• Anonym

    Jag behöver stöd! ev övergrepp mot litet barn

    Usch ts. vilken mardröm..............

    Har du några dagboksanteckningar eller liknande sen tiden då du själv blev utnyttjad? Eller vittne/ någon du berättat allt för?

    Du måste ju för det första göra allt för att skydda ditt barn. Klart du skall anmäla. Du har gjort helt rätt som sökt hjälp, mottag all hjälp du kan få.

    Lycka till och hoppas allt kommer ordna sig!!!

  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2010-03-26 10:14:47 följande:
    Hej!Det finns människor i min närhet som vet om det pappan gjort mot mig. Dagboksanteckningar är osäkert, kan kolla, men förmodligen inte Jag är bara så rädd att de ska lägga ner hela utredningen kring min son, vart är barnets talan egentligen?En 2,5 åring kan väl inte bara hitta på en massa saker utan grund? Han har aldrig gjort det om någonting annat. Inatt sov han oroligt igen, ville sova bredvid mig. Halva natten har varit orolig, han har vaknat, gråtis, gnytt och ibland skrikit till. Pratat om att "snoppen är fel håll" att den skulle ligga konstigt i blöjan. Dessutom har han börjat med att vilja byta blöja ganska ofta. Hans intrersse för sin snopp har ökat, flera gånger per dag drar han ner blöjan bara för att få göra det som i mina ögon ser ut som onani. Det gör mig väldigt illa till mods.Det enda positiva just nu är att pappan fått inerimistisk dom på varannat veckoslut dagtid MED kontaktperson. Men om ytredningen läggs ner måste umgänges frågan prövas igen.. och då kommer det garanterat INTE inkludera en kontaktperson, utan han och sonen ensammma.
    Det är fullt normalt att små barn rör vid sina könsorgan vid denna ålder, även små barn "onanerar". Jag har jobbat på en förskola där vi haft barn som suttit och pillat på snoppen, som legat på golvet och gnuggat sitt underliv mot golvet och är i en helt annan värld när detta sker. Det är inget ovanligt!!
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2010-03-26 13:34:05 följande:
    Är det heller inget ovanligt med de andra sakerna? att denna form av "onani" dykt upp i samband med att han varit med sin pappa? att han pratar om vad pappa gjort med snoppen?
    Jag vet inte exakt vad som hänt, jag ville bara förtydliga att det är fullt normalt med just "onanin" i ung ålder.
  • Anonym

    Som anhörig till någon som blivit sexuellt utnyttjad kan jag bara råda dig att anmäla allt, berätta om allt som du själv blivit utsatt för.
    Får din son hjälp, BUP eller annat? Att han är så ung och så tydligt visar men efter umgänget med sin pappa talar ju så tydligt för att något är fel och han behöver hjälp att bearbeta sina upplevelser om det inte ska påverka honom resten av livet. Offer blir ju tyvärr gärna gärningsmän i sådana här fall, om man inte får den hjälp man behöver.

    Det absolut bästa du kan göra är att anmäla, för din sons skull! Och får han ännu inte hjälp inom psykiatrin så se till att han får det!

    Sänder stora kramar och en massa värme till dig och din pojke!

  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2010-03-26 13:17:46 följande:
    jag försöker.. men det är svårt. om soc lägger ner utredningen så kan pappans advokat i vårdnadstvisten liksom påpeka att jag gjort detta för att sabotera jag har haft ensam vårdnad sen barnet föddes så mitt ombud sa att jag absolut inte ska vara orolig för att de kan ta vårdnaden ifrån mig, men jag är så rädd. nu för tiden verkar ju barns berättelser inte hålla i rätten om man säger så. ska dessa män få klara sig undan!? de förstör livet för ett barn och får ändå vara med och ta hand omd et? och ha all chans i världen att utsätta den för övergrepp, hot och våld under lång tid? jag vill bara lägga mig ner och gråta. pappan har fått interimistiskt umgänges dom, varannat veckoslut dagtid med kontaktperson. men det gälelr ju så att säga endast om det blir en fortsatt utredning samt polisanmälan om detta Vad gör man egentligen om de lägegr ner allt, pappan får normalt umgänge ENSAM med sonen? hur ska jag kunna leva med mig själv då? hur ska jag kunna skicka iväg min son!?
    Han kanske får stånd på natten. Kanske pappan har uppmärksammat detta och förklarat för honom?
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2010-03-26 13:58:24 följande:
    Ja okej, visserligen. Varför har inte pappan berättat att det kan vara just en sådan händelse? Han menar att han inte har en aning om vart sonen fått detta ifrån. Och om man ska förklara något för ett barn som bara är 2,5 år gammalt, varför skulle sonen i sin tur säga att pappan busar med snoppen? att man ska äta snopp? osv? Bara en fundering. Och varför skulle det lilla "samtalet" kring stånd isåfall göra pojken så förändrad i sitt beteende?
    Det får du nog fråga ditt ex om, inte mig?
    Men iaf, om mitt barn fråga skulle jag säkert kunna formulera mig så, "att vuxna kan busa med snoppen". Och om jag utgår från min son så tycker jag inte heller det är så lustigt om man pratar om att äta den, min son frågar allt sån konstigt...
    Beteenden är oxå vanligt att det ändras över en natt i den åldern (och framför allt när de byter miljö).
    Förstå min rätt nu alltså, jag tycker absolut att du ska gå till botten med detta. Men akta dig för att anklaga någon för sexuella övergrepp mot barn innan du fått ner kött på bena
  • Anonym

    barn kan ju slänga ur sig en del saker men om han beteer sig annorlunda och speciellt efter varit hos pappa så ska det anmälas.

