Inlägg från: Tummeliten07 |Visa alla inlägg
  • Tummeliten07

    Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 10

    Hej, hej! Nu har jag hittat hit - tack för tipset!

    Senaste på IVF-fronten är att i onsdags återfördes två fina embryon, så nu är jag "ruvare"

    Kram på er alla!

  • Tummeliten07

    Hej alla vänner! Hoppas det går bra för er alla! Just nu är jag inne i perioden då man har "nerverna utanpå kroppen"... Usch för denna väntan! Tror ibland att man blir tokig.

    Välkomna hit Cat79 och Linea - tyvärr är detta en tråd för en del av oss!

    Cat79: Vilken hormonbehandling planeras/gör ni (du behöver självklart inte svara om du inte vill)

    Linea: Uj, vilken lång tid att vänta till 2010...

    Amis: Håller tummarna för IVF-start

    ICA: Hur går det med pergon?

    Meryl: Wow! 32+4 IMPONERANDE! Önskar att jag också var där hips vips

    *kram, kram*

  • Tummeliten07

    Hej alla! Ledsamma nyheter härifrån - började blöda lite igår och idag mer. En liten strimma av hopp finns ännu kvar att ett embryo lever, men börjar misströsta... Testdag på måndag.

  • Tummeliten07
    Amis skrev 2009-09-29 10:15:49 följande:
    Har helt fantastiska nyheter att dela med mig Jag gjorde ett VUL igår för att bekräfta missfallet och vad får vi se då? Ett fint foster med tickande hjärta och perfekt storlek Jag är så LYCKLIG!! Blödningen kom från närheten av livmoderhalsen och doktorn förklarade att det inte är helt ovanligt för vissa kvinnor att blöda när moderkakan börjar bildas. Jag ska tillbaka dit igen om två veckor för en koll till. Jag blev dessutom sjukskriven fram till dess för stressen är ju helt galen. Jag vet inte hur jag kommer att klara kommande veckor med oron som hänger över hela tiden. Men just nu är jag glad och tacksam.Kram
    Åh, grattis! Håller ALLA tummar och tår vännen!

    Själv har det gått åt pipan - test(en) var negativt - inget barn nu heller. Är rätt nere... Känner mig gammal och misslyckad! *kram*
  • Tummeliten07

    Ledsen för dig ICA. Hoppas på Pergo för din del. Gör de någon koll av hormonnivåerna, d v s lämnar du ett blodprov (progesteronprov) så att ni ser att du har rätt dosering? Fråga nr 2 - har de kollat din livmoderslemhinna? Den kan nämligen bli "tunnare" av Pergotime och troligen därför funkade Pergo inte för mig.

    Igår bestämde jag mig för att testa med zonterapi så har nu bokat in tid på fredag (2 timmars plåga att betala för)!

  • Tummeliten07
    Cat79 skrev 2009-10-06 12:53:08 följande:
    Tummeliten07: Jag kör oxå zonterapi fast det är min mamma som är självlärd och gör det på mig 1 gång/v. Hoppas detta kan bättra på våra chanser att lyckas :)
    Ja hoppet är det sista som dör...
  • Tummeliten07
    ica003 skrev 2009-10-07 13:11:21 följande:
    Tummeliten> Jag har inga som helst koller under tiden. Något jag funderat på lite.. Dum som jag var så frågade jag alldeles för lite när vi var där...jag var så nervös och inställd på att de skulle säga att jag var för överviktig för att få hjälp så att när vi pergo utskrivet bara jag tackade och bugade..jag frågade inte ens vad vi ska göra om dessa tre kurer inte fungerar...hm..ska man ringa kanske? Eller köra de här kurerna först och sedan stå på sig lite mer....
    Ring och fråga - stå på dig! Ta reda på hur de tänker...
  • Tummeliten07
    Meryl skrev 2009-10-11 16:14:22 följande:
    Hej!Grattis Amis! Håller tummarna för er!Så synd Tummeliten, styrkekram!!Kram alla och kämpa på!! Det är allas tur någon gång!! Det kan jag "skriva under" på efter ett änglabarn och 4 missfall.. men nu är jag i v 37 och räknar ner.
    Härligt - vecka 37! Hur tänker du om förlossningen?

    Hoppas du har rätt för oss andra!
  • Tummeliten07

    Håller med Amis - Meryl, underbart och ICA, stå på dig vännen - ingen annan kommer att göra det åt dig!

    Imorgon är det andra besöket på zonterapin. Igår var vi till IVF-kliniken. Vi ska göra en s k antagonist-behandling denna gången. Tidplanen är november p g a att behandlingen tar mindre tid, så mycket tidigare än jag trott, för jag trodde inte vi skulle hinna innan jul... Är det någon som har erfarenhet av en sådan?

    *kram, kram*

  • Tummeliten07
    Cat79 skrev 2009-10-17 17:00:31 följande:
    Tummeliten07: har tyvärr ingen erf av den behandlingen men hoppas du får svar här eller under svårt att få barn-forumen. Hur går det för dig med zonterapin? Jag är riktigt nere nu då det var 1 år sen vi fick reda på att vår son var hjärnskadad o snart är det 1 år sen han föddes och lämnade oss...En stor kram alla kämpare och nu vill även vi komma till vänta-tråden.Ha en mysig helg.
    *kramar* till dig vännen! Det är tyvärr jobbigt med dessa årsdagar, riktigt jobbigt! Man går igenom det som hände, om och om igen ... Vilken dag är det? Vad kommer ni att göra den dagen?
  • Tummeliten07

    Fjärilsmamma: Välkommen till vår fina tråd, som nu verkar fyllas med positiva erfarenheter! Vad händer vid inseminationen och när får ni testa om ni blivit gravida? Vi påbörjar IVF nr 3 om ca två veckor.

