Inlägg från: smoothiz |Visa alla inlägg
  • smoothiz

    påhopp om albaner i radio

    Men snälla nån, har du ingen humor eller självironi ts?...tänk om jag sku ta illa upp av alla norges-historier jag hört från olika håll, jisses då sku jag ha det jobbigt vet jag...men man måste för fasen kunna ha lite självironi tycker jag, tycker du är alldeles för känslig ts.....{#lang_emotions_tongue_out}


    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz

    själv garvade jag halvt ihjäl mig när felix herngren gick rejält på en norska i wipeout, "men titta där sätter hon efter den lilla gulliga sälungen, som hon som norrmän flest så gärna vill klubba ihjäl"


    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 17:56:34 följande:
    jag har absolut humor, men kanske inte samma som dig... alla har ju olikaoch vissa saker tycker jag inte är något att skämta om..jag behöver inte ha självironi eftersom den inte handlar om mig...jag tycker inte jag är för känslig, men som sagt; alla är olika
    men jag tycker det är ur-löjligt att ta så illa upp så man kallar det påhopp som du gör, det är HUMOR, inget annat. sen om din humor inte stämmer överens med den, så betyder det väl inte att det är påhopp?! tycker du lika illa om "tingaliin" (eller va fan den heter), "svennebanan" osv??  
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    HelenaMaria skrev 2009-10-14 18:02:23 följande:
    Man får skämta om norrmän och danskar men inte albaner..
    precis, det e okej att skämta om sina grannar i norden, men fy o fasa om man skämtar lite med andra kulturer...mina albanska kompisar tyckte den låten var skitrolig, dom har självironi..
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 18:41:45 följande:
    klart man får skämta om allamen skämt är inte lika med påhopp
    det var inget påhopp det där, det var menad som skämt, that`s it...blir du lika hysterisk över alla skämt och låtar som finns om t.ex nordbor? dom kan va rätt grova dom med, men som sagt så är det menad som humor, inget annat.... eller är det extra illa för att det rör sig om albaner, eller vad är grejen?...eftersom du t.o.m mejlade för att klaga om det?....
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    Tawaret skrev 2009-10-14 18:43:52 följande:
    Jo alltså visst, det är ju roligt om man är rasistisk. Är man inte det undrar man ju bara lite... eeh va och tycker att det är bisarrt att vissa tycker att det är roligt. Så det är ju inte så att jag håller på att garva ihjäl mig _egentligen_ men hindrar skrattet från att bubbla ut ur kroppen på grund av politisk korrekthet.
    rasism? äsch lägg av, jag är vänsterpartist och även jag kan se humorn i det..... om det va menad som något negativt påhopp så visst, då kanske det hade varit rasistiskt...(alltså om man verkligen menade på fullaste allvar att man tycker så om albaner), men nu var det ju inte det.... grov humor? ja... rasism? nej!....
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 18:45:46 följande:
    jag lever i den andra kulturen, anser att man absolut får skämta om den och alla, men SKÄMTA
    du lever i den och vad så?.. och är jag norska, vad har det med saken att göra liksom??... ska jag avgöra vilka norgeshistorier som är okej respektive inte okej då eller? ser inte hur det är relevant i frågan att du lever med en alban?...
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 18:50:35 följande:
    vet du vad som var meningen med det???kanske var menat så och inte skämt
    men snälla nån, det var ett skämt..sen om du inte kan se humorn i det får stå på dig, du drar det alldeles för långt med att dra upp rasistkortet här....
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 19:11:24 följande:
    nej, egentligen har det väl inte så mycket med saken att göraså "stryk" det, just om kultur
    okidoki.. jag hade svårt att se relevansen där faktiskt...
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    korsdrag skrev 2009-10-14 21:41:55 följande:
    Hhahahaaa Dom får helt enkelt bluda på de. Den va ju rolig. Hade jag varit alban hade jag skrattat, även om jag inte hade rökt på innan
    hehe ja jag har då albanska vänner som fick sig ett gott skratt (och nej, dom va inte pårökta dom heller...)
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    korsdrag skrev 2009-10-14 22:19:38 följande:
    Ja okej våra åsikter skiljer sig här. Jag är själ en persom som tål att skojjas med och det gör inget om någon skämtar på min bekostnad, så länge jag fattar att det bara är på skoj. Därför ser jag inte problemet i den här låten kanske? Sen får väl jag förstå att du inte tycker det va helt okej. Jag tycker däremot att människor med din energi, och vilja att göra något bra, kan lägga krutet på mer vesäntliga saker, men det har ju jag inget med att göra.
    samma här..jag brukar skratta hjärtligt åt en del grova norgeshistorier, precis som svenskarna här brukar skratta när dom hör ett "svenske-vits" som vi norrmän kallar det..i norska se och hör finns det t.o.m en sida med massa skämt där det alltid finns med "dagens svenske"
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    Naturelle skrev 2009-10-15 12:38:40 följande:
    Jag blir chockerad att en del tycker att detta var sååå himla roligtknark knark knark albaner knarkar knark knark knark wohooo vilken humor ni har föräldrar kan tänka mig att ni står och dansar till den låten tillsammans med era småttingar då ni tycker att detta är en sååån härlig humor.
    du, med den där barnsliga attityden du förde i det inlägget så kanske du ska sluta att klaga så på andra?.... vi har olika typer av humor, that`s it. bara att acceptera... nu diskuterade vi utifrån ts där det står att det är påhopp, vilket är skitsnack...det var inte alls menad som ett påhopp...
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    Hoppsan skrev 2009-10-15 12:10:36 följande:
    Fy fan vad löjlig du är!Bara för att din man är från kosovo så måste du anamma hans åsikter.Skaffa dig ett liv och ge dina barn från båda kulturerna. Låten är ett skämt, släpp det och gå vidare eller så tar du kontakt med Filiph och Fredrik också och lämnar fram ditt klagomål, för ni har väll inte missat deras resa till albanien.
    hon har redan mailat in ett klagomål...
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-15 23:48:51 följande:
    det är inte bara jag som gjort
    nej, men nu var det dig jag svarade..tycker alla som majlat in klagomål är extremt överkänsliga, dessutom helt FEL ute vad gäller påhopp.... men efter att ha läst dina argumentationer om värför denna låten inte är okej men svennebanan, norgeshistorier, etc är det, så anser jag helt enkelt att du hycklar... lycka till med dina klagomål, det kommer inte komma nånvart gällande detta..detta var humoristiskt, inte menat som påhopp eller kräkning som du så gärna vill ha det till. {#lang_emotions_undecided}
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-15 23:54:02 följande:
    jag har bråda dagar ja, men inte med vad du tror...jag påtalar absolut inte sånt ständigt.ja, mycket stämmer av det som står i den låttexten. men inte allt som är elakt. men jag har inte sagt att jag gillar den bara för att jag tycker en del stämmer.jag vet att det mesta i albanienlåten stämmer också. har inte sagt annat. men jag måste inte tycka om den för det
    jävligt skillnad på att ta det som det är, och inte tycka om den ändå- än att skrika högt om påhopp mot albaner och majla in ett klagomål om låten....
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-16 23:31:45 följande:
    jag har inte sagt att de är ok... inte alla iallafall... visst finns de som är, men då beror ju på vad som sägs/sjungs......
    det var ju du som drog till med knasiga anledningar att det är något annat om svenskar sjunger om svenskar, att denna låten om albaner är kortare (vad nu än det har med saken att göra??) o.l.. alltså hycklar du, tycker du det är påhopp med den låten så borde du tycka alla nidlåtar är det, alla norges/danmarkshistorier etc, etc.. och snälla du, lär dig skillanden på påhopp och humor, påhopp är när man avsiktligt kränker någon, nidlåtar är menad som humor, även fast denna humor kanske inte alltid passar alla...
  • smoothiz

