• Liddi

    Mammor till pojkar - fortsättning

    Tittar in så den hamnar i favvisar här åxå

  • Liddi
    Mammanna skrev 2009-10-05 19:37:07 följande:
    Kan ju bara hänga på. Sitter i soffan och lyssnar på min hysteriska snart 3 åring.. han har vägrat äta och sova hela dagen och nu ligger han i sin s'ng och SKRIKER..... Visst är det underbart med barn Junior blev störd i sin em sömn så han tog en svväng mellan 17-18 så han blir nog vaken ett tag i kväll.. kanske lika bra med tanke på hur storebror låter, i den ljudnivån blir det nog svårt att sova och risk för hörselskador :-S Båda har varit sjuka i helgen och var hemma från dagis i fredags så det är nog det som är felet för Isak.. han får nog inte göra av med alla sin energi på det sättet han behöver. nä nu börjar Jacob bli trött med så lika bra att göra kväll med han så jag kan lägga honom bara Isak tystnar.
    Låter skojigt det där
  • Liddi

    Camilla D skrev 2009-10-05 21:44:43 följande:


    Bra gjort Klåfingerapa! Vad fort de månaderna gick! Sitter uppe ensam och kollar på "Svenska Hollywood fruar" Det är lite love to hate it, över det Alla mikna grabbar sover sött i sina sängar, utom Hugo (3½ åringen) för han ramlade baklänges ner för trappan när han skulle gå upp till sitt rum (som tur var så var han inte så långt upp) så han ligger i min säng så jag har lite koll ¨på honom i natt.
    Nä stackarn...vad rädd han måste ha blivit. Kommer ihåg att jag druttade i trappan en del när jag var liten och ont gjorde det ju men man blev ju mest rädd.

    Är det bara jag som tycker att det har blivit väldigt lugnt i de flesta långkörartrådarna? Verkar som många överger fl för facebook...
  • Liddi

    Jag har fortfarande inte flyttat Lex till eget rum....fast vi har målat och gjort fint, bara barnet som fattas Jag kommer inte kunna sova utan bara tänka på den lilla människan som ligger där alldeles ensam...jag känner mig jättefjantig. Kan det bli så att det blir svårt att flytta honom om man väntar för länge? att han blir ledsen och så?

  • Liddi

    Camilla D skrev 2009-10-22 19:19:15 följande:


