Jesus Mirakel Tråd 3
Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna
Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna
Rund kan lika gärna vara cirkel, vilket var hur man trodde att den såg ut då.
Japp jag har tänkt på det. Men jag tror nog Bibeln avsåg rund som i rund.
Jag tror att Bibeln är insprirerad av gud och jag är övertygad om att han vet vad han skapat. Han vet inte bara hur det ser ut utan även hur allt fungerar. Vilket vi människor gärna också vill veta!
Vill tro däremot, det vill inte människan. Ofta handlar det inte om att personen inte kan tro, utan om att man inte vill.
Det är bara stt se ut på den fantastiska naturen, hur väl allting är skapat i förhållanden till varandra. Guds harmoni finns i hela skapelsen och vår planet och solsystem är inte frambringat av en slump. För min del är det mycket svårare att låta bli att tro än att tro. När jag ser på himlen och stjärnorna så är Gud så verklig och jag är så liten. Ändå är min kropp också ett mirakel, allting fungerar och jag kan se, höra, skriva, känna, sjunga......
Min slutsats blir att många inte vill tro, därför tror man inte.
Sedan finns det dem som som gärna vill tro men är ärliga och vill förstå. Då får man ta det som en bön och säga till Gud som det är. -Jag tror, hjälp min otro...och han hjälper.
Är det ett mirakel att tro?
Är tron en gåva endast förunnad några få?
Nej.
Jag tror att den som söker, han finner. Och den som ber han får. Och för den som bultar, för den personen ska dörren öppnas.
Och det kan gå snabbt! Håll i hatten för det kan hända saker när du börjar att be Sant!