• carrro

    sover så hårt att han ej kan väckas

    vår tre månaders gosse somnar och sover så djupt att vi inte får ordentligt med liv i honom på långa stunder i onsdags ringde jag ambulans då jag inte fick liv i honom de har kollat allt hjärna hjärta lungor men de säger att han (bara) sover någon mer som råkar ut för detta det e skit jobbigt och jag menar långa stunder han bara gnyr och somnar om i en timmes tid om man försöker väcka honom HJÄLP någon

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-18 21:37
    har lagt märke till detta senaste tiden då han somnat i min famn och blivit alldeles slapp......

  • Svar på tråden sover så hårt att han ej kan väckas
  • carrro
    Queen70 skrev 2009-07-18 21:36:48 följande:
    om han sover så hårt skulle jag helt enkelt köpa ett andningslarm. Men jag är lite nyfiken på i vilka situationer ni försökt väcka honom?Jag vet att min lille ibland sov så djupt att han sov sig igenom blöjbyta och påklädning när det var nåt vi var tvungna att göra men annars finns det ju inte så ofta nån egentlig anledning att väcka dem tänker jag.
    vi har andnings larm anledningen är att han somnat i min famn ...även när vi gjorde eeg så somnade han så djupt men inget fel registrerades så antagligen sover han juh bara men har nån mer erfaren´het??
  • carrro
    Queen70 skrev 2009-07-18 21:41:31 följande:
    Fast du behöver väl inte väcka honom för att han somnat i din famn? Lägg bara ned honom där han sover och sätt på larmet.Min somnar fortfarande i min famn titt som tätt fast han är ett år.
    verkar han medvetslös då ??tar det en timme att väcka honom?? min fråga e är det normalt att så små barn sover såååå hårt givetvis väcker jag inte honom för att jävlas men om du ser ditt barn ser konstigt ut och det inte vaknar får du inte panik då??
  • carrro
    Liljan75 skrev 2009-07-18 21:45:47 följande:
    Kan inget om detta men tycker man ska leta på sin instinkt i bland. Känner du att du är orolig så be om mer tid med läkare för att få diskutera o undersöka detta.
    vi har varit inlagda i tre dagar och jag ska kontakta läkaren som gjorde eeg:t som kan om sömn hoppas att få vettigt svar från honom jobbar med barn men har aldrig varit med om något liknande
  • carrro

    skönt att höra att det finns andra som har det på liknande sätt ....ska söka läkaren på neuro sen kanske man kan ta det med ro man e ju rädd att han aldrig mer ska vakna NOJJIG e man juh....men lite bättre känns dwt av alla svar vi fått när vi låg inne proffsiga läkare hela vägen ..tack alla för era svar fortsätt gärna att dela med er

  • carrro
    minnapinna skrev 2009-07-18 21:53:34 följande:
    Men varför blir du orolig om du märker att han andas? Önskar min dotter vore så svårväckt.
    det kan juh vara saker som felar fast barnet andas typ kramp och hjärtfel förklarade läkarna för mig ...... kramp i hjärnan behöver inte vara kramp i kroppen ex....
Svar på tråden sover så hårt att han ej kan väckas