• Cilija

    Vi som fått syskon till våra änglar del 10

    Toka2 skrev 2009-11-09 16:51:55 följande:
    herbst: Femte sjukan vad? *imiterar en fågelholk*
    den efter den fjärde???? har inte heller nån aning...

    tack herbst för ny tråd!!!
  • Cilija

    Toka: hoppas de får sova gott där i alla bensin ångorna, har hört det ska va bra!!! ;)

    Skickar en lite jule hälsning från oss!!
    God jul alla!!!

  • Cilija
    Ann Lee skrev 2009-12-05 09:41:39 följande:
    Cilija: Vilket fint kort och söt liten nisse! Hur lyckades du få honom att sitta still?
    av 25 kort ca blev 4 bra.... han skulle tvunget ha sin stora bil men muta han lite o sa han fick den sen,,,, vet inte vem som har bäst tålamod, han eller jag!!
  • Cilija

    tack tack... blev nöjd själv, hittat en sida på nätet där d finns massa sånt knåp, mycket kostar men massor e gratis med!!!

    photobucket.com tror jag d e ifall nån mer känner för o knåpa ihopa nåt!!

  • Cilija
    Tre pojkar skrev 2009-12-08 20:50:53 följande:
    I fredags den 4 december föddes vår lilla Hjalmar. Jag sitter här och skriver nu skriver med lilla killen knät. Hjalmar vägde 3120 gram och var 49 cm lång. Jag blev igångsatt och förlossningen blev en häftig upplevelse, ska skriva ihop en förlossningsberättelse sen. Men vilken helt fantastisk och overklig känsla det är att få ta emot sitt barn och lägga upp det på bröstet!Igår den 7 december var det två år sen vår Vincent föddes och dog. Det har hänt så otroligt mycket de senaste två åren. Vi har begravt våra två tvillingpojkar och efter det fått två levande fina barn. Så mycket sorg och så mycket glädje.
    nu får du bytta nick, fyra pojkar!!!

    Grattis!!! Kram på er
  • Cilija
    Toka2 skrev 2009-12-09 09:34:46 följande:
    Didden: Stackars liten.. Peva83: *tumhållning aktiverad* Dagens/Veckans/Årets Irritationsmoment: Fega människor. För någon vecka sedan var en tjej inne i mitt krypin, efter att ha sökt på bostadsort, och bjöd in mig till en ny orts-/områdestråd. Hon hade bjudit in en drös tjejer från samma kommun. Alla presenterade sig, så även jag. Ungefär halva tråden hade hunnit presentera sig, och nästan alla hade barn födda 2005, så även jag. Men jag talade om att vår 05:a inte fick stanna. Tråden pratade vidare som om mitt inlägg inte fanns. Inte ett hej, inte ett beklagande (vilket inte är det viktiga - att bara erkänna att jag finns räcker) och alla andra fick minst ett personligt svar. Sedan undrade trådstartaren om någon hade koll på Öppna Förskolan, så jag svarade med en länk. Inte ett svar på det, men tråden gick vidare. Fine. Det är knappast första gången det händer, men en som har varit inne på min sida får skylla sig själv om hon inte läser!! Så häromdagen kom ett brev i min Inbox. Hon beklagar från djupet av sitt hjärta, vill hemskt gärna finnas som stöd, lämnade mailadress, MSN och Facebook om jag ville ha kontakt. Men inget i tråden, märk väl. Jag fick fundera någon dag innan jag svarade på brevet. Jag tackade, men försökte att, utan att verka alltför sur/förbannad/besviken, att förklara att det verkligen gör ont när folk låtsas som om det regnar när man talar om att man inte kan krama alla sina barn. Jag har inte fått något svar - och helt ärligt så tror jag inte att det kommer senare heller.
    säger bara en sak:
    skit i dem du har oss
    såna människor klarar man sig utan! vill de leva i sin rosa bubbla, fina!!

    gah. klarar man sig bättre själv...

    Kram på dig
  • Cilija

    Toka:
    vi har med wilmer 15 h per vecka nu jag blev arb from tisdags. vi får välja mellan 3 dagar i veckan 9-14 eller 5 dagar i veckan 8.30-11-30 men man kommer lite innan, de ska äta 11.30 men börjar sällan förens 11.40 ca. vet ju själv hur d e då jag jobbat med detta i nästan 9 år.

    jag valde 8.30-11.30. tycker inte han behöver va där o sova o äta när jag e hemma, nu har jag sån tur jag får sova.
    väljer man dock 3 dagar /v 9-14 får man bekosta lunchen...

    vet ni mer va som e sjukt?
    jag jobba i nåt som hette resursenheten, fast anställd vikarie. vi e 10 som fått sluta.pga arbetsbrist.
    kan ni gissa hur mycket tim vikarier de har ute för de har inet folk, massor.
    satt på arb förmedling i tisdags. går ett dagis förbi jag brukar va på med en ordiniarie o en timmis. de vinka glatt till mig. hur tror ni jag kände mig??? morr

    de ringer bara in mig o det e JÄTTE kris, jag blir ju anställd igen omde tar in mig, tacken efter ställt upp i nästan 9 år.

    Fuck u kommunen o cheferna....

