• Tiiah

    Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 5

    Här hänger vi förstföderskor som hade BF i Oktober 2008, självklart är även nya mammor och pappor hjärtligt välkomna också.

    En liten lista nedan på oss som huserar i denna tråd:

    3 september
    lolinona83 födde Matilda BF-31, 2555g 47cm

    1 oktober
    RebeckaAlexandersson födde Casper BF-7, 2915g 49cm

    3 oktober
    Sanna86 födde Freja BF-2, 3280g 49cm

    5 oktober
    Pjanko födde Milo BF+4, 3866g 54,5cm

    6 oktober
    Charlotta1 födde Agnes BF+4, 3390g 49cm
    Moirae födde Jesper BF-1, 3440g 49cm

    14 oktober
    Rottis77 födde Malte BF-6, 3990g 54cm

    17 oktober
    MissZmily födde Lucas BF+15, 4080g 51cm
    Tiiah födde Arwen BF+1, 3965g 51cm

    23 oktober
    Veverica födde Viktor BF+15, 4390g 55cm

    26 oktober
    FrökenLindström födde Alexander, BF+8, 3200 gram 52 cm
    EA83 födde William BF+4, 3920g 53cm

    29 oktober
    Thia79 födde Anton BF+3, 3550g 51cm

    8 November
    Crocco födde Emelie BF+12, 3270g 51cm

  • Svar på tråden Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 5
  • Sanna86

    Rottis77: Då skulle Malte ha sovit hemma hos mig inatt då, för jag vaknade strax innan kl 5 och kunde inte somna om, så en halvtimme senare gick jag upp och började göra mig i ordning. Jag hade inte haft något emot att leka lite istället :)

    Kommer ni ihåg att jag har berättat om att Freja hostar så mkt och att vi varit på HC och bvc om vartannat för att försöka få någon hjälp mot det. De enda stället de tagit oss på allvar tidigare är när vi var och hälsade på mina föräldrar och fick åka lite akut till HC där eftersom Frejas andning var så påverkad. Då fick hon andas in ventoline-gas. Sen fick vi aldrig nå hjälp härifrån därefter trots att vi berättade vad som hänt. Förra veckan tog vi åter igen upp det på bvc och hon hörde då också hur Freja hostade. Hon tyckte vi skulle kontakta barnläkaren (igen).

    Idag var vi där, och äntligen har vi fått hjälp! Äntligen tog de oss på allvar. Freja har förkylningsastma och har nu fått en sån där grej att andas in medicin med. Hon ska använda den tre ggr/dag nu. Vilket inte gillades av henne, men hon vänjer sig nog. Men jag blir så irriterad över att man som förälder inte tas på allvar när man söker för samma sak flera gånger. Ska det behöva ta nästan ett år innan de får hjälp?? Men en sak har jag lärt mig iaf, man ska lita på sin instinkt. Tror man att nånting inte står rätt till med sitt barn så ska man inte ge sig i första taget. Det vill jag dela med mig av till er. Stå på er, om ni känner att nånting är fel.

    Hoppas ni får en bra dag. Själv ska jag jobba vidare nu. KRAM

  • thia79

    Sanna: så himla skönt att ni äntligen blev tagna på allvar! Sjukvården kan vara lite si o så, man behöver vara frisk för att kunna vara sjuk sa de till oss på vår utbildning :P

    De två senaste nätterna har Anton fått för sig att vakna vid kl 5, han går runt o leker, hämtar leksaker till mig som ligger kvar i sängen (skyller på livet i magen) och sen nån timme senare kryper han upp till mig med två nappar och somnar sött, idag sov vi till 09! Så himla skönt! På måndag börjar inskolningen, ska bli spännande!

  • catwoman

    Rottis77: Vad kul att Malte gillar dagiset och det gör Lucas också. Skulle däremot gärna byta mina tider (7.15-16.15) till dina, tycker jag är lagom. Får hoppas på en lottovinst så man kan gå ner till halvtid. Inte kul att Malte sov oroligt men inte så konstigt nu när han börjat dagis och alla nya intryck. Hoppas det blir bättre inatt.

    Sanna86: Vad skönt att ni äntligen fått hjälp och ett svar på vad det var. Inge kul att det tog så lång tid men instinkten ska man definitivt lita på.

    Var inte så jobbigt att börja jobba idag ändå, blev ändrade arbetsuppgifter igen då dem jag skulle göra krävde att man börjar jobba 7 och det hinner inte jag in till så det blev andra istället. Inte de roligaste direkt men det är ett jobb iaf. Många tyckte det var kul att jag var tillbaka men förvånade att jag var ute på "golvet" och jobbade och inte på kontoret då de tyckte att jag gjorde ett bra jobb där. Var skönt att höra att man gjorde någon nytta förut. De var ju bara tillfälliga arbetsuppgifter som försvann när jag gick på mammaledighet. Har verkligen blivit många ändringar gällande chefer, arbetsledare och sånt... inte alla till de bästa. En är jag riktigt förvånad över då han verkligen gjorde ett kanonjobb men är på "golvet" igen. Synd när kunskap och erfarenhet kastas bort på det viset. Jaja, nu ska jag gå och lägg mig, är såå trött. Inte van vid att gå upp så tidigt som jag gjorde i morse.

  • Vroooooom

    Sanna: Vad skönt att ni fått hjälp. Hoppas Freja mår bättre nu när hon har fått medicin mot problemen.

    MissZmily: Skönt att det inte var för jobbigt att jobba. Ja, det är synd när man är tvungen att jobba långa tider men har man inget val så har man inte.

    Tiiah: Hur är det med dig nu? Hur är stämningen mellan dig och ditt ex?


