• Mrs Winter

    Jag har blivit åldersdiskriminerad.

    ANOF skrev 2009-11-14 11:49:59 följande:
    När jag skulle gå och bada i var det barnsimning med discomusik. Det blev gå gnäll om att jag skulle in och bada då, men jag fick i alla fall komma in till slut. Sen blev det en massa gnäll på mig när jag var inne och badade om olika saker som jag gorde som var precis det som barnen gjorde. Det slutade med att jag blev avstängd från badet och mitt kort drogs in!Det här är ingety annat än åldersdiskriminering! Jag beteedde mig inte på något annat sätt än barnen!
    Personalen agerade helt rätt.Du som vuxen borde veta vad åldersgräns betyder.Är det exempelvis för ungdomar under 17.Så borde du vet att hålla dig därifrån.Du är över 17.Enkel matematik
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 12:03:28 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-11-14 11:58:16 följande: NEJ! Man får inte längre diskriminera p grund av ålder. Det fick man förr men INTE längre. Och personalen släppye också in mig i badet men sen diskriminerades jag för att jag beteedde mig på precis samma sätt som dom andra som badade, och dom var det ingen som brydde sig om.
    Ditt beteende kanske var så at det ej var önskvärt i ett badhus? Vi ahr bara din version av vad som hänt.Skulle vara intressant att prata med någon av personalen.Sett det ur deras synpunkt.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 12:12:17 följande:
    Det var flera barn som var fruktnsvärt ofostradeoch skrek och stänkte. Det är för att barn inte är straffmyndiga. Det jag har varit med om handlar inte om ett straff. Det handlar om att barn kan betee sig hur som helst utan att någon börjar gnälla.
    Tänk så här,du är vuxen? Skall det vara så svårt att respektera gällande regler på ett badhus?Det måste ju vara något som du gjort som badhuspersonalen reaggerade på.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 13:06:08 följande:
    Jag sa till personalen att dom fick hålla ordning på dom ofostrade barnen. Men det gjorde dom inte. Barnan skrek och hoppade i vattnen så det skulle stänka och simmade framför. Jag hoppade också i vattnen bredvid barnen så det skulle stänka på dom och så gick jag och ropade lite till barnen. Det fanns flera i badhuset som betedde sig betydligt värre.
    Så du klagar på ofostrade barn.Men detta var just för barnen,du hade inget där att göra öht.Så skyll dig själv.Du bönade och bad ju om att få vara där ändå mot alla regler.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 15:58:10 följande:
    jag kan naturligtvis inte få någon räkning. Simhallen har hittat på saker om mig för att dom ska kunna utestänga mig.
    Ja så säger nog många om saker de blivit anklade för.Det är ju pinsamt att erkänna.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter

    TS.Om du farit fram i basängen o brustit ut i "uppmärksamhetsljud".Ja då kan det klassas som ofredande.Så hade jag nog sagt om dina ljud om jag anmmält dig för att ha härjat runt bland barn.


    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 16:15:38 följande:
    Men jag har bl annat ropat och förklarat saker till barnen och även gjort uppmärksamhetsljud om dom har simmat för nära eller när jag har hoppat i om dom varit där. Detta för att ingen ska skadas.
    Det är du som inte skall vara bland barnen.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 16:16:50 följande:
    Det här är alltså precis samma beteende som barnen kommer undan med utan gnäll. Alltså handlar det om åldersdikriminering när det blir en massa gnäll på mig när jag gör samma saker.
    Men fattar du inte att du inte skall vara bland barnen.Det var ju barnes tid att vara där.Du kan simma de dagar det är vuxensim.Då inga barn tillåts vara där.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 16:20:16 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-11-14 16:18:21 följande: Jo, jag ska vara där. Barnen ska inte ha ensamrätt på simhallen.
    Jodå under den tiden som är avsatt för dem.Likväl som vi vuxna ej skall ha barn i basängen udner motsionssimningen.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter

    ANOF skrev 16:50 Jag tycker att det ska vara krav på att barnen inte ställer till med en massa oreda. Precis som för vuxna. Men nu bryr man sig inte om att ta tag i barnens beteende så då förstår jag inte varför det blir sånt gnäll på mig. ------------------------------------------------------------------------------------------- Anof du skall inte vara där när det är barn där inne på en tid som är tilldelad dem.Ingen annan kan skyllas för din ilska över detta,annat än du själv som inte kan använda ditt sunda förnuft och acceptera regler.


    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 17:04:33 följande:
    Nej, verkligen inte. Jag klarar av att sköäta saker alldeles utmärkt.
    Men ditt simhallsbesök slutade ju ej så bra el hur? Du blev ju portad från badet.Pga ditt uppförande.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 17:52:22 följande:
    Nej, men man kan hjälpa andra föräldrar med det. Och om jag nu befinner mig i närheten av ofostrade barn så kan jag alltid påtala det.
    Vem tvingade in dig bland des ouppfostrade barn? 
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 19:16:46 följande:
    Mary Lo skrev 2009-11-14 18:33:41 följande: Varför skulle barnen upplevt det som läskigt? Dom gör ju årecis likadant själva.Jag och en annan person var och pratade med badhuset som då insåg att dom gjort fel förra gången dom spärrade mig. Därför drogs detta tillbaka.
    Enkelt för vem som helst att förstå att som vuxen så beter man sig inte som det beskrivs i trådstarten.Det behövs inte diskuteras egentligen.Kan man inte acceptera badhusets regler får man låta bli att gå dit.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 19:37:36 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-11-14 19:20:14 följande: Men det finns ju inga sånna regler uppskrivna. Dom har hittat på att jag brytit mot dom regler som finns på väldigt vaga grunder.
    När det nu var barnens tid i simhallen med discomusik.Varför kunde du inte låta dem vara ifred?
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 19:40:25 följande:
    Det är så att badhallen länge har velat få bort mig för att man inte kan acceptera att jag försöker resonera logiskt med dom om olika saker. Nu har man alltså använt sig av den här formen av diskriminering för att få bort mig.
    Vad du anser vara logiskt må inte alltid vara det rätta.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 19:41:12 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-11-14 19:38:49 följande: För att jag ville bada just då och hade tagit mig till simhallen.
    Varför kollade du inte upp evenmang i simhallen på nätet innan du gick dit?
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Mrs Winter
    ANOF skrev 2009-11-14 19:50:21 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-11-14 19:47:38 följande: Men nu var jag i alla fall där just då och jag ville bada just då och jag hade kort.
    Ibland får man acceptera att det förekommer andra asktiviteter där man inte sdkall delta som vuxen.Det är så livet ser ut.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
Svar på tråden Jag har blivit åldersdiskriminerad.