Inlägg från: fru fogeby |Visa alla inlägg
  • fru fogeby

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    nu har jag rockat blåa flodisar oxå, men nu går ögonen i kors så nu väntar sängen.
    i morgon blir det nog syudag igen då ena barnet är bortrest och lilla är så pass snäll å låter mig göra det
    ev blir det sydag hos en kompis..


    Tygbindeberoende!
  • fru fogeby
    Lilltå skrev 2009-02-07 14:59:03 följande:
    Ni som beställt via webben från Jofotex - har ni fått nåt bekräftelsemail? Inser just att jag inte fått det och det är några dagar sen jag beställde.
    jag fick inte det första gången,då mailade jag igen och frågade om order registrerats då fick jag svar..
    Tygbindeberoende!
  • fru fogeby
    ZyzterZäta skrev 2009-02-07 15:15:48 följande:
    Är det någon som har lust att byta mönster med mig? (det här är inte affärer så sånt här måste man väl få skriva?!?) Jag skulle vilja byta till mig ett bodymönster stl 80 eller 86. Har ett antal Ottobre-nummer som jag kan rita av valfritt mönster från den som kan tänka sig byte!
    jaghar ett mönster i body strl 86.. med sån där omlotthals el vad det heter...
    Tygbindeberoende!
  • fru fogeby
    Kaja skrev 2009-02-09 10:46:21 följande:
    Hur många projekt får man ha igång samtidigt, alltså sådana som man aktivt syr på, inte UFOn?? Finns det någon maxbegränsning? Just nu så har jag 7 tröjor + en docktröja som jag syr på samtidigt (försöker sy alla med samma färg så att jag slipper trä om maskinerna). En blev visst klar igår, men i övrigt så saknas typ en söm här och ett band där och en applikation på något annat ställe. Det är en riktig färgexplosion på tillklippningsbordet just nu!! Sedan hittade jag några "likdelar" också. Jag klippte visst fler delar än jag hade tänkt mig från början, vilket är en av orsakerna till att det blev så många tröjor. Nu blev de flesta i ungefär samma storlek, så det kanske är läge för att börja sy lite i någon annan storlek också!
    jag tycker det nästan är roligare å ha flera projekt på g sammtidigt..för då kan man variera sig lite samt att det blir en sån skön känsla när alla saker är klara
    dock kanske det är lite trist att bara ha tröjor att sy.. jag varierar mig med tröja blöja och bindor..
    Tygbindeberoende!
  • fru fogeby

    jag är här
    sitter hemma och är jätteförkyld.har hostat hela natten,snoret rinner och har ont i halsen när jag sväljer..usch! även barnen är krassliga..ska nog försöka mig på lite projekt som ligger utklippta..om jag orkar!


    Tygbindeberoende!
  • fru fogeby

    kan man ha interlock som halsmudd på en tröja i strl 116?
    tröjan är med svarta ärmar så jag skulle vilja ha i svart hals med men har ingen svart mudd hemma,endast vit samt svart interlock..


    Tygbindeberoende!
  • fru fogeby
    ZyzterZäta skrev 2009-02-10 16:45:20 följande:
    Absolut. Det funkar utmärkt. Jag gjorde en krage av vanlig trikå igår och det funkar utmärkt.
    ok..då kanske jag kör på det ialf..
    Tygbindeberoende!
  • fru fogeby
    yrväder skrev 2009-02-10 17:59:53 följande:
    Catwomen07 skrev 2009-02-10 17:57:07 följande: näe, det brukar inte komma så här mkt, det är mest det att nu är det mer än en som gör nya tyger, och så lyckas dom synka, så allt kommer på samma gång...
    kanske nån som upptäckt denna tråd och inser att pengar finns att tjäna på oss?
    Tygbindeberoende!
  • fru fogeby

    Hera99 skrev 2009-02-11 21:34:42 följande:


    Ok-då får min man tvätta de imorgon Har fått tag på ett mönster på body´s,hoppas jag,lillasyster går hantverksprogrammet så hon hade hittat ett mönster på skolan,blir nog ett sytest i helgen Hur blir mössor av flodisarna? Äldsta grabben vill ha en orange
    www.lomaki.blogspot.com hon har gjort en i blåa flodisar.. jag ska göra en i orangea så jag tycker det skulle vara snyggt
  • fru fogeby

    madebyinferno skrev 2009-02-16 19:18:19 följande:


