• Vide

    35+ som fått första barnet del 11

    Nä fy f-n Mae, rent ut sagt... så j-a orättivst... Kan inte säga så mycket annat än att jag verkligen lider med er och vad ni måste gå igenom. Vilket. h-vete. Hur mår V, vet hon? Många många kramar!

  • Vide

    Grönland??? Tell us more...

    E har också åkt på magåkomma idag men det kommer ut andra hållet om man säger så. Och A nyser med snorsträngar... Och vi ska på banken imorgon och göra klart tomtköpet... Så det blir en spännande morgondag Hoppas Nina "bara" ätit för mycket!

    Kul att få en ny hall Fracks!

    Nä, nu blir det att logga in på försäkringskassan igen...

  • Vide

    Tråkigt Bliglin Förstår verkligen att det känns pissigt idag! Skönt att höra att din fighting spirit inte gett upp än, förr eller senare vinner du mot mensen Kram.

    Kram till dig också Mae!

    Tråden är kanske inte helt uptodate men vi ger oss inte Hur är det med alla som inte hörts av på länge, Längtar mycket, Rowanda, Heliotrop, Tjet??? Hoppas ni mår bra i alla fall!

    Här är det bra. Bygglovet är nära nu (och konkursen också ). E har fått en stor säng som hon inte vill ligga still i så nattningarna tar väl ungefär 2 timmar just nu... A är inne i en "säga-dumma-saker"-period och börjar oftast dagen med att säga "dumma mamma, jag ska bita dig"...

  • Vide

    Hur går det för er Mae? Hoppas på goda besked!

    Grattis till nya jobb Fracks och Bliglin! Snyggt jobbat i dessa tider

    Gjorde min första mammografi för några veckor sedan, gjorde ont men vad är det i jämförelse med en förlossning Nada! Tog bara ett par minuter, kläm kläm, klick klick... Sen fick jag ett brev hem att de inte hittat nåt konstigt.

    Här har vi nog inte varit friska alla fyra samtidigt någon dag under november... Denna vecka är det min tur att vara hemma med ont i öron, bihålor och hals. Suck. Får usel lön och är nog inte chefens favorit direkt...

    Förra helgen var mamma och pappa här så barnen fick vara hemma från dagis fredag och måndag och leka, så alla blev nöjda.

    I övrigt håller vi på att försöka få bort dagsömnen för storebror, han är omöjligt att lägga fast han bara sovit en halvtimme på dagen. Så vi hoppas att det lagom till jul ska funka med nya rutiner. Lillfian lyckades inte somna på dagis idag så det var första gången hon inte sovit. Det gick dock jättebra fram till kvart i sju när hon ramlade och slog sig. Då somnade hon i min famn när jag tröstade...

    På husfronten händer inte så mycket. Prel besked är att det ska vara klart i början på september.

    På fredag har vi julfest på jobbet. Har t o m shoppat nya kläder så nu måste jag bli frisk tills dess! Även om jag bara håller mig vaken till halv elva.

  • Vide

    Hade säkert varit jättekul att gå på fest i kväll men sitter hemma med taggtrådshals och rinnsnuva istället Får spara mina nya kläder till nästa års julfest... Hahaha, det var kul med att måndag var nya torsdag... Men som sagt, blir nog kul ändå!

    Trevlig helg!

  • Vide

    Usch Ekis, läskigt! Och AL är ju inget ställe man vill spendera en hel kväll/natt på. Skönt att höra att han är så pigg igen!

    Mae, underbart att höra att det går åt rätt håll! Hoppas på ett litet torp också. Vi har inte ångrat en sekund att vi köpte vår sommarstuga, det är paradiset

    Här är det ingen aspergerdiagnos vi misstänker, snarare nån med hyperaktivitet i... Men hoppas att han bara är en ovanligt livlig snart fyraåring med massor av myror i brallan

    Ja det där med dagsömn är verkligen individuellt. Lillasyster har inte kunnat sova på dagis flera gånger nu (jättemånga vikarier... ) men klarar eftermiddagarna och kvällarna riktigt bra redan nu. Storebror har svårare att hantera dagar när han inte sovit...

