• Vapo

    Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08

    Våra underverk närmar sig ett årsdagen! Otroligt...
    Förra sommaren gick vi och svättades med stora magar och i år jagar vi dem på gräsmattan!....det blir svettigt det med!! Haha...

    Vi är ett härligt gäng som skrivit samman ett tag.
    Några av oss sedan vi hade BIM i vecka 52 år-07.

    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m27288253.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28193658.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m31152617.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33997770.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36638716.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39611411.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42564583.html

    Födelsedatum:
    2008-08-08 /Pojke - Sam, Lina S
    2008-08-13 /Pojke - Liam, Miss Osbourne
    2008-08-14 /Pojke - Jonathan, affliction
    2008-08-19 /Flicka - Agnes, Skorpan 08
    2008-08-19 /Flicka - Wilma, Anette81
    2008-08-24 /Flicka - Amanda, Vapo
    2008-08-24 /Pojke - Ilyaz, L83
    2008-08-24 /Flicka - Elly, Lana
    2008-08-24 /Pojke - Hugo, chupa chups
    2008-08-27 /Flicka - Alma, Kosmo06
    2008-08-29 /Flicka - Tilde, Zirup
    2008-09-02 /Pojke - Vilgot, guby
    2008-09-02 /Pojke - Arvid, Kristyr
    2008-09-06 /Pojke - Vincent, anathema
    2008-09-08 /Pojke - Albin, Calypso
    2008-09-17 /Flicka - Matilda, Jegra73
    2008-09-22 /Pojke - Eddie, mycat81
    2008-09-23 /Pojke - Albert, GlimmaMera

  • Svar på tråden Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08
  • Zirup

    Vapo: himla trist med möhippan... var det något speciellt som inte dög eller blev hela dagen misslyckad?

    Neeeeej vilken tråkigt attityd din chef har, affliction. Så himla tråkig!

  • Agnes och Ville

    Kristyr: Ja det blir roligt både för mormor och Agnes!

    Affli: Vilket pucko till chef...hade lackat ur ordentligt! Sånt där blir jag riktigt förbannad på!

    Vapo: Tråkigt med en otacksam brud! Vad gjorde hon som var så tråkigt?

  • mycat81

    Tack alla för ert stöd och peppande kommentarer.
    Jag har börjat att be mer om hjälp, det sitter långt inne att erkänna att man behöver avlastning, för man vill ju vara duktig och klara sig själv... Men nu har jag erkänt för mig själv och för min omgivning att det är det jag behöver för att orka vara en bra mamma. Det kan faktiskt räcka med en timme eller två för att ladda batterierna. Så i söndags var han hos min mamma och jag fick gå och träna i lugn och ro. Ska träna i eftermiddag oxå och ska då köra och lämna E till mamma på hennes jobb.
    Likaså har jag berättat för pedagogen på Öppna förskolan hur jag mår och hur jag känner. Så senast vi var där var hon jättegullig och tog hand om Eddie och sa åt mig att sitta och ta en fika i lugn och ro och pusta
    Jag blir så glad över alla snälla människor. Samtidigt blir jag ledsen på mig själv som inte ber om hjälp utan tror att tycker att det är till besvär...

    Vapo: Lycka till att komma igång med träningen Här är en till som har satt igång nu och det känns så oerhört SKÖNT. Jag behöver verkligen det. Eddie blir ju inte lättare att bära precis... Dessutom har jag redan gått upp 2 kg efter att jag slutat amma. Visserligen behöver jag gå upp lite, men jag hade inte planerat att båda dom kilona skulle sätta sig runt midjan. Det känns inte speciellt skönt med de stramande jeansen Så nu får jag väl vänja mig vid att de smaskig mamma-fikorna med smaskiga kladdkakor och mumsiga pajer är ett minne blott. Hädan efter få det bli fruktsallad och på sin höjd lite glass till
    Trist med möhippan och den kinkiga bruden förresten.

    Skorpan: Grattis till det kommande jobbet! Du kan ju inboxa din trevliga ansökan till mig så jag får veta vad det är man ska skriva för att få ett förskolejobb Själv får jag bara nobben av alla som jag söker hos. En ensamstående småbarnsmamma är kanske inte prio 1 att anställa, de ser väl alla VAB-dagar framför sig...
    Men jag har ju en tjänst så jag sitter ju inte i sjön ändå. Men jag trivs ju inte riktigt där och skulle gärna vilja byta jobb.

    Affl: Usch vilken skitchef!

  • Vapo

    Usch, fy bubblan vilken chef...affi! Blä, får ångest bara jag tänker på att återgå till jobb.......hu......jaja, det är ett tag till.

    Härligt mör i kroppen idag efter en timmes gympa igår. Det är på det igen imorgon...hehe!

    Underbart väder ute!!! Har varit ute på lååång runda och lillan sover gott i vagnen nu!