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Tiiah

    Hej tjejer!

    Moirae: Tack, jag mår toppen! Trivs jättebra än så länge på jobbet, och är väldigt trött på kvällarna. Blir inte så mycket tid över till annat tyvärr. Tiden läker ju alla sår sägs det, läker helt gör det väl aldrig, men jag mår så mycket bättre nu
    Stämningen är väl alltid lite bitter, men det funkar iaf och vi kan ju prata om allt som har med Arwen att göra, vilket är det enda jag bryr mig om...

    Idag ska jag och Arwens faster gå och se "snabba cash". Har tyvärr bara hunnit läsa halva boken ännu, men det ska bli kul ändå.

    Vad ska ni andra göra?


  • Vroooooom

    Tiiah: Vad härligt att höra att du mår bra Tråkigt att du känner dig så trött men förhoppningsvis så vänjer du dig snart vid att jobba och får lite ork tillbaka. Jättekul att du trivs så bra på jobbet. Det är faktiskt himla viktigt att man gör det med tanke på att man är tvungen att spendera så mycket tid där.
    Vi ska bara ta det lugnt och titta lite på tv ikväll.

    Tjejer, hur är era små nu?
    Jesper är inne i en period då allting är tråkigt och jobbigt. Han har blivit väldigt svårsövd och det är hopplöst att försöka mata honom. Han verkar liksom tycka att det är för tråkigt att äta och man lyckas bara lura honom att äta lite om man håller honom sysselsatt med något annat så han inte märker att han äter.
    Han sover också mycket mindre än vad han brukar. Han har väl minskat sin totala sömn med två-tre timmar.


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Tiiah
    Vroooooom skrev 2010-01-23 17:12:36 följande:
    Tiiah: Vad härligt att höra att du mår bra Tråkigt att du känner dig så trött men förhoppningsvis så vänjer du dig snart vid att jobba och får lite ork tillbaka. Jättekul att du trivs så bra på jobbet. Det är faktiskt himla viktigt att man gör det med tanke på att man är tvungen att spendera så mycket tid där. Vi ska bara ta det lugnt och titta lite på tv ikväll. Tjejer, hur är era små nu? Jesper är inne i en period då allting är tråkigt och jobbigt. Han har blivit väldigt svårsövd och det är hopplöst att försöka mata honom. Han verkar liksom tycka att det är för tråkigt att äta och man lyckas bara lura honom att äta lite om man håller honom sysselsatt med något annat så han inte märker att han äter. Han sover också mycket mindre än vad han brukar. Han har väl minskat sin totala sömn med två-tre timmar.
    Precis sådan är Arwen också. Dessutom har hon börjat vakna sent på kvällen eller natten och vill komma upp.
  • Milo och Elias mamma

    i natt har vi haft en jobbig natt... Milo har som Freja, hostat massor... han började i september och hostar fortfarande...  och läkarna gör ju inte mycket... men när han är på g att bli förkyld så får han krupp och det blir mycket värre... igår på dagen var vi till läkaren pga detta och han fick brikanyl utskrivet och vi skulle prova det över helgen och skulle han inte bli bättre så ska vi ringa på måndag och dom skulle skicka en remiss till barn och göra en ordentlig utredning.. . men igår vart det bara värre och värre och när vi skulle lägga oss vaknade han och hostade och hade jättesvårt att andas... så vi fick ringa 112 och åka ambulans in...väl där så så fick han inhalera och fick även kortison vilket gav bra resultat så vi fick åka hem igen... så strax efter 3 inatt kom vi hem igen...
    läkaren tyckte det lät som förkylningsastma och krupp... vi skulle köra på med brikanylen över helgen och höra av oss på måndag till HC igen om han inte är bra...
    så vi får se vart detta slutar!!!

  • Milo och Elias mamma
    Vroooooom skrev 2010-01-23 17:12:36 följande:
    Tiiah: Vad härligt att höra att du mår bra Tråkigt att du känner dig så trött men förhoppningsvis så vänjer du dig snart vid att jobba och får lite ork tillbaka. Jättekul att du trivs så bra på jobbet. Det är faktiskt himla viktigt att man gör det med tanke på att man är tvungen att spendera så mycket tid där.Vi ska bara ta det lugnt och titta lite på tv ikväll.Tjejer, hur är era små nu?Jesper är inne i en period då allting är tråkigt och jobbigt. Han har blivit väldigt svårsövd och det är hopplöst att försöka mata honom. Han verkar liksom tycka att det är för tråkigt att äta och man lyckas bara lura honom att äta lite om man håller honom sysselsatt med något annat så han inte märker att han äter.Han sover också mycket mindre än vad han brukar. Han har väl minskat sin totala sömn med två-tre timmar.
    Milo äter alla sina mål själv och han är jätteduktig... men hans humör blir bara värre och värre... vet inte vem han brås på... måste vara pappan haha, får han inte som han vill så kastar han sig på golvet och skriker, slår oss om vi säger åt han när han gör fel... Nätterna går bra... men han har börjat vakna tidigt på morgonen och somnar inte om förän han får ligga mellan oss... vilket han inte gjort sen han var nyfödd...
  • ProosAnna

    OJ vilken jobbig upplevelse Pjanko! Hur mår Milo nu?

    Igår var det möhippa för en kompis, vi hade jätteroligt, men jag är helt slut idag! Sov mellan 3 och 8... Funderar på att ta en tupplur nu, är helt ensam hemma. Och sen åka till mamma på eftermiddagen för att leka med William innan jag åker hem utan honom. Han har sin ordinarie natt hos mormor inatt eftersom både jag och sambon jobbar måndag...

Svar på tråden Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 5