• Elsakling

    Tips på saker att handla i USA

    Är det någon som har tips på vad som är förmånligt att handla i USA istället för i Sverige? Speciella klädmärken, väskor, smink? Roliga märken som inte finns i Sverige? Alla tips mottages tacksamt. Mina svärföräldrar åker till Florida snart så jag tänkte passa på att shoppa loss.

  • Svar på tråden Tips på saker att handla i USA
  • Elsakling
    Audrey11 skrev 2009-09-23 12:39:05 följande:
    Fast VS har knappt några BH:ar i storlek 70...
    Är 75 det minsta? I så fall blir det nog inget köp för min del tyvärr.
  • Elsakling
    AstraTrillian skrev 2009-09-23 12:37:37 följande:
    Snyggaste rouget Nars Orgasm som intet finns här.
    Åh skoj! Det måste jag testa!
  • Virriga Vera

    Vart i Florida skall ni? I och runt Orlando finns massor med shoppingcentra och outlets. Det mesta är billigare i USA. Vi åker dit 1 gång om året och åker då med tomma resväskor och kommer hem med överfulla.

    Old Navy och Gap är 2 av mina favoritkedjor. Sedan är ju ett besök på Target, WAL-MART och liknande affärer ett måste. det finns massor med köksutensilier där som du inte kan hitta här hemma. kommer alltid hem med något. Matvaror brukar också komma med hem. Vi handlar även med oss hem smärtstillande, halstabletter m.m. De är otroligt billigt.

    Det finns också Fleamarkets som man måste besöka. Nya produkter till billiga priser.

  • Audrey11

    Jag letade efter både 70B och 70c och det var helt kört faktiskt. Detta var i NY. Har för mig att jag hade svårt att hitta 70 även under de 4 år jag bodde i USA, så jag tror inte att det är en storlek de har i sitt ordinarie sortiment. Rätta mig om jag har fel någon.

  • Elsakling

    Virriga Vera skrev 2009-09-23 12:51:08 följande:


    Vart i Florida skall ni? I och runt Orlando finns massor med shoppingcentra och outlets. Det mesta är billigare i USA. Vi åker dit 1 gång om året och åker då med tomma resväskor och kommer hem med överfulla. Old Navy och Gap är 2 av mina favoritkedjor. Sedan är ju ett besök på Target, WAL-MART och liknande affärer ett måste. det finns massor med köksutensilier där som du inte kan hitta här hemma. kommer alltid hem med något. Matvaror brukar också komma med hem. Vi handlar även med oss hem smärtstillande, halstabletter m.m. De är otroligt billigt. Det finns också Fleamarkets som man måste besöka. Nya produkter till billiga priser.
    Tyvärr är det inte jag som åker utan mina svärföräldrar som ska dit och spela golf. De har dock lovat att jag får beställa vad jag vill i princip. Men eftersom jag inte själv är där och kan välja måste jag kolla hemma på nätet och specifiera vad jag vill ha. Men det mesta finns ju på hemsidorna så det borde gå bra.
  • Fröken Lilo

    Hudvårdsmärken som Clinique och Kiehl's är mycket billigare i USA. Skönhetskedjan Sephora har det mesta man kan önska sig inom smink och hudvård. Om du är OK med budgetsmink- och hudvård rekommenderar jag även att köpa "vanliga" märken i USA, såsom L'Oreal och Maybelline - de är mycket billigare än i Sverige.

    Någon nämnde Victorias Secrets bodylotion - de kan jag varmt rekommendera! En av de bästa lotions jag nånsin testat och dessutom billiga!

    ClearEyes, som någon också nämnde, perfekt för att få bort röda ögon.

    Tandblekningsremsor; "Crest Whitestripes". Du får vita tänder på 10 dagar, kostar typ 20-30 dollar

    Amerikanska märken är så gott som alltid billigare. Vet inte vad du gillar men mina tips är Ralph Lauren, Marc by Marc Jacobs, Michael Kors. Nine West - snygga och prisvärda skor.

    Och så en varning; vet att många lovprisar Forever 21 (budgetmode) men akta dig, kvaliteten är urusel!

  • Fröken Lilo

    Glömde nämna att Dermalogica också är ett hudvårdsmärke som är betydligt billigare i USA

  • Pumpkin

    Dermalogica glömde jag också bort, det ska man förstås köpa på sig när man är där. Om man använder det alltså

    Vad gäller Forever21 så gillar jag deras kläder, och det är billigt. Men självklart är det så att man till viss del får vad man betalar för. Skulle jämföra dem med typ Gina Tricot.


Svar på tråden Tips på saker att handla i USA