  • MissOsbourne

    Vilka skitchefer det finns!...=( Vad duktiga ni är som tränar och står i! Jag ska bara sluta amma och sen ska jag komma i form så det blir typ.....ALDRIG känns det som nu.Jag har ett tuttmonster.Sen läste jag ju att man inte ska sluta amma i samband med flytt och såna stora händelser och om 2 veckor så flyttar vi.Jag undrar om jag ska ta tag i det nu innan eller sen?Liam har haft tredagarsfeber och bara tuttat nästan.Någon som haft barn med tredagars och som märkt att barnen är trötta efteråt? Liams feber gick ner och försvann på söndag förmiddag men han är fortfarande så himla trött verkar det som, sover flera ggr om dagen.Undrar om jag behöver vara orolig? Han är ju pigg och leker nu så allmäntillståndet är ju bra...Nu ska det packas ännu mera..=)

  • Zirup

    mycat: jag tycker du skall stötta dig själv när du ber om hjälp. Var snäll mot dig själv! Det är faktiskt inte så himla lätt.

    Här har det inte tränats något... men idag har jag faktiskt cyklat till jobbet. Det ÄR träning för mig. Jag har askass kondis! Pust, pust! Har så ont i röven så när jag går ser det ut som jag har blöjor på mig....

  • Agnes och Ville

    Hej hej!

    Har precis kommit hem från att ha spelat innebandy. Vi är ett gäng tjejer som kör varje onsdag, det är riktigt rolig men jobbigt!

    Känner av att jag ev. kommer att bli förkyld men jag hoppas att jag har tränat bort det

    Nu har jag bokat resa ner till Stockholm nästa vecka, tors-sön. Ska på intervjun på fredag. Tar med mig Agnes ner...maken stannar hemma och vilar upp sig

    Ska bli mysigt att träffa mina föräldrar och min syster! Ska försöka hinna med att träffa lite vänner också men har ju inte så mycket tid.

    Nu ska jag ta en glass och sätta mig framför TV´n!

  • Vapo

    Jegra73
    Mån 22 sep 2008 12:31

    Nu är vi hemma från BB!

    Lilla Matilda kom i onsdags. Efter två dagars försök med igångsättning blev det till slut kejsarsnitt eftersom livmoderhalsen vägrade öppna sig mer än 3cm...

    Det var rätt traumatiskt rent känslomässigt och vidrigt rent smärtmässigt men hon mådde finfint hur som helst, 53cm lång och 4130 gram. Ingen liten krabat, men brås på sina föräldrar då ingen av oss tillhör den kortare delen av befolkningen.

    Nu ska jag återgå till att sitta och titta på en lilla fantastiska, makalösa, milda Matilda!

  • Vapo

    anathema
    Tis 9 sep 2008 19:36

    hej :) i lördags natt gick vattnet och nu är vi hemma med bäbis.
    vincent heter han och vägde 4410 och 54 lång :D en bjässe;)

    idag hade vi läkar undersökning och de hörde ett blåslud i hjärtat:( så denna dag har varit tung med mycket gråt.

    gjorde ekg syrresättning,blt och röntgen alla de proven såg bra ut. nu får vi vänta och se när vi får en tid till ultraljud. skit jobbigt att vänta har aldrig varit så nere någon gång..

    *****************

    anathema
    Ons 10 sep 2008 21:51

    min förlossning gick till så här: vi gick och la oss på kvällen som vanligt vid tolv tiden, kände att förvärkarna satte in låg och snurra en timme men sen gick jag upp och tog panodil, lyckades somna en timme vaknade av att det hände något där nere:) och jag hoppa upp ur sängen( då jag var rädd om våran madrass) det var vattnet som gick!! äntligen!

    eftersom min första förlossning gick fort så hade jag fått order om att åka in fort, så vi samlade ihop alla grejer och satte oss i bilen kl halv tre.
    Väl inne på förlossningen och värkarna hade börjat lite smått inte något värre ont , timmarna gick och värkarna vill inte riktigt börja ta i men kl 9 på morgonen beslutar dom att kolla hur öppen jag är för att senare ta ett beslut om jag ska stanna elller inte.
    Så till verket jag var öppen 8 cm! och hade knappt ont.. så jag fick vara kvar, nu börjar värkarna kännas men jag kan fortfarande andas igen dom. jag ber om att få eda, så det sätts in kl 1130. det hjälper för nu börjar värkarna bli jobbiga.

    Nu känner jag bara tryck neråt vid varje värk och tillslut så börjar krystvärkarna, AJ!!! fan vad ont det gjorde!!:)

    nu börjar jag ta lustgas och det hjälpte jättebra,det krånglar lite under krystningen men det gick smidigt ändå och kl 1252 var min prins ute:) shit vad lättad jag var!

    det gjorde ondare under krystvärkarna denna gång men jag sprack inget iaf;) bara lite lite

Svar på tråden Fortsättnings tråd för våra småttingar födda aug/sep-08