• Vic2ria

    Föräldrar till decemberbebisar -08. Våra gullungar börjar bli stora!

    Då kommer ännu en fortsättningstråd
    Här fortsätter vi prata om våra små älsklingar som är födda december 2008! Länk till gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41011494.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43717921-80.h...
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46327874.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48618167.html

    Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-24/m42914959.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m47094913.html

    Vi som håller till här (nya är så klart välkomna!):
    Imagine this – Oliver – 081205
    Rölli – pojke – 081206
    Cloetta- flicka- 081206
    mammapappabebis – Astrid – 081208
    MinÖgonsten – Måns – 081208
    Vic2ria – Oliver-Mamadi – 081215
    Monstrig – Molly – 081216
    Mjukamilla – Matilda - 081216
    mangonuff – Viggo – 081217
    MalinEddie – Noah – 081218
    bluebride – Aurora – 081219
    FamÅsling- Markus- 081219
    Miss Giggle – Hannah – 081221
    Akinna 78 – Emilia – 081223
    Smulan 87 – Max – 081228
    lillabebben – Ava – 081229
    MangaGirl - August - 090113

  • Svar på tråden Föräldrar till decemberbebisar -08. Våra gullungar börjar bli stora!
  • Miss Giggle

    Grattis på alla hjärtans dag alla!

    Idag är min sista mammalediga dag Åh jag känner inte alls att det är skoj att lämna henne imorgon kl 7 men det blir väl bättre när man väl kommer till jobb antar jag.

    Hoppas ni får en bra dag alla
    Kram


    ~Hannah 081221~
  • smulis 87
    Miss Giggle skrev 2010-02-14 09:24:13 följande:
    Grattis på alla hjärtans dag alla!Idag är min sista mammalediga dag Åh jag känner inte alls att det är skoj att lämna henne imorgon kl 7 men det blir väl bättre när man väl kommer till jobb antar jag.Hoppas ni får en bra dag allaKram
    min sista var i fredags..och kommer också att lämna 7.15 =S
    min arbetsledare tyckte jag kunde lämna 6.15!!!!
    men de är ju Max första vecka på dagis själv..
    så jag sa blankt nej faktiskt..de är ju inte fast jobb så jag kan bestämma mina tider lite själv..
    visst så kan de bli sura och kanske inte boka mig men fine..då får de bli så..
    och då sa hon att ja ska jobba till 16.30 men de fick ja också säga nej till för de är jag som lämnar och hämtar Max och vill inte att han ska vara på dagis från 07.15 till 17 hans första vecka :/
    så hon blev nog lite sur..men men..då får ja ju knappt träffa honom alls..och familjen är viktigare än att gå som vikarie några extra timmar..för de struntar ju i hur mck jag träffar min familj eller så..utan bara de blir gjort på jobbet..så första veckan kommer ja jobba 8-14.30 så Max tider blir 07.15- 15 och de får bli så till en början iaf..
  • Vic2ria

    smulan: vad bra du sa ifrån! vad jobbar du med?

    imorrn måste vi diskutera hur vi ska ha lillen på förskola då det nog inte kommer gå som planerat. jag kommer jobba heltid 8-16.30 varje dag så det blir nog pappan som får lämna och hämta. Mina förslag är atthan går heldag 8-16.30 tis ons tors och hemma med pappa mån och fre. eller 9-15 fyra dagar i veckan. Skulle nog helst föredra de sistnämna men vi får se hur det går ihop med pappans schema =/

    börjar iaf redan få ångest att jag kommer vara borta ifrån lillen så pass länge snart =( känns verkligen jätte jobbigt.

  • smulis 87
    Vic2ria skrev 2010-02-14 12:50:59 följande:
    smulan: vad bra du sa ifrån! vad jobbar du med?imorrn måste vi diskutera hur vi ska ha lillen på förskola då det nog inte kommer gå som planerat. jag kommer jobba heltid 8-16.30 varje dag så det blir nog pappan som får lämna och hämta. Mina förslag är atthan går heldag 8-16.30 tis ons tors och hemma med pappa mån och fre. eller 9-15 fyra dagar i veckan. Skulle nog helst föredra de sistnämna men vi får se hur det går ihop med pappans schema =/börjar iaf redan få ångest att jag kommer vara borta ifrån lillen så pass länge snart =( känns verkligen jätte jobbigt.
    ja har ångest ja med :/ men va ska man göra..
    vikarie inom lokalvårdare & barnskötare
  • lillabebben

    Vad har ni gjort på alla hjärtans dag då? Vi tog med oss Ava och åt en mysig brunch ute. Brukar undvika att gå ut och äta med Ava för hon är så högljudd och vill inte sitta still men det gick bra faktiskt. Däremot har hon varit gnällig och skrikig hela dagen, förstår inte varför, höll på att bli galen. Febern är borta så jag vet inte vad som var fel. Nu sover hon och jag hoppas hon är på bättre humör imorgon.

    Lycka till med jobb och dagis imorn Smulan och vic2ria! Själv ska jag vara hemma och om Avas humör och min rygg tillåter ska vi ut och åka pulka.

  • MinÖgonsten

    Hej allihopa!

    Nu var det jätte länge sen jag var in på familjeliv. Det har varit mycket nytt med jobb och Måns började på dagis i januari. Men nu hoppas jag kunna vara inne lite mer här med er.