    Kom tillbaks till jobbet igår efter att ha varit sjuk fyra dagar. Hann jobba till lunch idag och blev sedan hemringd av dagis då A var jättehänging. Han har 39 graders feber och klagar lite över ont i magen och halsen. Det får mig att fundera över om jag kanske har halsfluss (eftersom min hals fortfarande inte är bra, svullna halsmandlar etc) och jag kanske har smittat honom...

    Sambon är borta på julkalas för andra dagen på rad, och han har ett till på torsdag. Det gör mig lite grinig att jag missade det enda jag skulle gå på i fredags. Men men, jag får förbereda mitt utvecklingssamtal som jag har med min chef senare i veckan. Undrar hur man bedömer någon som aldrig är på plats?!?

  • Vide

    Tackar Fracks! Vi håller precis på att plocka undan allt papper och skräp efter presentöppningen... Och mitt i allt kaos så firade E genom att kissa på pottan för första gången Helt galet att de blivit så stora! 

    Mael: Stort grattis till V också i efterskott, kommer inte ihåg om jag kom ihåg att gratta på fejjan...

    Bliglin, vi har inte börjat med nån aktivitet än. Vi har varit iväg till skridskobanan några gånger så vi tänkte försöka lära A att stå på skridskor i vinter i alla fall. Så blir det nog simskola till hösten om vi får plats.

    Snart dags för favoriträtten för båda - köttbullar!

      

  • Vide

    Jag läser också här men har inte kommit mig för att skriva på ett tag. Har varit fullt upp och lite till.

    Malvil, skönt att höra att du verkar ha fått bra läkare som tar dig på allvar och utreder ordentligt. Hoppas du får bra svar! Låter ljuvligt med all-inclusive-semester

    Bliglin, det är jättekul att höra om allt som händer så du får gärna skriva så mycket du vill     

    Cat, hoppas ni hittar nåt ni gillar. Jag vet hur hemnetberoende man blir... Det är snart två år sen vi började leta och vi har fortfarande inte hittat nåt färdigt hus som vi verkligen skulle vilja ha (dvs inom rimliga prisklasser förstås...).

    Härligt med skidsemester Ekis, är avis!

    A har också dragit iväg på längden i vinter. I höstas köpte jag byxor i stl 104 som jag trodde han skulle kunna ha hela vintern, nu köpte jag galonbyxor i stl 116... Så de flesta tröjor ser ut som t-shirts och byxorna slutar på vaden... Och när han har vuxit ur dem så ger jag dem direkt till lillfian som redan har 98/104 på sina kläder.

    Husbygget går framåt. Tomten är röjd och grusad och plattan ska gjutas på fredag. På måndag kommer husstommen.... Och i helgen har vi haft lägenhetsvisning. Det blev bestämt i fredags eftersom en mäklare vi pratat med hade flera spekulanter lägenheter i området. Så det blev snabbröjning och storstädning i 48 timmar men lägenheten blev riktigt fin (vi har glömt hur den ser ut utan en miljon leksaker i...). Och tack gode gud var det några som gillade den så nu har vi precis skrivit på säljkontraktet...   Otroligt skönt att det löste sig utan att behöva fota och ha flera visningar etc. Så nu ska vi fira lite!     

  • Vide

    Oj Malvil, hoppas det går bra med svärfar!

    Bliglin, har inte testat nåt av medlen så jag kan inte ge några råd tyvärr.

    Ang namnet så tycker jag att det är ett fint namn och jag tycker att det är bra att de väljer det de själva tycker om. Men jag är nog också en gnutta konservativ och tycker att de borde ha tagit ett mer "svenskt" namn på en blivande drottning.

