• Anonym (så ledsen)

    fler som kräks på intrum justitsia

    Ja om det är något jag hatar så är det detta bolag .
    Dom är helt sjuka och det finns säkert massor av folk som tycker som jag .

    Jag fick en elräkning slutavläsning som jag ej hade råd att betala .
    Den skickade till inkasso bolaget ovanstående ganska snabbt då mitt el bolag inte väntar någon längre tid på pengarna villket jag förstår självklart.
    Men jag viste inte att jag kunde göra en avbet. med dem istället.

    Jag fick en avbet plan med inkasso och den skötte jag sedan av misstag så hamnade en ny räkning på el hos dem och jag var snabb betalade den direkt till inkasso desutom lite extra pengar för ev ränta.
    Bumms så avslutade de min avbet plan och krävde alla pengarna direkt villket jag INTE har nu .
    Min el kommer att stängas av nu kanske redan i morgon då jag inte har dessa pengar .

    Jag ville få tillbaka min avbet plan då jag gjorde rätt för mig direkt då jag fattade att jag missat att betala den räkningen som kom in till dem .
    Men NEJ de vill inte hjälpa mig alls..

    Jag sköter alla löpande el räkningarna och betalar i tid är otroligt noga med dem sedan jag hamnade på inkasso.
    Men trotts detta så kommer de att stänga min el jag är så ledsen jag har ju barn och betalar allt varje månad det känns som att de stampar på mig .
    Om inte detta löser sig så måste vi flytta hem till min mamma i en liten 2a suck.

    Vill även tilläga att jag vet personligen att det finns personer de krävt på 1.68 kr alltså de skickade till kronofogden för att få de pengarna av personen.
    Det var oupp räknad ränta som tillkomm låt säga bet 30/10 personen betalade in den 20/10 sedan till kom ränta fram tills den 30/10som hamnade på kronis .
    Men H*N lyckade bråka sig till ett tillbaka dragande av den summan.

    Vill väl bara prata av mig i mitt eländes eländes helvete just nu.

  • Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia
  • Anonym (så ledsen)

    Anonym skrev 2008-12-04 21:16:17 följande:


    Tycker inte att det borde vara så svårt för dem att upprätta avbetalningsplanen. Vi gjorde upp en avbetalningsplan med intrum och jag missade en betalning och de avbröt avbetalningsplanen och skickade skulden vidare till kronofogden. Jag ringde då intrum igen och de återupptog avbetalningsplanen om jag satte in kostnaden för kronofogden och den missade betalningen.
    Den infon fick jag med att de tidigare gjorde så men nu är det tydligen stopp för det.
    De anlitar ett annat bolag nu med istället för kronis samma kostnad är tillfört på min räkning mitt har inte gått till kronis alls utan nu stänger de strömmen.
  • Anonym (så ledsen)

    Anonym (Ansvar) skrev 2008-12-04 21:18:46 följande:


    Men VARFÖR missade du räkningen?Var du bortrest? Det antar jag att du inte var eftersom du inte hade ett enda öret över, eller?
    Har skrivigt tidigare att det var under semestern.
    Sedan så behöver du inte vara så otroligt otrevlig för då får du inga fler svar av mig.
  • Anonym (så ledsen)

    Love 4 ever skrev 2008-12-04 21:19:33 följande:


    Jag har fått flera avbetalningar hos dom,jag har skött en avbetalning och råkat missa en pga semester eller nåt och då vill dom såklart inte fortsätta men jag förklara läget och då var det lugnt.Märkligt att du råkat ut för detta
    Som sagt svaret jag fick var att de har fått besked om hårdare tag.
    Så fler blir säkert drabbade.
  • Anonym (Ansvar)

    Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 21:22:36 följande:


    Anonym (Ansvar) skrev 2008-12-04 21:18:46 följande:
    Har skrivigt tidigare att det var under semestern.Sedan så behöver du inte vara så otroligt otrevlig för då får du inga fler svar av mig.
    Men vadå under semestern? Man missar väl inte en räkning bara för att det är semester!?!?

    Om man inte är bortrest.....

    Vilket man inte är om man inte ens har råd att betala sina elräkningar....

    Snälla säg att jag har fel!

    Fast då skulle du inte ha kallat mig otrevlig för att jag ställer en fråga.
  • Anonym (Q)

    (Jag med inlägg 67)

    Ts skrev:
    Den infon fick jag med att de tidigare gjorde så men nu är det tydligen stopp för det.
    De anlitar ett annat bolag nu med istället för kronis samma kostnad är tillfört på min räkning mitt har inte gått till kronis alls utan nu stänger de strömmen.

