Inlägg från: Linkjr |Visa alla inlägg
  • Linkjr

    Bråck på övre magmunnen, snälla!!!!

    Till Snikki!

    Vill först säga att jag haft bråck i övre magmunnen sedan 2007 och har medicinerats mellan 2007 till början av 2014. Nu har jag haft uppehåll i ett halvår ungefär. Har haft besvär som sväljningssvårigheter, bröstsmärta, klumpkänsla i halsen, illamående och sura uppstötningar. Har dock slutat med medicinen då jag anser att jag faktiskt kan klara mig utan den med hjälp av livsstilsförändring.

    Jag försöker äta "rätt" mat, dvs mat som jag tycker om. Undviker att svälja stora bitar utan försöker tugga maten så länge som möjligt. Klumpkänslan i halsen uppstår framförallt om jag äter mat som jag inte tycker om. Har höjd huvudända för att minska risken för sura uppstötningar.

    I vilket fall avråder jag folk från att genomföra en operation. Du kommer aldrig kunna kräkas vilket kan komma bli ett stort problem om du mår illa eller när du blir äldre. Du får då åka in till sjukhus varje gång för att dem skall koppla en sond för att kunna hjälpa dig med detta. Aldrig kunna hicka kanske man kan klara sig utan.

    Däremot rekommenderar jag denna nya teknik som också är en operation men helt utan biverkningar. Den finns ännu inte i Sverige, närmast är väl England i Manchester. Kallas för Linx Reflux Surgery och handlar om att man opererar in en magnetisk ring runt matstrupen ovanför magsäcken som i stort sett tar bort alla besvär man kan ha av bråck.

    Operationen kostar visserligen ca 80000kr exkl flyg och hotell.
    Läs mera här:

    linxrefluxsurgery.com/

Svar på tråden Bråck på övre magmunnen, snälla!!!!