    Måns utvecklas så det knakar med språk och motorik, han klättrar upp på allt och står och balanserar på armstöd och allt vad det kan vara. Men han slår sig väldig sällan som tur är

    Här har vi haft kanon väder i helgen -2 grader och strålade sol så vi har grillat i grillringen och varit ute och lekt massor

    Barnen har busat i snön och Måns har gått efter storebror när han skottat och försökt göra likadant. Sötnosarna

    Hoppas eran helg har varit bra med.

    Hur går det med bebisarna i magarna? Vilka veckor är ni i nu?


  • Norrskenet

    Smulan: Det är ju bra om du kan bestämma tiderna själv till en del! Det är ju tyvärr inte möjligt för mig. Men när vår minsting ska börja förskolan i höst, ska jag iaf gå ner i arbetstid, så jag bara jobbar 4 dar i veckan. Sen har han ju fördelen av att kunna vara hemma alla loven med mig. Sen får vi ju se om min man har jobb eller inte då. I så fall ska han bara vara 15 timmar/vecka där. Med de äldre barnen har jag också gått ner till 80% arbetstid första året de gått på förskolan o det tycker jag har känts bra.

    Jag längtar redan till hösten ska jag säga... Hade ju en del 12 timmars arbetsdagar här för en vecka sen, då jag inte hann se minstingen alls, han sov när jag gick hemifrån o sov när jag kom hem. Det kändes inte bra! Jag förstår verkligen er ångest, ni som ska börja jobba nu! Lycka till med bådejobbstart o förskolan! Men nu är ju vår minsting hemma ännmed min man, så det känns ju lite bättre då. Men visst saknar jag honom ändå!

    Min svärfar har fyllt 70 år idag, så jag bakade en tårta till honom. Så vi har inte gjort nåt annat speciellt idag. Har varit o jobbat några timmar också (gör det varje söndag) o gick hem från jobbet. Skönt väder, med strålande solsken idag. Blåste lite kallt bara.

  • mammapappabebis

    Hej alla och glad alla hjärtans dag i efterskott! Vi firade genom att promenera till bageriet och äta en härlig frukost, sedan var vi ute i lekparken och lekte en stund. På kvällen åt vi pasta med räkor och drack alkoholfri cider i champagneglas. Nästan som champagne

    Astrid sover så knasigt nu för tiden, hur många timmar per dygn sover era, och hur är det fördelat? Astrid har bestämt sig för att vakna runt 05.30 - 06.00, sedan är hon ju dödstrött redan vid 10 och sover då bara en timme ungefär och vill sedan gå och lägga sig för natten redan vid 18-19-tiden. Vi ahr försökt att senarelägga dagsömnen, i går till exempel vaknade hon 6 och fick somna vid 11. Då sov hon till två! Sedan ville hon sova vid 19.30 men vaknade inatt vid 2.30 och var vaken i 1,5 timme och vaknade ändå vid 05.45. Så sammanslaget sov hon igår till idag 12 timmar, men vi vill ju att hon ska sova på natten. Hur har/hade ni gjort?

    MinÖgonsten - jag är i vecka 13 och ser mest lite småtjock ut. Illamåendet och den värsta tröttheten är över, men jag har börjat få känningar av foglossning istället . På det hela taget har denna graviditet tagit mycket mer på mina krafter än sist, men det är ju inte så konstigt.

    Jag känner med er som ska börja jobba, det är svårt men man kommer ju ganska snabbt in i rutinerna. Bra om man kan bestämma sina tider lite själv, jag börjar t.ex. jobba 07 så att jag kan gå hem 15.30. Sen är ju Astrid hemma med pappa till Augusti, så jag är inte orolig på det sättet som man kanske blir när man lämnar på dagis. Sen från Augusti blir det nog korta dagisdagar med tanke på att syskonet ska komma då


    (¯`°?.♥ Astrid 081208 + lillärtan bf 100825 ♥.?°´¯)
  • MalinEddie

    Hej tjejer!
    Tittar bara in och lägger i favoriter. Ska läsa ikapp och skriva mer sen!
    Kram på er alla!

  • lillabebben

    Kul att se dig igen MinÖgonsten Jag är nu gravid i v. 22 och det ser ut som att jag svalt en fotboll. Bebben har fullt ös där inne och jag känner hur h*n lever om. Mår helt ok men sen en vecka tillbaka har jag börjat känna mig så där gravidtrött och illamåendet har börjat komma tillbaka. Var samma sak med ava, började må illa igen runt den här tiden.

    Jag ser inte fram emot att börja jobba heltid med tanke på långa dagar på dagis och att hämta/lämna så jag tycker lite synd om er som måste börja jobba nu. Men det är så klart kul att få komma bort och tjäna lite pengar också Tre dagar i veckan är alldeles lagom just nu för mig men jag är lite orolig för hur jag ska orka till terminsavslutningen. Då är det bara två veckor kvar till BF...

    Ava är jättegnällig idag också. Vet inte varför men hon blir sååå förbannad och ligger på golvet och vrålar så hon blir röd i ansiktet. Vill bara upp i famnen och när hon är i famnen ser hon en massa saker hon vill ha och blir arg igen när hon inte får det. Nu sover hon och jag ska också passa på att ta en tupplur.

Svar på tråden Föräldrar till decemberbebisar -08. Våra gullungar börjar bli stora!