• Jotti

    Vill måla om min hall..hjälp snälla

    Jag har länge funderat på att måla om min hall. Inte så svårt kan man tycka men saken är den att jag faktiskt aldrig gjort något sådant och jag är inte jättehändig. Rent intellektuelt tänker jag att det inte kan vara så svårt. Jag behöver dock tips på vad jag behöver, vad jag ska tänka på osv. Vilken typ av färg ska jag köpa? Har sett något som heter Lady något som går att tvätta av. Har barn så det känns som något som skulle passa hemma hos oss men är inte säker. Som sagt, överös mig med tips. Tackar på förhand.

  • Svar på tråden Vill måla om min hall..hjälp snälla
  • Jotti

    Tack snälla Nellyann för ditt utförliga svar. Tipsen kommer jag ta åt mig och jag kommer även gå till en färghandel för att få hjälp. Ville ha lite kött på benen innan jag gick dit. Jag vet att vissa fackhandlare tycker att man ska investera i deras dyra produkter när det egentligen går lika bra med billigare varianter. Om jag förstår dig rätt så är det inte så i detta fallet. God kvalité får man betala för om jag förstått dig rätt. Jag menar det lönar sig investera i dyrare produkter från början så håller resultatet längre.

    Hur är det med penslar, roller osv är det någon större kvalitetsskillnad? Behöver man köpa något visst märke?

Svar på tråden Vill måla om min hall..hjälp snälla