• Anonym (:-S)

    hjälp snabbt! dildo har fastnat.

    Asså detta är så pinsamt att skriva överhuvudtaget.

    Det är nämligen så att jag och Killen lekte med en dildo. Och nu har den "fastnat".
    Liksom åkt upp. Nån som vet nått bra sätt att få ut den??

    (och jaa vi vet. Det låter helt sjukt och faktiskt lite kul)

    Men vi vill undvika att åka till akuten...

    Vi har försökt med glidmedel, Och han har "krystat" men den vill inte komma ut.

    Snabba tips tack...

  • Svar på tråden hjälp snabbt! dildo har fastnat.
  • Mariohn
    John D skrev 2009-12-11 10:29:58 följande:
    Jag är inte medicinskt skolad på något vis, men till och med jag vet att en dildo ofta har en form som gör att den garanterat skulle åsamka en hel del skada om man trycker ut den bakåt. Toppen på en dildo är av förståeliga skäl ofta formad så att den lätt går in. Botten på en dildo däremot är ofta platt med rätt vassa kanter, och skulle garanterat ha sönder en hel del om den tvingades genom en tarm åt fel håll. Detta borde även din kirurg-vän kunna förstå, annars vete fan hur han tog sig genom utbildningen.
    Hon tog sig igenom den bla genom att begripa att det är mindre allvarligt att skada rövhålet än inre bukorgan.
  • Anonym (Lypom)

    Maiohn!
    Kom igen nu.. Helt ärligt, så om man skulle råka ut för något sådant här själv, så skulle din "kirurg-Polare" töja ringmuskeln i analen så mycket att han fick ut föremålet på den vägen?!?!
    Hoppas då att jag eller någon jag känner inte råkar ut för detta någon gång, och hoppas verkligen inte att din "vän" jobbar på sjukhus nära mig!!

    Till TS, Hoppas verkligen att de går bra för din Kille!!
    Uppdatera gärna..

    Kram på er!

  • Mariohn

    Anonym (Lypom) skrev 2009-12-11 10:34:04 följande:


    Maiohn! Kom igen nu.. Helt ärligt, så om man skulle råka ut för något sådant här själv, så skulle din "kirurg-Polare" töja ringmuskeln i analen så mycket att han fick ut föremålet på den vägen?!?! Hoppas då att jag eller någon jag känner inte råkar ut för detta någon gång, och hoppas verkligen inte att din "vän" jobbar på sjukhus nära mig!! Till TS, Hoppas verkligen att de går bra för din Kille!! Uppdatera gärna.. Kram på er!
    När det rör sig om kirurgi brukar det tyvärr vara så att man väljer det säkra alternativet framför det bekväma.
  • Anonym (ssk)
    Mariohn skrev 2009-12-11 10:33:27 följande:
    Hon tog sig igenom den bla genom att begripa att det är mindre allvarligt att skada rövhålet än inre bukorgan.
    Det är inte rövhålet du skadar, utan tarmen. Åker ett föremål upp i baken, så hamnar det ofta ca 15 cm upp, just där tarmen böjer sig kraftigt. Att försöka få ut något hårt och främmande genom den "böjen" kan perforera tarmen och det är något som är väldigt farligt för patienten.
    Många tror att det bara är sfinkten som skadas, men så är tyvärr icke fallet.
  • Mariohn

    Anonym (ssk) skrev 2009-12-11 10:40:11 följande:


    Det är inte rövhålet du skadar, utan tarmen. Åker ett föremål upp i baken, så hamnar det ofta ca 15 cm upp, just där tarmen böjer sig kraftigt. Att försöka få ut något hårt och främmande genom den "böjen" kan perforera tarmen och det är något som är väldigt farligt för patienten. Många tror att det bara är sfinkten som skadas, men så är tyvärr icke fallet.
    du får ursäkta men jag visste inte att folk matade in saker på det viset..
  • Anonym (Lypom)
    Mariohn skrev 2009-12-11 10:35:17 följande:
    När det rör sig om kirurgi brukar det tyvärr vara så att man väljer det säkra alternativet framför det bekväma.
    Joo..men vart går gränsen?!?!
    De är ju absolut inte riskfritt att "tvinga" ut en dildo (som i detta fall), som sitter fast i tarmarna, där de har uppstått blödning (!!!)...
    De är nog bukkirurgi som gäller för denna killen!!
  • Anonym (ssk)
    Mariohn skrev 2009-12-11 10:41:22 följande:
    Anonym (ssk) skrev 2009-12-11 10:40:11 följande:
    du får ursäkta men jag visste inte att folk matade in saker på det viset..
    Saker åker in så långt automatiskt tyvärr, då det är inte så att man frivilligt trycker in något så långt.
    Tarmen har ett sk "baksug" som är väldigt kraftigt
  • Anonym

    Slappna av, vänta ett tag.
    Har själv råkat ut för en golfboll som "fastnade" och stannade kvar i ca. 24 h innan jag blev tillräckligt skitnödig, och den kom ut. Kunde inte nå den alls, och började få lite panik, men det löste sig

  • Anonym (igen)
    Anonym skrev 2009-12-11 10:43:50 följande:
    Slappna av, vänta ett tag. Har själv råkat ut för en golfboll som "fastnade" och stannade kvar i ca. 24 h innan jag blev tillräckligt skitnödig, och den kom ut. Kunde inte nå den alls, och började få lite panik, men det löste sig
    Kanske ska tillägga att jag inte läst hela tråden, så jag vet inte om ev. komplikationer.
  • Mariohn

    Ok kära vänner nu koncentrerar vi oss. Jag förstår att man KAN välja att karva i killen men min reaktion i denna tråden var respons på vad TS skriver.

    Anonym (:-S) skrev 2009-12-11 01:22:10 följande:


    Han vill gärna att vi skulle försöka att få ut den ett tag till... Jag känner den med fingret men får inte tag i den sa s.
    han vill försöka få ut den själv..Alltså gör det inte så fruktansvärt ont som en del av er vill få det till. Inte heller har den försvunnit 15 cm in om inte TS har ett extremt långt finger!!

    Anonym (:-S) skrev 2009-12-11 01:45:13 följande:
    Anonym (ehh haha) skrev 2009-12-11 01:41:32 följande: för att vi tyckte de va lite smått pinsamt och ringa till akuten/sjukvårdsupplysningen/etc. utan jag tänkte att när han försökte få ut den så kan jag passa på och fråga här... Man kanske skulle få nått tips av nått slag.
    Det verkar inte överdrivet plågsamt och akut. Hur många av er väljer att söka hjälp på FL om ni lider i svåra plågor och behöver akut kirurgi?
Svar på tråden hjälp snabbt! dildo har fastnat.