    Förstår jag det rätt att de har skickat din räkning vidare till ett annat bolag. Kan du i så fall inte göra upp med betalningen med dem istället.
    Det är bara någon månad sen som jag fick mitt återkallat från kronofogden.

  • Anonym (så ledsen)

    Anonym (Q) skrev 2008-12-04 21:27:00 följande:


    (Jag med inlägg 67)Ts skrev:Den infon fick jag med att de tidigare gjorde så men nu är det tydligen stopp för det.De anlitar ett annat bolag nu med istället för kronis samma kostnad är tillfört på min räkning mitt har inte gått till kronis alls utan nu stänger de strömmen.Förstår jag det rätt att de har skickat din räkning vidare till ett annat bolag. Kan du i så fall inte göra upp med betalningen med dem istället.Det är bara någon månad sen som jag fick mitt återkallat från kronofogden.
    Skattade nästan jag får inte ens nr till det bolaget de anlitat de kallar det ett intern bolag som skulle sköta deras indrivning.
    Det kostade mig 850 kr i delgivnings avgift i stället för kronis som skulle kosta mindre.
    Fick även valet att hämta brevet hos POLISEN med samma kostnad.
    Får för övrigt inget numer till dem har även sökt på nätet men det är ett företag som jobbar med företag så jag får inte prata med någon alls där som privat person.
    Finns inget för mig att göra längre än att elen stängs och vi får flytta till mamma.
    Sedan så kostar det 5000 kr att öppna elen igen depositions avgift.
  • Anonym (slarvis)

    Jag tycker att du har blivit snålt bemött av dem. Jag har haft avbetalningsplaner som jag misskött flera gånger om i mitt tidigare (nu upprädda) slarviga ekonomiska liv. ALLA inkassobolag har gettt chans på chans att fortätta betalningsplanerna. Det är ju det de tjänar pengar på (de får aviavgiften mm). De tjänar mindre på att räkningen går till fogden.

    Så det är nog inte intrum som inte vill att du avbetalar, det kanske är bolaget de har uppdraget från som protesterar?

  • Anonym (slarvis)
    Anonym (så ledsen) skrev 2008-12-04 21:34:41 följande:
    Anonym (Q) skrev 2008-12-04 21:27:00 följande: Skattade nästan jag får inte ens nr till det bolaget de anlitat de kallar det ett intern bolag som skulle sköta deras indrivning.Det kostade mig 850 kr i delgivnings avgift i stället för kronis som skulle kosta mindre.Fick även valet att hämta brevet hos POLISEN med samma kostnad.Får för övrigt inget numer till dem har även sökt på nätet men det är ett företag som jobbar med företag så jag får inte prata med någon alls där som privat person.Finns inget för mig att göra längre än att elen stängs och vi får flytta till mamma.Sedan så kostar det 5000 kr att öppna elen igen depositions avgift.
    Kan inte mamma låna dig pengar till elräkningen då?
  • Anonym (så ledsen)

    Anonym (slarvis) skrev 2008-12-04 21:40:39 följande:


    Jag tycker att du har blivit snålt bemött av dem. Jag har haft avbetalningsplaner som jag misskött flera gånger om i mitt tidigare (nu upprädda) slarviga ekonomiska liv. ALLA inkassobolag har gettt chans på chans att fortätta betalningsplanerna. Det är ju det de tjänar pengar på (de får aviavgiften mm). De tjänar mindre på att räkningen går till fogden.Så det är nog inte intrum som inte vill att du avbetalar, det kanske är bolaget de har uppdraget från som protesterar?
    Nej mitt elbolag har inte protesterat har pratat med dem i dag.
    Det är intrum som vill ha sina pengar nuuuu.
    De köper ju fakturor av bolagen för att tjäna pengar på folk.
    Räkningen är INTE skickad till fogden .
  • Anonym (så ledsen)

    Anonym (slarvis) skrev 2008-12-04 21:41:39 följande:


    Kan inte mamma låna dig pengar till elräkningen då?
    Tyvärr inte önskar det för då hade jag inte suttit i denna sitts.
    Fel tid att låna pengar av folk inför jul o så .
    Jag kan ju inte åter betala dem på en gång min inkomst är lika stor varje månad .
Svar på tråden fler som kräks på intrum justitsia