• Elli77

    Veckans bloggtema

    Detta är en sidotråd till bloggbedömning och hjälp del 2 (www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49706242.html)


    Här skriver och länkar vi till allt som har med "Veckans Bloggtema" att göra. Detta är en form av bloggnätverk där alla som vill kan vara med och skriva om ett givet tema (som vi tillsammans kommer överens om). Reglerna är enkla:
    Inlägget kan handla om vad som helst relaterat till temat. Hur långt eller kort som helst.  Inläggen publiceras varje tisdag i din blogg. Länka till ditt inlägg här så vi vet att du skrivit.  Jag kommer sedan klippa ut din länk och lägga in den som ett alternativ i omröstningen om bästa blogginlägg (detta är valfritt - skriv ut om du vill vara med eller inte!) Det är sedan valfritt om du vill länka till andra bloggar som skrivit om samma ämne eller inte i ditt inlägg. Vad du behöver göra om du vill vara med i omröstningen är dock att länka till min bloggs omröstningsinlägg - så alla kan hitta dit, läsa andras inlägg och rösta. Detta för att nätverksidén skall fungera. 
    Förhoppningsvis gör detta att ni får både lite nya idéer och vinklingar och fler läsare. Det skall också bli kul att se vad olika bloggare gör med samma ämne.
    Veckans bloggtema (publiceras 5/1) är "Dåligt Samvete" 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-06 07:57
    Nytt bloggtema (publiceras före 21.00 tisdagen 12/1) "att sno från jobbet/snatta".

    Även denna vecka avstår vi från omröstning.

    /sossessa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 20:42
    DENNA TRÅD ÄR ENDAST TILL FÖR ATT DISKUTERA NYA TEMAIDÉER SAMT LÄNKA TILL TEMA-INLÄGG.

    Om man har annat man vill diskutera så använd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49706242-100.html

    /från en ganska frånvarande TS
  • Svar på tråden Veckans bloggtema
  • Fjärilen235
    Åsa A skrev 2010-01-06 13:19:13 följande:
    Jag kommer också hoppa veckans tema och även nästa veckas tema hoppar jag dåp jag nyligen skrivit om mina fördomar. Jag har dock ett förslag till veckan efter det: Lista dina tre sämsta egenskaper
    Bra förslag, det röstar jag för
  • TigerLily
    Åsa A skrev 2010-01-06 13:19:13 följande:
    Jag kommer också hoppa veckans tema och även nästa veckas tema hoppar jag dåp jag nyligen skrivit om mina fördomar. Jag har dock ett förslag till veckan efter det: Lista dina tre sämsta egenskaper
    Bra idé!!

    Men kan vi inte ha både "veckans lista" och sen även ämne? En lista går ju snabbt att göra, bara nån kommer på vad den ska handla om, som Åsa skriver nu; Lista dina 3 sämsta egenskaper... ?

    Kanske kan köra "lista" ännu oftare.. ? Listor är roliga att läsa oxå. Tycker jag iallafall. Eller kanske starta en annan tråd med "Dagens Lista"? Så blir det inte så mycket att hålla reda på i denna tråd? Så kan vi ha en tråd för ämnen där man oftast kanske får lägga ner mer tid/energi på att få ihop, och en annan för enkla OT-listor helt enkelt? Hmm, surrar jag för mycket nu tjejer??
  • Elsans
    TigerLily skrev 2010-01-06 19:21:03 följande:
    Bra idé!! Men kan vi inte ha både "veckans lista" och sen även ämne? En lista går ju snabbt att göra, bara nån kommer på vad den ska handla om, som Åsa skriver nu; Lista dina 3 sämsta egenskaper... ? Kanske kan köra "lista" ännu oftare.. ? Listor är roliga att läsa oxå. Tycker jag iallafall. Eller kanske starta en annan tråd med "Dagens Lista"? Så blir det inte så mycket att hålla reda på i denna tråd? Så kan vi ha en tråd för ämnen där man oftast kanske får lägga ner mer tid/energi på att få ihop, och en annan för enkla OT-listor helt enkelt? Hmm, surrar jag för mycket nu tjejer??
    Oj, det där hängde jag inte med på alls. För mig funkar det att bara skriva här vilket ämne det är och sen hojtar alla som skrivit till så man kan länka. Dock kanske vi ska hålla den här tråden mer snack-fri och disskutera i den andra tråden istället om folk tycker denna blir rörig.
  • Elsans
    Miss T skrev 2010-01-07 09:02:08 följande:
    Va många det är som hoppar av? Kanske ska vi ta ett ämne som alla kan skriva ist? Inget kul om det är bara 1-2 st som skriver?
    Problemet blir ju när många inte jobbar och så har jag inget att sno på mitt jobb, inte tidigare jobb heller. Har alltid jobbat inom vården. Har förvisso fått med mig en penna eller två hem så vill ni ha fler som skriver så kan jag ställa upp!
  • Elli77

    Jag tycker det blir rätt mycket velande fram och tillbaka. Det är helt ok om det bara blir några få som har lust att skriva om veckans ämne - känner man för att skriva om det så skriver man, annars så hoppar man väl det och tar nästa (och föreslår ett nytt vi kan lägga in på "kommande ämnen" precis som Åsa gjorde). 


    Jag kan absolut inte skriva om "sno från jobbet" ur egen erfarenhet men skall skriva om två riktigt jobbiga minnen från min barndom (som jag typ fortfarande skäms för) då jag blev "påkommen". Det får väl gå under "snatta" snarare än "sno från jobbet". 
    Kan hålla med om att vi behöver hålla den här tråden lite friare så de viktiga inläggen syns. Att göra listor är väl en toppenidé men kanske kan det ligga under en annan tråd (som någon annan har hand om) eller så hålls det på vanliga tråden som "jag-delar- med- mig-om-saker-att-skriva-om"
  • TigerLily
    Elli77 skrev 2010-01-07 20:22:53 följande:
    Jag tycker det blir rätt mycket velande fram och tillbaka. Det är helt ok om det bara blir några få som har lust att skriva om veckans ämne - känner man för att skriva om det så skriver man, annars så hoppar man väl det och tar nästa (och föreslår ett nytt vi kan lägga in på "kommande ämnen" precis som Åsa gjorde).  Jag kan absolut inte skriva om "sno från jobbet" ur egen erfarenhet men skall skriva om två riktigt jobbiga minnen från min barndom (som jag typ fortfarande skäms för) då jag blev "påkommen". Det får väl gå under "snatta" snarare än "sno från jobbet".  Kan hålla med om att vi behöver hålla den här tråden lite friare så de viktiga inläggen syns. Att göra listor är väl en toppenidé men kanske kan det ligga under en annan tråd (som någon annan har hand om) eller så hålls det på vanliga tråden som "jag-delar- med- mig-om-saker-att-skriva-om"
    har skapat en list-tråd. Så det inte ska bli så rörigt här inne.
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49841261.html
  • nexa79

    Attans attans attans! Jag visste inte att tråden fanns och att det var tisdagar som var publiceringsdag, så jag antar att jag inte kan vara med på dåligt samvete, eller kan jag glida in på ett bananskal ändå? Ja alltså jag kan ju skriva om det oavsett, men kan jag länka inlägget här ändå? Skriver ett snart i så fall..


Svar på tråden Veckans bloggtema