• EmUme

    Umemorsorna snackar vidare (del 4)

    "För er nya så huserar här ett gäng morsor som fick barn under våren och sommaren 2008. Vi gör det som morsor gör bäst. snackar om våra små gryn, träffas och fikar och njuter av livet som just mamma."

    Nu när de små blivit större gläds vi åt nya små liv, pratar förskola och om allt annat som hör till.

  • Svar på tråden Umemorsorna snackar vidare (del 4)
  • Miaronethia

    Grattis till Muminmor och Allies. Oj vad många vi är som väntar nu. Själv tycker jag att jag har väntat klart nu. 1 mån till BF på torsdag. Precis som Sugarmommy så känner jag mig som en flodhäst, trots att jag inte blir så fasligt stor när jag är gravid...
    Men håller mig nog också till 2 barn. Sen blir det tredubbla prev. medel eller ngt
    Ibland får jag lite skuldkänslor gentemot min karl för att jag får vanka runt här hemma som jag vill, men det går över så fort jag känner minsta lilla krämpa. Han slipper ju bära barn inombords 9 mån och sen föda. Jag NJUTER av att vara hemma

  • Umetjejen79

    Frode har gått 1 månad på förskolan och klarat sig bra från förkylningar tills nu. Vaknade med 39,3 i fredags, sen sjönk febern sakta och i går var han helt feberfri. När jag kom hem från jobbet i går var han helt rödflammig av små prickar på bålen och i ansiktet. Jag läste mig till att det kunde vara tredagarsfeber. I morse vaknade han med 38,9. Vi fick läkartid och de konstaterade att det var virusprickar.

    Hur har era barn som börjat förskola klarat sig?

  • Alice i Umeå

    Här har det gått förvånansvärt bra på förskolan. Alice och Elsa är inne på 5:e veckan och inte en sjukdag än så länge. Bara tacka och ta emot. Är glad så länge det håller i sig.

    Grattis till alla som är gravida!

  • AnnaMa

    Idag har vi varit på UL. Allt såg fint ut, och vi tror att vi väntar ännu en flicka. Först var jag helt säker på att jag såg en pung/snopp. Men när bm försökte se (hon försökte länge, 5-10min), så var det helt slätt. Hon pratade om sträck som indikerar på flicka, vilket bebisen hade. Anledningen till att hon försökte se könet så länge, var för att hon också tyckte att hon sett en pung/snopp samtidigt som jag. Men det lutar i alla fall åt en flicka. Det var helt fantastiskt att se bebisen, den var väldigt aktiv, hela tiden. Medan Jonna sov sig igenom sitt ul. Jag längtar verkligen tills bebisen kommer, det känns helt fantastiskt! Bf blev flyttat med en dag, 21/2.


    Jonna 080514 & lill*n bf 20/2 -10
  • Miaronethia

    Vi har klarat oss från feber och förkylningar från förskolan än så länge *peppar,peppar*. Hoppas verkligen att vi fortsätter med det också även om min karl börjar ha ont i halsen vilket brukar vara ett säkert tecken på att hela familjen ska bli sängliggande. Skulle kännas skönt att ha lite energi tillgänglig när förlossningen kör igång, så antingen blir vi dunderförkylda nu eller så väntar vi till våren

  • IdaElt

    Adele har också gått på förskolan i 5 veckor nu och inte varit förkyld eller sjuk än. Men det kommer väl förmodligen :(

  • pinglan77

    EmUme: Bra att du tog initiativ till en ny tråd! N är inne i samma period såååå mammig vill helst sova på mig typ. Somnar ibland på soffan bara för att få sova en hel natt , känns skönt att inte behöva börja med dagis precis nu.. hoppas det blir lite bättre till det är dags för det.

    Muminmor och Allies GRATTIS!! Så spännande!

    Min grabb är förkyld för första gången sedan jag slutade amma, lite hes och snorig.. men ingen feber. Är inte dagis som är boven men kanske öppna förskolan.

    Miaronethia: Hoppas du inte behöver bli sjuk alls.. säg till karln att bita ihop och sluta sjåpa sig.. inte är han sjuk inte

    Annala: Mysigt med ultraljud.. först då det blev verkligt verkligt för mig

    AnnaH: Hur går det förresten med E och pottan ni började ju rätt tidigt om jag inte minns fel. Är hon kanske blöjfri redan tom?

  • Laban83

    Vi försöker introducera pottan men han är inte alls intresserad. Försöker mest smita bara för att kunna springa utan blöja. =)

  • Laban83

    Jag har köpt namnlappar av filur namnlappar, såna man stryker fast.

    Dem lämnar 10 års garanti, i tvätt osv. Men jag har gjort som dom sagt, och ändå lossnar dem efter typ 2 tvättar. Vissa har sonen tillochmed klöst lös.

    Nån annan som varit med om samma?

Svar på tråden Umemorsorna snackar vidare (del 4)