Inlägg från: Anna kaffekanna |Visa alla inlägg
  • Anna kaffekanna

    Vasa - Kristinestad 9

    Hej på er, här e vi sjuka hela bunten, blä va jobbigt.
    Vi var ju till Göteborg på bröllop i helgen som va jättemysigt men oj va trötta vi blev o sen ha vi varit sjuka allihop hela veckan. Fick själv nån konstig svindel o va till läkaren igår då jag knappt hålls på benen. Hon mena d e utmattning av sömnbrist, lite uttorkning då E ammar så mycket. Hb o blodtryck va bra så d va int d. Men ska på blodprover nästa vecka för säkerhetsskull o kolla upp så d int e nåt me sköldkörteln som tydligen ibland kan få fnatt efter en förlossning, min mamma hade det.

    Såg att ni diskuterade mpr vaccinet, vi har ju rätt dåliga erfarenheter av det. Mpr e ju levande vaccin, försvagad version av dom riktiga sjukdomarna. Det är otroligt ovanligt men William fick ju mässlingen av det o va jättesjuk i nästan två veckor förra sommaren. Helt rödprickig o 40 graders feber. Som tur smittar int den försvagade versionen, då hade d ju varit farligt för mig som just då va gravid med Elias. Dom va jätte överraskade hos läkaren o hade aldrig sett mässling förut så dom ville komma in o kolla flera stycken o så...


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    Hej på er tjejer, o grattis till alla som fått jobb o sånt.

    Här ha vi snart njutit klart av första veckan på mannens semester, fyra veckor kvar, lyyyxigt skönt
    Sovmorgnar för mig nästan varje morgon eftersom han stiger upp med pojkarna efter att jag ammat E. I o f sig får ju han sova nätterna då till skillnad från mig. E ammar fortfarande flera gånger per natt. Viss skillnad i sömnbrist jämfört med W som sov tolv timmars nätter från nie veckors ålder...

    Såg nåt om nån picknick?? Ska ni till nån park den här veckan då? Tänkte hänga på med William så kan E vara me pappa. Förra veckan va jag första gången på stan me en kompis många timmar o pappa hade båda pojkarna helt ensam o matade E me flaska då jag pumpat ur innan jag for. Gick hur bra som helst så nu har jag fått blodad tand, va skönt att vara helt barnfri några timmar Mycket piggare o gladare mamma som kom hem till sina små troll.


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    Oj hoppas regnet kommer hit oxå, jag har lagt ner lite plantor, ha varit o snott lite perenner av min svägerska som har massvis. För att dom ska ha en chans att överleva utan att vi blir panka på vattenräkningen måste det regna lite. Gräsmattan e helt brun sen länge o dom ställen där vi sått nytt gräs ren i april e ännu utan gräs...

    Idag har jag faktiskt jumppat lite första gången annat än promenader o trädgårdsarbete sen Elias föddes - stolt över mig själv Tog mig tid att göra lite Pilates från ett pass på internet me hopp om att bygga upp lite magmuskler småningom. Har inga alls just nu verkar det som, klara int av nästan nå av magrörelserna, dom e väl så uttöjda stackrarna då min mage va så stor den här gången. Jag har ju lyxen att gå ner i vikt snarare FÖR snabbt när jag ammar så jag har verkligen inget att klaga på där, men när man gått upp o sen ner i rasande fart två gånger på två år så kan jag berätta att allt blir lite sladdrigt Så man e lite hängig här o där, eller mest allstans just nu. Nån som provat på pilates regelbundet o kan sägaom det hjälper så bra som dom påstår??


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    Om d regnar eller just regnat e d kanske ingen höjdare me picknick i parken. Det där med café som escorpito föreslog beror väl lite på hur många vi blir, e vi många plus barn funkar d ju int men om vi bara blir få som kan komma går det ju bra.


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    Tycker oxå att det är ett svårt problem med mommon o såna o alla sötsaker. Vi ha försökt att int William ska dricka limsa alls, nåt glas saft kan han få nu o då om vi tex dricker kaffe men limsa ha vi tyckt varit onödigt att börja med. Han ha aldrig ens frågat efter då det varit 'vuxendricka' i hans ögon precis som kaffe eller öl o sånt. Men då vi va på bröllop till sverige två helgar sen o han va hemma me mommo hade han fått limsa så nu e d ju kört. Han ylar efter limsa så fort nån har det framme, suck.

    Lika ha d varit me allt sen han va drygt året gammal. Vi ha sagt nej, fammo, faffa o mommo o moffa ha ändå gett o låtit honom småäta mellan alla måltider. När nån av dem kommer på besök o typ hämtar kaffebröd så hämtar dom en hel jättebakelse till honom själv, helt onödigt. Som tur gillar han knappt sånt o brukar ta ett par tuggor men sen säga tack tack, få bröd han äter hellre en smörgås än vispgrädde gullungen.

