• lurksmulan

    Vad äta till frukost istället för bröd?

    Ni som inte äter bröd till frukost, vad äter ni istället?


    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Svar på tråden Vad äta till frukost istället för bröd?
  • Yollis
    Grådan skrev 2009-07-06 09:39:15 följande:
    Ja kaffe för gudsskull!! Massor! Jag håller hårt i maten, måste ner i vikt och kaffe är utan tvekan ett måste då!!
    man ska ta det lugnt med kaffet när man vill minska i vikt, åtminstånde enl GI
    ♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • lilaki

    Keso med en skvätt vispgrädde och tinade hallon. Kex som jag bakat av hela linfrön, sesamfrön och pumpakärnor. Plus kaffe med mjölk, lite grädde och äkta vaniljpulver.

  • lurksmulan
    LMH33 skrev 2009-07-06 14:13:33 följande:
    www.frebaco.se/Konsument/Sortiment/Produktfak...Mums -det äter de alltid på min sons dagis. Köper det ibland hem också, men oftare ringarna. Jättegott tillsammans med solrosfrön på fil eller yoghurt.
    Tack! Det såg jättegott ut! Jag tvivlar ju på att de har det i affären hos oss men jag ska kolla.

    Äter alla ni enligt GI eller varför hoppar ni över bröd?
    Jag är sockerberoende och har hamnat i ett "sockerhål" igen så jag behöver försöka minska på sockret överlag, och jag känner att vi äter väldigt mycket bröd i familjen.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Friterad
    lurksmulan skrev 2009-07-06 14:27:02 följande:
    Äter alla ni enligt GI eller varför hoppar ni över bröd?Jag är sockerberoende och har hamnat i ett "sockerhål" igen så jag behöver försöka minska på sockret överlag, och jag känner att vi äter väldigt mycket bröd i familjen.
    Jag tycker inte att bröd är vidare bra mat, så jag avstår från det för det mesta. Tycker dessutom att jag orkar mkt mer när jag börjar dagen med ägg eller yoghurt än om jag börjar den med bröd eller gröt.
  • lilaki
    lurksmulan skrev 2009-07-06 14:27:02 följande:
    .Äter alla ni enligt GI eller varför hoppar ni över bröd?
    Jag äter ganska mycket enligt GI-tänkandet, även om jag inte anser mig gå på diet. Det är mer en livsstil för mig. Upplever att jag är blodsockerkänslig och får svackor före och efter måltider om jag inte försöker reglera mitt blodsocker. Då blir det ganska GI automatiskt.
  • LiindaE

    äggröra o stekta tomater somn jag kryddar(steker båda utan fett)
    dricker kaffe till

  • Tant Elin
    lurksmulan skrev 2009-07-06 14:27:02 följande:
    Äter alla ni enligt GI eller varför hoppar ni över bröd?
    min mage klarar inte av gluten för tillfället, och glutenfritt bröd smakar inget vidare.....plus att det är onödigt dyrt också. Bättre och godare att äta andra alternativ istället
  • lurksmulan
    Friterad skrev 2009-07-06 14:30:15 följande:
    Jag tycker inte att bröd är vidare bra mat, så jag avstår från det för det mesta. Tycker dessutom att jag orkar mkt mer när jag börjar dagen med ägg eller yoghurt än om jag börjar den med bröd eller gröt.
    Men hur många ägg äter du då för att stå dig ett tag?
    Ursäkta mina dumma frågor men jag är verkligen inte van.
    Gröt äter vi ibland, men för det mesta bröd. Har vi yoghurt äter vi ändå macka till.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
Svar på tråden Vad äta till frukost istället för bröd?