    Kram, nu ska jag dammsuga o tvätta golv sen hämta Willeman, hem o äta, vila sen ska vi till badhuset i eftermiddag med kompisar... mysigt!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

  • Cilija
    Toka2 skrev 2009-12-10 10:14:45 följande:
    IssaPissa: *KRAM* Bajjelen: Jag trivs så bra här i tråden, faktiskt. Cilija: Eh? Då får ni bekosta lunchen? Och de som har arbetande föräldrar får den ändå? Jaja, man får helt enkelt skylla sig själv när man är så korkad och lat att man är arbetslös 
    ja men då får man ju välja ha förmiddags tid, :-/
    vi hade obestämt schema på W innan när jag jobba så vi betala bara för den tiden han va där. va han sjuk betala vi ej gör man ju om man har vanligt schema.
    tror vi betala mer nu för 15 h. sinnes!!!  sverige, underbara sverige.

    ska vi flytta utomland till ett land med gratis dagis luncher o fri sömn???
  • Cilija
    DesiréeochThéosmamma skrev 2009-12-10 17:54:16 följande:
    Nänä har en bättre ide. Vi flyttar allihopa ut i skogen och startar upp våran egen by där vi har våran egen förskola då bestämmer vi själva allt =)


    va ska vi döpa oss till? *tänker så d knakar* sjumila skogen e upptaget... *tänker vidare*  ser ni rök från skåne e d jag som tänker...
  • Cilija
    DesiréeochThéosmamma skrev 2009-12-10 19:17:09 följande:
    =). Englaskogen =) Då måste det vara massa rök om jag ska se det från sthlm =)
    bra namn!!!
    säg inte det. har ni inte hört talas om gryningspyromanen??? stått om han överallt, nu ligger han lågt, vet inte om han sitter inne, igen.

    allafall. det är inte jag, jag bara tänker så d ryker!!!

    idag va vi på bahuset o bada... myyysigt. bortsett från sura badvakter... ha lika gott wilmer pinka ner golvet där...

    "ni vet ni ska va ute nu kl 17" lätt o hinna duscha o allt på 30 min med barn när deras duschar inte funkar.... stället har sett lika dant ut i snart 100 år. börjar bli nergånget...
    nåja

    vi avluta med mat från mc donalds. wilmer fick sin första happy meal..... oj va gott d va....
  • Cilija
    Tre pojkar skrev 2009-12-13 13:06:25 följande:
    IssaPissa: Kramar! Fy vad tufft.Ja, jag borde byta namn till 5pojkar nu. Har försökt kolla lite hur man gör, men hittar inte. Är det någon här som på rak arm vet hur man gör det?
    5 pojkar.... förlåt... tyckte det va fyra...
    vad heter alla dina pojkar? är mannen inräknad???

    finns det inte under inställningar.... ??
  • Cilija
    Tre pojkar skrev 2009-12-13 13:06:25 följande:
    IssaPissa: Kramar! Fy vad tufft.Ja, jag borde byta namn till 5pojkar nu. Har försökt kolla lite hur man gör, men hittar inte. Är det någon här som på rak arm vet hur man gör det?
    medlems uppgifter. längst ner, publika inställningar, där ser man sitt alias, bredvid står byt nick eller va d nu stor, kanske liten text. sorry mitt guldfisk minne...
  • Cilija
    herbst skrev 2010-01-12 10:05:12 följande:
    ego fy fan för ömma bröst och förkylning och feber känner mig död
    syskon på g kanske!

    idag fick jag reda på att ett par av våra närmaste vänner ska ha. hon gjorde grav test här. såååå skoj!!! spännande
  • Cilija
    herbst skrev 2010-01-14 19:30:44 följande:
    hmm tjejer ni är ju ganska smarta joo är mega glad och det ska bli roligt ska på inskrivning den 9/2...ni som har fler barn går de andra grav snabbare eller rent kroppsligt nej men man tänker kanske inte lika mkt på dem när man har andra barn som behöver roas osv
    tjoho!!! inskrivning på majas födelsedag, inte sant? min med.... bra dag!!!

    tjoho än en gång!!! Grattis
  • Cilija
    herbst skrev 2010-01-23 10:32:14 följande:
    hej alla fina mammor i går fick jag punka på däcket gick ej laga då de va massa däck smulor inuti och en explosinsrisk så blev 1600:- fattigaare fy vad sånt kan förtöra en HEL KVÄLL.samt en massa bråk med mannen om att han ville föst att jag skulle ta bort saken i magen och sen bli gravid igen så det kunde komma 2011 och jag sa aldrig i livet.. så nu har vi rätt ut det problemet... att män bara kan tänka i ett spår och inte flera men jobbigt när man ska behöva bli ledsen osv.kramkam
    förstår inte hur man kan vilja ta bort ett barn, speciellt när man tillhör denna tråden, då ska man väl va glad för allt. att välja bort ett barn för ett annat. då skulle han  tänkt på d innan han stoppa in snoppen, min mening.

    karlar!!
    skönt ni rett ut d, trist med däcket, sura pengar!!!!

    kram på er alla
  • Cilija

    Mita!!! häääääärligt!!!!!!!!!!!!!! Stort Grattis!!!

    vill du ha kjol klänning, kanske några fina byxor, vet en som hade super fina ljus beiga linne byxor o en fin blus till, kanon fint.... svårt d där!!!!

    Kram på dig

Svar på tråden Vi som fått syskon till våra änglar del 10