Inlägg från: Ruggugglan |Visa alla inlägg
  • Ruggugglan

Vi som snart ska ha vårt andra barn! (BF januari)

AtroCious skrev 2009-12-27 23:51:18 följande:
    Det var ju ett tag det var såna extrema väntetider hos FK, undrar om det kan ha varit i samband med sonens födelse?
    Kan vara så. FK har ju haft det struligt ett tag. Men jag skulle inte tro att det är så farligt nu. För jag fick min första utbetalning från havandeskapspenningen innan jul. Så jag håller hoppet uppe när det gäller FK
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan

Gick in i v. 37 (36+0) för en stund sedan. Känns märkligt. Har svårt för stt begripa att jag snart ska föda! För i stunden känns det som att jag alltid kommer att vara gravid.

Spec. MVC och TUL i morgon. Får se vad som sker. Nervös är jag iaf!

BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Igelkotten skrev 2009-12-28 01:13:24 följande:
    Fragile Flower skrev 2009-12-28 00:31:25 följande: Jag fick vänta 40 dagar på min utbetalning av tillfällig föräldrapenning... Så man ska nog inte var allt för optimistisk! Min sjukskrivning är obehandlad sedan 3 veckor tillbaka...
    När det gäller sjukskrivningar så har de hållt sitt "löfte" om 30 dagars behandlingstid. Så jag försöker vara lite positiv.
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan

Kollade blodtrycket och det ligger runt 170/100. Jag hoppas att det är fel på blodtrycksmanschetten. För jag är tje på sjukhus nu. Tycker det räcker att ligga inne när jag väl ska föda..

BF 24 januari.
  • Ruggugglan

Besöket på Spec. MVC gick bra. Blodtrycket ligger högt (140/90) och jag har protein i urinen. CTG kurvan såg fin ut och de tog blodprover.

På ultraljudet gick det bra. Däremot så blev jag lite skakis när barnmorskan såg tankspridd ut och bad mig att ligga upp igen. "Det är så mkt plus på magen.." sa hon och började titta igen. Jag blev rädd att det var ngt fel, men hon lugnade mig med att bebis är stor bara. Ja, och enligt beräkningarna så väger bebis redan 3650gr (!). Den har alltså lagt på sig en hel del.

Efter TUL:et så gick vi in till min läkare igen. Hon var bekymrad när det gällde mitt blodtryck och proteinet, men övriga prover som hon kunde se såg bra ut. Hon kände på livmodertappen som var öppen nog så att hon fick in ett finger och livmodertappen är delvis utplånad. Hon skrattade gott när hon såg resultaten från ultraljudet. "Det blir ingen liten unge det här!" sa hon och blinkade åt oss. Men hon ville vara försiktig med igångsättning och försöka skjuta lite på det eftersom stora barn kan vara omogna barn. Ska tillbaks på nyårsafton för blodtryckskontroll och CTG kurva. Får se vad som sägs då! Det är iaf skönt att veta att det är min läkare denna gången som kommer att ta besluten. Är ordinerad mkt vila.

Det blir mkt nu de närmaste dagarna. I morgon ska jag till min BM och då ska jag hämta en TENS apparat. En räddare i nöden! Älskade den när jag väntade dottern. På nyårsafton ska jag till Spec. MVC och den 4:e ska jag till spec. MVC igen. Ett jäkla åkande.

Sedan jag kom hem har jag legat och vilat. Har en grym molvärk i ryggen efter att hon kände på tappen. Funderar på att lägga mig för natten nu när jag ska natta dottern. Skulle vara grymt skönt!

BF 24 januari.Vet är ia
  • Ruggugglan
    Skummis skrev 2009-12-29 17:30:55 följande:
    O nu har jag börjat blöda lite. Får lite orange på pappret varje gång jag går på toaletten. Har ringt o rådfrågat förlossningen och enligt dem är det nog en teckeblödning eftersom den är slemblandad och inte röd. Kan bli ingenting kan bli förlossning. Det är bara att vänta o se.
    Jag drömde i natt att jag fick blodblandade flytningar. Det kändes så verkligt att jag nästan blev besviken när jag gick på toaletten.

Håller tummarna för dig
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan

Spec. MVC "i morgon" bitti. Nervös inför resultatet och vad läkaren säger.

BF 24 januari.
  • Ruggugglan

Hemkommen och helt slut. Gick någorlunda bra på läkarkontrollen!

Men jag har gått upp 4kg sedan jag kollade vikten sist och det är 3 dagar sedan så barnmorskan sa att jag lägger nog på mig en hel del vätska.
    Övrigt så såg blodtrycket bättre ut idag, men proteinet är fortfarande kvar.

Ska gå på täta kontroller. Nästa är 4 januari. Det blir igångsättning men de vill skjuta på det fram tills v. 38 om det är möjligt. Allt för att Lillskiten ska vara så mogen som möjligt.

Men vi får nog se hur fasen det ska gå. Har haft fruktansvärda förvärkar i två timmar nu så det blir TENS och jag som spenderar mestadelen av nyårsafton tillsammans!

Hur är det för er andra?

BF 24 januari.
  • Ruggugglan

Gott nytt år allihop! {#lang_emotions_cheers} *skålar i alkofritt!*

BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Skummis skrev 2009-12-31 21:34:45 följande:
    Gott nytt år!! Igår, den 30/12 kl 09:25 föddes vår Jonathan! 3860 g o 51 cm lång. Allt har gått bra och vi har idag fått komma hem för att fira nyår! Lovar att skriva mer senare.
    Gud vad härligt! Ett stort grattis! {#lang_emotions_heart}
    BF 24 januari.
Svar på tråden Vi som snart ska ha vårt andra barn! (BF januari)