    Access of Evil skrev 2009-10-18 18:01:23 följande:


    Om man tyckte den (t)ramsan var rolig då måste man varit inskruvad i en grotta och just upptäckt värden, skratta man dessutom så vet jag inte varifrån ni kommer...Är det så här? "knark" hahahha "kan inte språket" *gap flabbar* "luktar lök" *LOL kan inte behärska mig längre*.............. isåfall platsar ni på zoo så man får beskåda er
    o ja, och med din attityd så verkar ju du så himla mycket mer vettigare och klokare än alla andra, du verkar ju inte ens förstå att alla är vi födda med olika former av personligheter och därmed olika former av humor?... fan det är mycket jag tycker är helt knasigt att andra tycker, men att antyda att alla som inte tycker som jag är stenåldersmänniskor eller platsar på zoo?? give me a break, hela din attityd är lika barnslig som våran humor tydligen
  • smoothiz

    Access of Evil skrev 2009-10-19 09:50:34 följande:


    Nu tyckte du nog allt att du var lite rolig och finurlig där... *drar fram kikaren och beskådar förundrat, säger "knark" och lysnar efter ett skrattande eco*ni skrattar åt knark och jag skrattar åt er - mutch better
    som sagt, du är lika barnslig du och jag bryr mig inte ett skit om du skrattar åt oss, om det ska så lite till för att roa dig så go ahead. Din humor är om möjligt ännu sämre än våran isf...
  • smoothiz
    PetraDeliu skrev 2009-10-18 20:16:37 följande:
    visst är alla födda med olika personligheter och humor och dte tycker jag är bramen vad är det som säger att något är t.ex. påhopp då??? när är det bestämt att det är just påhopp?? när precis alla tycker samma??
    påhopp är när man har för avsikt att kränka någon och menar allvar med man säger...vilket INTE är fallet för en nidlåt inför en fotbollsmatch mellan albanien och sverige...
  • smoothiz

    men snälla nån, nu börjar du bli riktigt löjlig faktiskt...roger har tydligen hämtat lite inspiration från filip och fredriks program "grattis välden", där dom reser till albanien och träffar en DJ hemma hos honom, och han visar glädjeligen upp sitt marijuana för dom. om du inte sett det kanske du ska kolla youtube så får du se själv, klippet finns där nämligen..att det är en del knark som smuglas från dessa länder är välkänt, men herregud majoriteten av albaner smuglar väl för fasen inte knark, det har väl ingen påstått?!! Det är ett SKÄMT; en nidlåt, det är meningen att man ska dra fram det mest negativa från den/dessa låten handlar om, det är liksom hela poängen med en nidlåt..men lika förbannat är det ett skämt, det har inte något med påhopp att göra oavsett hur du så gärna verkar vela få det till det. Ge upp nån gång, jag har full respekt för att du inte gillar den sortens humor, men att kämpa som du gör för att få det till ett påhopp blir bara för dumt.

Svar på tråden påhopp om albaner i radio