    Meryl: GRATTIS till er lille Noel! Fy så HEMSK upplevelse ? hur reagerade ni? Förstår att det kan kännas dubbelt att ha ett barn hos sig men inte det andra, men se till att inte ha ?dåligt samvete? utan mys med er lilleman nu!

    Förhoppningar: Grattis till plusset! Spännande med VUL den 20:e! Ska hålla alla tummar!

    Amis: Skönt att allt ser bra ut och skönt att göra kontrollerna!

    Blomsteröga: För mig känns det rätt att fortsätta nu ? det är sista chansen. Tror vi tänker rätt lika där, även om det är tufft emellanåt, så får det stå tillbaka, för längtan är större. Håller med om att man oroar sig för att det inte ska gå vägen, för att man vet att det kan gå åt pipan. Min plan är att försöka målfokusera på babyn och inte tänka på det andra, men supersvårt. Skulle i a f vilja målfokusera, men vet att oron kommer att infinna sig så just nu samlar jag kraft!

    ICA: DET ÄR INTE KÖRT ? DU KAN FORTFARANDE VARA GRAVID! Jag brukar utgå från att jag är gravid till dess motsatsen bevisats. Hur går det? Mitt tips - OM du får Pergo en gång till (jag hoppas och tror att det gått vägen denna gången, men jag säger OM) så bör du be dem kolla slemhinnan ? det gör de genom ett VUL, snabbt och enkelt, plus att de då också kan se om du haft ÄL. Men självklart ska vi tro att du slipper!

    Ego: Ska vara hårmodell ikväll (=få mitt fina nyklippta hår färgat), så det blir skönt! Nästa vecka ska vi få info om sprutorna till IVF-behandlingen och veckan därpå sätter vi igång. Otroligt ? nu ska jag ta en-två riktiga sprutor varje dag + blanda till innehållet! Förresten, jag är numera också vaccinerad mot svininfluensan, så det känns också bra. Enda är att man oroar sig för sitt barn som lever?och som inte är vaccinerad ännu.

    *kram*

  • Tummeliten07

    ICA, vännen - GRATTIS till plusset (hoppas också att det smittar!)! Du har nio månader på dig att fatta! Underbart - detta ger också mig hopp...

    Amis: Ska göra en s k antagonistbehandling utan nedreglering, så därför tar jag dels en hormonspruta som gör att äggprod stimuleras och dessutom en spruta för att äggen inte ska släppa. Perioden är kortare, ca två veckor. De gör detta för att testa något annat i o m att jag nu hunnit bli 40 år och att det blev betydligt färre ägg förra behandlingen jmf med den för ett drygt år sen. Man vill ta tillvara de hormonnivåer min kropp själv producerar för att få till ett bättre resultat. Dessutom blir det bättre kvalitet på äggen med den här metoden i min ålder.

    För mig har det gått åt pipan oavsett vad jag tänkt, så nu tänker jag målfokusera och vara positiv. Alla har vi våra egna sätt...

    Kram på er alla!

  • Tummeliten07

    Är bara så ledsen och misströstar idag - tror inte att vi får något fler barn... Känns som den eländiga mensen kommer snart och det är alldeles för tidigt!- skulle vara om en vecka. Orkar inte med sådant som inte går enligt plan. BLÄ!!!

  • Tummeliten07
    Cat79 skrev 2009-11-10 20:13:32 följande:
    Tummeliten07: jag hoppas så att mensen inte ska behöva komma denna gång och du får inte ge upp ännu! du är så värd ett plus nu :) Styrkekramar!
    Vad snäll du är - man misströstar emellanåt. Lite mer hopp idag, då jag varit på IVF-kliniken och fått instruktioner för sprutstarten.

    Fortfarande ledsen... Saknar vår lilleman också... Och alla runt ikring en bara blir gravida, precis som jag vill bli!
  • Tummeliten07

    Liten ego-uppdatering:

    Igår ÄP - åtta blåsor och ÅTTA ägg! Det var tydligen ovanligt med 100% ägg från blåsorna. Nu väntar vi på att se hur det gått med odlingen. Imorgon vet vi. Nervositeten stiger en del - håll tummarna nu, tjejer!

  • Tummeliten07

    Hej igen, lägesrapport från IVF-verkstan:

    Av våra åtta ägg, var tre inte mogna. Återstod fem ägg alltså, varav tre blev befruktade! Över förväntan alltså.

    Var jätteproblem med återföringen förra gången, så jag fick avslappnande tablett innan jag skulle dit igår. Igår gick det i a f jättebra med återföringen! När jag tänkte att nu börjas det igen, sa doktorn att nu är det klart att föra in embryona.

    Två embryon återfördes, varav ett var toppkvalitet och det andra av bra kvalitet. Ett har frysts in. Nu är det väntan...

    Var väldans lugnt här i tråden - hur har ni det?

  • Tummeliten07
    ica003 skrev 2009-12-07 14:07:12 följande:
    Tummeliten> Härligt att höra! Låter som bra förutsättningar. Håller tummarna för nu är det din tur tycker jag!
    Jag hoppas på det! Har haft molvärk i livmodern sedan i torsdags, så jag hoppas att det är ett gott tecken. Den psykiska påfrestningen är enorm - vågar inte ens tänka tanken att det kan gå åt pipan igen...
Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 10