det kostar 350:- i månaden, betalar man 120:- per vägning
    *Jag tycker att man borde lägga ännu större tungdvikt vid motion, dock får man bonuspoints när man tränar och det är bra

    + med viktklubb
    *När jag var med för några år sen var det användarvänliga sidor, bra forum o.s.v
    *man väger sig själv hemma, kan vara skönt
    *lätt att se på varor hur många kalorier de innehåller
    -med viktklubb
    *känns lättare att fuska då bara jag ser vad som står på vågen
    *kan inte spara kalorier att äta på helgen utan alla dagar blir lika
    *när jag var med så kunde man inte bara skriva in antalet kalorier man ätit, man var tvungen att söka efter livsmedlet, eller lägga in alla ingridienser för sig själva, tror att man kunde lägga in egna livsmedel men det var tidskrävande om man ex åten matlåda med angett kaloriinehåll

  • emmakatta

    Jag har också inspireats lite av GI även om jag aldrig skulle köra det fullt ut, exempelvis har jag slutat helt med snabbmakaroner, det var annars en vanlig lunch för en stressad student, jag väljer även fullkornsprodukter till maten, det håller man sig mätt på längre

Svar på tråden Vilket är bäst??? Viktväktarna, GI, Viktklubb Aftonladet????