    Dom fattar int heller fast man säger nej utan ger ändå, men liite kan han ju få, unnar int du ditt barn nå gott?? Aaaargh, blir så frustrerad men försöker tänka att d int e hela världen om han får ibland bara man till vardags försöker ha dom att äta vettigt.


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    Millami, jag ha ju som bekant varit en del i den lägenheten innan den gjordes om o d e verkligen stor skillnad, jättefint!

    Vi drömmer oxå om hus till nästa, vi flytta ju hit i parhuset för snart ett år sen o ha hållit på byggt till övrevåning o sånt tills nu. Vi trivs nog bra men inser ju att vi i längden int ryms när pojkarna vill ha egna rum o så ska vi ju nog ha fler knoddar lite senare. Men precis som ni andra så vet vi int hur d ska gå till då d kan kosta 300.000 att bygga hus. Tomt har vi ren om vi vill ha en tack o lov. Kanske jag o sku måsta lägga in lite före o efter bilder härifrån, blev ju inspirerad nu när jag sett att andra gjort d. Tidigare blogga jag lite om inredning men ha int gjort d på typ ett år nu...laaat

    Det verkar som d int blev nån träff/picknick eller har jag missat nåt??


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    Hej på er i regnet. Grattis tandtrollet till lillen, verkar va rätt vanligt att amningen strular om dom kommer lite tidigt. Min kompis första son kom oxå i vecka 36 och han orkade aldrig amma.
    Krya på dig pyzzlan, låter inge vidare, hoppas d går över fort.

    Efter allt snack om före o efter bilder bestämde jag mig för att jag väl oxå måste...så nu finns d en hel drös före o efter bilder under lägenheten.

    Vi ha ju int gjort nå stora renoverinmgar nere. Nytt golv i badrummet, ni ser nog varför Bilden ger dessutom int ens rätta åt hur pass gräll grön mattan faktiskt var. O så blev d en ny duschvägg för den va så grisig efter tio års användning.
    I köket bytte vi bara kakel o spisen som va dålig, allt annat e kvar. Lite tapeter o målfärg o så ha vi faktiskt bytt till vita golvlister i hela huset. Dom mörka som va innan gjorde att det såg ut att va så lågt till tak då dom kortade av väggen. Bra tips för att få det att se ut som man har mer takhöjd, ljusa lister o sen att höja gardinstången nästan ända upp.
    Det enda som kostat lite mer e att vi byggt till övre våningen som va kallvind, men det va min pappa o min man som gjorde allt jobb utom trappan så vi borde nog få tillbaka kostnaden me vinst när vi säljer.

    Det här fixade vi i förra somras o höstas o nu har jag börjat med utsidan... Nya stenpartier med blommor o plattlagt framsidan o så ska vi måla terassräcket osv...jag Äääälskar att fixa. Min stackars man suckar


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    Dom verkar int prioritera amningen så mycke på keskola faktiskt konstigt nog. Liten skillnad till bb där dom ju e ganska på med det. D va lika för min kompis, han kämpade på men dom tycket hon sku ge flaskan istället så han fick i sig snabbare o så börja amningen halta med det.
    Då Elias hamna på Keskola va d lite lika. Jag hade så grymt mycke mjölk då den steg o fråga om jag fick komma på natten o amma honom, att dom kunde ringa o väcka mig. Men nej det fick jag inte. Så jag pumpa ur på bb o dom förde min mjölk som han sku få i flaska. Men sen när han slapp bort nästa dag visa det sig att fast det fanns kvar massor av min mjölk i kylen där så hade han fått nan oxå?? Int spelar d nu nån roll om han får nan för mig men fattar nu int varför när min mjölk fanns. Som tur va han bara ett halvt dygn där utan mig så amningen strula int sen.


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    Lindi: Oj...Elias har redan 68or på sig o han e tre månader Men då e han ju stor oxå.


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Anna kaffekanna

    foxie: vi har en maclaren techno plus men den e några år gammal. vi köpte den begagnat på huuto o ha varit jättenöjda.

    ha passa på o lagt in lite nya bilder på mina pojkar oxå idag när ja en gång höll på, finns på w under standard o på e i hansd egen mapp. w hade fått så långt hår så jag blev tvungen att ta till saxen idag, oj va sorgligt då hans vackra lockar föll, men det blev nog kvar en hel del oxå. int så lätt att klippa en två åring som gråter krokodiltårar o skriker o viftar i ett. blev lite ett snipp här o ett där men d lockar sig ändå så mycket så det syns int om d e ojämnt tack o lov.

    om ni undrar varför d bara e små bokstäver skriver jag me en hand medans jag har e på andra armen...


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9