    Nej, ta det lungt. Låt han sova hos er så länge det känns bra. Som du själv skriver så får du ju ingen bra sömn själv annars heller. Det kan gå lätt eller svårt att få som att sova i eget rum när man än gör det. Mina barn har fårr flytta in i eget rum mellan 8 mån-1 år. Oftast har det gått enkelt och smärtfritt men med en av dom var det krångligare, Då satt vio brevid honom (på golvet) tills han somnade, sen flyttade vi längre och längre ut ur rummet, till slut satt vi utanför och kollade på tv, sen gick det utan oss. Så det kommer lösa sig för dig! Var envisare än barnet bara (och det gäller i alla situationer, haha)
    Haha tack för tipsen...det var ju jättesmart att flytta på er sådär Tyvärr så måste han vaggas till sömns just nu (tassar på spjälsängen) han vägrar somna utan...samma sak på dagarna, man måste dra vagnen för att han ska somna. Men vi har iallafall lyckats med att han kan fortsätta sova när man stannar vagnen, förut var vi tvungna att gå tills han han hade sovit klart Nästa anhalt är väl att han ska somna själv men jag vette tusan hur det ska gå till.... Och han somnar ju snabbt så det känns ju inte så jobbigt egentligen men jag kan ju tänka mig att det kan bli problem senare.
  • Liddi
    Klåfingerapa skrev 2009-10-22 21:33:34 följande:
    För oss gick det väldigt smidigt att flytta in stora killen till sitt rum när han var ca. 22 månader. Vi köpte en ny säng och ställde i hans rum och han tyckte den var så himla fin och han var så glad för den. Vi började med att han fick sova middag i den. Vi sa liksom typ: Om du vill kan du få sova middag i din nya säng idag!? och det ville han. Sen nåra veckor senare sa jag: Vill du så kan du ju få sova i din nya säng på natten med! och det ville han gärna, till min stora förvåning
    Oj vad skönt Har svårt att tänka mig att han kommer bli så tuff...han är så otroligt nojig och rädd för allt och han började bli blyg redan vid 3 månader...så fort någon annan tar honom blir han tokig om han inte ser mig eller sambon hela tiden. Men man vet ju aldrig
  • Liddi
    Klåfingerapa skrev 2009-10-23 14:26:55 följande:
    nej det är ju så olika. Min mellangrabb hade nog inte gjort samma val. Med honom blev det ju istället att hans säng fick stå kvar i samma rum och så bytte jag och mannen rum med äldsta. Så för honom blev det ju inte byte av rum, bara byte av rumskamrater Minstingen får säkert också stanna inne hos oss tills han är ca. 2år. Det är skönt att ha de nära sig när de vaknar på natten och har tappat nappen eller vill dricka. Mindre spring för mig
    Haha vad smart att ni bytte rum istället Ja jag känner ju åxå att det kommer bli en massa spring mellan. Vår tanke var ju från början att vi ville se om det var vi som väckte honom på nätterna men nu vaknar han mindre och vill bara ha nappen eller så får man gunga sängen lite så somnar han
  • Liddi
    Mammanna skrev 2009-10-26 09:50:26 följande:
    Här har jag en som VÄGRAR somna om när han vaknar på nätterna... väldigt frustrerande.. Han vaknar runt 23 med ett illvrål och sen vägrar han somna om igen, ibland tar det 30 miunter ibland 3 timmar och allt där emellan. Förstår inte varför inte vill somna om, är han hungrig så sätter han i sig hela flaskan ersättning men det är bara ibland, dom flrsta gånger får vi inte i honom förns efter någon timme och då somnar han om direkt efter. Suck pust och stön Kan lova att jag är TRÖTT på mornarna... Med Isak var det lätt allt, han sov åt och sket han var aldrig grinig eller gnällig inget som blev jobbigt med honom försna den underbara  2års trottsen kickade in :-P Med Jacob har det varit kamp och strul från dag 0... period vis ahr det varit riktigt lungt och bra men nu är det jobbigt igen, dock bara nätterna som trular men det räcker.. Någon som har tips eller råd jag börjar känna mig desperat :-S Jacob är 9 månader kanske ska tilläggas
    Låter jobbigt....var sover han då? i egen säng eller hos er? Lex har haft ett par sånna där "infall" på sista tiden åxå, han har typ varit för arg för att kunna somna igen så man har fått ha honom uppe ett tag och sen försöka igen men blev lika arg så fort man lade ner honom. Detta var iofs vid 22-23 så vi hade inte gått och lagt oss än. Sedan fick vi vagga sängen, klappa på ryggen, på huvudet, ha på vaggsånger och hela kittet och det tog lång tid innan han fick ro. Har tyvärr inga bra tips att komma med...
  • Liddi

    Beautiful pink: Välkommen tillbaka Tråkigt att höra att du mått dåligt...men skönt att det känns bättre nu.

    Camilla D: Hur har dina pojkar tagit det här med Melker? Du har väl två som är ganska stora va? Den yngsta kanske inte förstår än eller? Och hur känns det för dig nu lite senare? Fattar ju att smärtan aldrig försvinner men känner du att sorgen är på samma nivå som tidigare eller har den förändrats? Inser att jag ställer väldigt närgångna frågor och du behöver absolut inte svara om du inte vill...

  • Liddi

    Camilla D: Tack för att du vill berätta, jag tycker du är så otroligt stark....och dina pojkar åxå. Man blir så rörd när man läser det du skriver. Förstår att det måste kännas jobbigt med julen när ni hade räknat med att vara en till. Skönt att höra att ni åtminstone kommit upp ur det svarta hålet och fått någon slags vardag. Kan ni inte be om lite fortsatt hjälp med barnen av någon? Är nog som du säger att de tycker det gått så lång tid och de tror kanske att om deras egen sorg har lagt sig så har eran det åxå.

Svar på tråden Mammor till pojkar - fortsättning