    Ser så fram emot helgen. Jag och sambon ska åka på spa fre-sön och farmor och farfar kommer och tar hand om de små huliganerna. Är i stort behov av lite lugn och ro så det ska bli så skönt att bara få ta hand om sig själv lite. Det är ju inte så att man unnar sig själv så mycket nu för tiden. Men jag har faktiskt kommit igång och träna lite efter fem års i princip total frånvaro av träning. Försöker gå på lunchen en eller två gånger i veckan. Oftast en. Men det gör gott för kropp och själ de gånger man kommer iväg

         

  • Vide

    Här är vi inne på andra veckan med dunderförkylning. Denna vecka är det min och E's tur att snora i kapp. Känns lite jobbigt att hamna ännu mer efter på jobbet än vad jag var innan... Jag tycker att det är jobbigt med detta dåliga samvete jämt. Förra veckan hade jag dåligt samvete för att A fick gå tillbaks till dagis fast han fortfarande var för förkyld för att riktigt orka med samtidigt som jag har dåligt samvete för att kollegorna som redan har mycket att göra får ta ännu mer. Men vad ska man göra??? Och vi har valt att jag tar större delen av vab-dagarna eftersom jag jobbar deltid och vi förlorar ganska mycket mer inkomst om sambon är hemma. Absolut bara vardagsbekymmer men ändå.

    Jag längtar jättemycket efter huset! Vi tror på inflytt månadskiftet juli/augusti. Det stora projektet blir att försöka få lite ordning på leråkern till tomt. Antar ett det blir utrullad gräsmatta trots att det kostar en del. Det går ju inte ett få barnen att inte springa där under flera veckor om man sår frön. Det är en miljon grejer man skulle vilja göra, det gäller att kunna se det som ett långsiktigt projekt bara... Får väl hyra in Bliglin och Ekbacken också som trädgårdskonsulter

    Jag vill gärna ses! Den här torsdagen lär jag dock inte vara i form till. Vore kul att ses snart med barnen också, de hinner ju bli så stora mellan gångerna!

  • Vide

    Jag och E är fortfarande hemma med vår härliga förkylning så inte läge denna vecka. Torsdag nästa vecka borde funka. Ska kolla. Vi ska försöka ändra lite med hämtning och lämning eftersom vi har en del strul med A på dagis. Han har lite svårt att hantera ilska och blir ganska utåtagerande till följd att många andra barn drar sig undan och så blir han ledsen och arg om han inte få vara med och leka och så har det blivit lite av en ond cirkel... Det är jättejobbigt att se att han mår illa av det och inte vill vara på dagis och jättejobbigt att känna att jag inte vet hur jag ska hantera det. Hur mycket vi än försöker prata med honom så blir det ingen skillnad vilket man kan förstå, han är ju bara fyra år... Dessutom är han inne i en period där han testar att säga riktigt fula ord och elaka saker som inte är så roliga att höra. Så nu ska vi bl a försöka ändra lite rutiner här hemma och så ska vi ha möte med dagis om nån vecka få se.

  • Vide

    Jag är fortfarande inte frisk men hoppas på att jag är bättre innan torsdag. Om jag inte behöver hämta på dagis så funkar 17 bra för mig också. Billigt och nyttigt blir jättebra, jag känner ändå varken lukt eller smak

  • Vide

    Hoppas ni hade kul igår! Tur för er att jag inte följde med, efter tre veckor med förkylningar i huset så har vi nu kräksjuka...

  • Vide

    Förstår din oro Bliglin! A har varit bla på Skansen och på Spårvägsmuseet med sin grupp och han är ju inte heller den mest stillsamma om man säger så... Första gången var jättejobbig, satt med telefonen i högsta hugg hela dagen och kunde inte fokusera på jobbet utan bara på vad som kunde hända när de skulle åka buss och tbana och gå i trafiken och gud vet vad. Jag är fortfarande på helspänn när de är iväg såna dagar men måste ändå intala mig att personalen vet vad de gör och att de "följer med strömmen" när de är ute med gruppen. Men jag släpper inte ifrån mig telefonen dock  

  • Vide

    Jättekul att höra hur ni har det LM! Vilket fint namn på lilltjejen också Näe, det är lite skillnad på egentid med ett och två barn. Den är mer eller mindre obefintlig. Men visst är det mysigt också!

    Bliglin, hur gick dagisutflykten? 

Svar på tråden 35+ som fått första barnet del 11