• Anonym (Knip?)

    Hjälper verkligen smartballs?

    Ska det verkligen räcka med att bara stoppa i Smartballs i muffen och gå omkring, behöver man verkligen inte knipa? Jag har haft i dom en timma nu och det känns inte jobbigt alls, jag känner inte att jag har dom inne. Jag känner dom inte ens när jag nyser eller hostar. Borde jag inte känna att det är LITE jobbigt?

  • Svar på tråden Hjälper verkligen smartballs?
  • Anonym

    Varför använder du dom? Har du problem? tänkte att du kanske är stark nog där nere annars

  • Nallepigan

    Anonym (Knip?) skrev 2008-08-26 13:49:18 följande:


    Jag känner dom inte ens när jag nyser eller hostar.
    Du har inte tappat dem? :)
  • Anonym (Knip?)
    Svar på #1
    Jag har fött barn och alltid hört att man "måste" träna upp musklerna där nere efteråt
  • Anonym (Knip?)
    Svar på #2
    Hahaha, nej de satt där (nu har jag tagit ur dom)
  • Anonym

    Du är väl redan så stark som man kan vara där nere då

    Vart har du köpt dina? Jag skulle verkligen behöva träna upp mig

  • Anonym (nn)

    Ja de hjälper, jag märkte skillnad ganska snabt Men jag har oxå kunnat gå runt med dem läänge utan att det blev jobbigt, glömmer lätt bort dem och kommer på att jag har dem inne efter ngn timma. Och då kan jag varit nere i afären och allt möjlgt

    Men just nu är jag gravid och INTE mig själv där nere, så nu åker de ut om jag tex hostar eller nyser. Ska bli skönt när graviditeten är slut och jag kan återfå musklerna där nere så som de brukar vara!!!

    Att du kan gå runt med dem länge tyder ju på att du har ok muskler där nere redan nu! Och självklart kan du knipa om du vill för extra träning, det gör jag ibland. Du kan även ha dem inne när du får orgasm, då knipper man ju med både innan och under orgasmen + att det förhöjer känslan lite under orgasmen

  • Anonym
    Anonym (nn) skrev 2008-08-26 14:09:29 följande:
    Ja de hjälper, jag märkte skillnad ganska snabt Men jag har oxå kunnat gå runt med dem läänge utan att det blev jobbigt, glömmer lätt bort dem och kommer på att jag har dem inne efter ngn timma. Och då kan jag varit nere i afären och allt möjlgt Men just nu är jag gravid och INTE mig själv där nere, så nu åker de ut om jag tex hostar eller nyser. Ska bli skönt när graviditeten är slut och jag kan återfå musklerna där nere så som de brukar vara!!! Att du kan gå runt med dem länge tyder ju på att du har ok muskler där nere redan nu! Och självklart kan du knipa om du vill för extra träning, det gör jag ibland. Du kan även ha dem inne när du får orgasm, då knipper man ju med både innan och under orgasmen + att det förhöjer känslan lite under orgasmen
    Tror du att de som finns på apotekt är bra?
  • Anonym (tappar)

    jag har smartballs men för mig åker dom bara ur
    Har fött 2 barn med 1 års mellanrum,hur ska jag träna för att få dom stanna kvar?!

    Dom hjälper ju mig inte när dom bara åker ut

  • Anonym (nn)

    Det vet jag inte, jag har ju bara smartballs....
    Men de på apoteket är ju dyrare!! Förövrigt borde de ju blivit testade innan apoteket började sälja dem, så de borde ju vara bra de med

  • Anonym (Knip?)
    Anonym skrev 2008-08-26 14:07:48 följande:
    Vart har du köpt dina? Jag skulle verkligen behöva träna upp mig
    Jag beställde dom från www.g-punkten.se/
Svar på tråden Hjälper verkligen smartballs?