    Tack för svaren Har beställt en från babythings nu, glömde bara bort vart jag hade sett den tidigare - mailade babyheaven tidigare idag men de hade inga hemma och det skulle bli ganska dyrt att beställa hem en också...Så nu sitter jag snällt och väntar på min kam-press, knappar lite pul och fuskmocca för att få testa att sy en tygblöja med "riktiga" saker NÅgon som vet hur lång leveranstid babythings har???
    hon är jättesnabb.. jag fick mina saker dagen efter...beställde iofs tidig morgon.. så du har säkert din kam-press på onsdag..å jag är inte aaaaaallllssss avundsjuk..närå!
  • fru fogeby

    fick precis hem en ny laddning velour från mjukatyger
    beställde brun och turkos igen då det var en favvo.. men nu så när jag jämförde med dom "gamla"byxorna jag sydde så är det inte ens samma färger och inte samma kvalité..dessa var inte alls lika mjuka och gosiga som dom förra..nån som vart med om samma? har hon bytt leverantör kanske?

  • fru fogeby

    åh, när man äntligen får tillbaka sylusten så ska det bli knas så man måste sprätta..

  • fru fogeby

    jag ahr "turen" att ha en väldigt god vän som oxå älsakr att sy.. så vi brukar ha sykvällar lite då och då..väldigt trevligt faktiskt och man är väldigt produktiv då

  • fru fogeby

    idag måste jag försöka få lite mer tid vid min maskin..tyvärr har jag massor annat att göra men jag måste försöka beta av alla MÅSTEN som ska sys.
    detta är mitt projket idag:

    * klippa till och sy på muddar på ett par velourbyxor
    *sy på ett par muddar på minivelourbyxor(till min lillasyster som fick bebis i går )
    *klippa ut delar till 12 st bindor och sy dom.
    *göra dekorationer till en tävlingstårta
    *täcka en frigolittårta soms ka bli till tävlingen
    *tvätta
    *städa
    *ta hand om sjuka barn
    *lägga upp auktioner på tradera
    *borra upp en hatthylla då jag tapetserat om i hallen
    *hänga tvätt
    *diska
    *ändra ett par velorbyxor och sätta mudd på dom
    *sätta ny mudd i halsen på en tröja

    nån mer som känner attd et är för få timamr på dygnet??

  • fru fogeby

    Mimmi 71 skrev 2009-03-10 12:13:42 följande:


    Safru fogeby skrev 2009-03-10 10:51:05 följande:
    Du är ju inte ensam. I och för sig så fick jag ju några bonustimmar då jag är hemma och vabbar, men detta innebär ju bara att målet höjs Jag alternerar mellan symaskin, micropaus vid datorn , laga mat och städa, men framförallt mysa med lille G som har stort behov av "gos". Jag är trots allt nöjd med resultaten för sedan igår morse är 5 tröjor helt avklarade, ytterligare 5 saknar halsmudd och fåll, jag har röjt undan och nu återstår endast dammsugning, tvätten (som har legt alldeles för länge) är nu vikt och inlagd. Ikväll skall jag hoppa över ett möte med hundklubben till förmån för att sy i lugn och ro när lille G har lagt sig. Jag har sagt det förr, det blir ett gift det här med att sy. När man är inne i en period med mycket sömnad så vill man bara sy mer och mer och mer..... Det är ju bara så himla kuuuuuul!!!!Lallan: Återkommer med vilket nummer omlottbodyn är i, har tidningen här hemma. Tycker att detta mönstret är tom ännu större än Ottobre brukar vara. Jag har skrivit om mönstret i min blogg (nov 2007). Då sydde jag bodyn i stlk 68 och den passar bra till G som har stlk 80 (Name-It) nu.
    ''
    nu har jag ialf klippt ut nästan alal delar till alal bindor klippt ut mudden på ett av byxorna samt sytt på dom så nu ska det bara vikas ner å sys fast.
    sen har jag även klippt ut delarna till blöjinläggen till sonen och jag ahr tvättat diskat hälften och nu lagar jag mat..så liiite har jag ailf kunant gjort..inget kul när varken jag el barnen är pigga..sitta å sy mer yrsel och illamående kan ju bli hur som helst..
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)