  • Anonym

    åh fy bubblan, lider verkligen med dig. Hoppas hoppas att allt går bra för er!!!Sänder alla varma tankar till er!

  • Anonym

    Oj anmäl. Det låter inte alls bra :S Låt det inte gå vidare. Har pappan inget att dölja så läggs det ner.

  • Anonym

    Hur som helst måste du gå vidare med det här som kommit upp! Din son förtjänar att det här beteendet tar slut nu. Om han inte får hjälp kan det sluta illa för honom i framtiden.

    Min mamma var tillsammans med mina småsyskons pappa från att jag var 3 år. Han utnyttjade min mamma sexuellt, var översexuell i deras relation och våldtog henne t o m efter att de separerat. Han utnyttjade även mig sexuellt under ca 8 år. Jag gick på jättebra gruppterapi på BUP som var specialicerad på sexuellt utnyttjade barn. Utan den vet jag inte vad som hade hänt! Jag hade hunnit blivit 12 år innan det kom upp till ytan och jag var redan då aggresiv och slogs gärna. Samtidigt som jag var väldigt snäll, skämtsam och en rolig person som alla gillade.

    Att din son ger dig hintar om vad som pågår är positivt! Barn brukar annars tiga som muren, för man vill inte att det ska komma fram, samtidigt som man vill att det ska få ett slut.

    Det har även nu 15 år senare kommit fram att även min bror tror att han blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa. Och det kan förklara en del om varför han alltid valt fel val i livet och numera är tungt kriminell. Han har inte fått psykologisk hjälp förrän nu och det är först nu som det börjar komma fram minnen om konstiga händelser. En gång pedofil alltid pedofil.

  • Anonym

    Mina barn var med om misstänkta övergrepp av sin pappa. Ena barnet sa betydligt grövre saker än vad ts barn gjort. H*n blödde efter en helg hos pappan osv osv.  Åkte till akuten efter att ha rådfrågat bvc. Där gjordes en anmälan till soc av en läkare. Barnet skulle bli sövt och undersökt i underlivet för att se om det fanns sprickbildningar eller andra inre skador. Det tog 1,5 (!!!!!) vecka innan vi fick tiden trots tjat och påtryckningar från min sida. Vid det laget så hade barnet slutat blöda i underlivet för länge sedan. De hittade inget nämnvärt vid undersökningen. Däremot tyckte de att barnet verkade uppgivet och inte kontaktbart när de kände med fingret precis innanför. Därför skickades en remiss till bup. Frågan togs upp av läkarna och soc på barnahus. Där beslutades det att de INTE (!!!!!!!) skulle göra en polisanmälan pga vaga grunder. Soc skulle kalla pappan på samtal och efter ett samtal med pappan och två med mig så la de ner utredningen. ALLT är så himla dåligt skött och soc rekommenderade att pappan skulle få MER umgänge med barnen än varannan helg. Det vägrade jag totalt och hänvisade till att pappan isåfall fick stämma mig.
    Jag kan berätta hur mycket som helst men vill inte avslöja allt då pappan finns här på fl.
    Jag vet fortfarande inte vad som hänt och inte har hänt då allt sköttes mycket dåligt. Hoppas ju självklart att det inte har hänt något..... Båda barnen har sedan detta haft problem med humöret. Efter detta "vågar" de inte berätta då de fick mycket skit av de vuxna på pappans sida. De skrämdes av hot om att pappa skulle hamna i finkan osv. Det är inga stora barn det handlar om utan dagisbarn.
    Det jag kan konstatera efter allt detta är att barn har INGA rättigheter eller skyddsnät i Sverige. Soc finns endast till för föräldrars egon om lika rätt till barnen oavsett hur man är som förälder.
    Det här vart långt och jag är ledsen att jag kapade din tråd ts.

  • Anonym

    Har själv ett barn som varit utsatt av sin pappa och anmälning gjordes.
    Tyvärr så lades allt ner då dom inte får hålla förhör med barn hos polisen som är under 3 år.
    Trots bevis .

    Att slåss mot myndigheter för att skydda sitt barn är inte lätt och jag anser att dom verkligen behöver lära sig mer om utsatta barn.

    Till alla som har barn som är utsatta o förhoppningsvis inte sker igen men om . Ta dom raka vägen till akuten för att få det dokumenterat .
    Ring inte o be om en tid bara åk .
    Och glöm inte att skriva upp allt så som drömmar till utbrott till ord.

    Det som är så hemskt är att det är vi mammor som försöker skydda våra barn som är bovar och dom som skadar offren . Detta samhälle är helt sjukt.
    Därför hur jobbigt och kämpigt det är stå på er. Var starka för barnens skull och väldigt viktigt , gör inte mitt misstag ta hjälp av en psykolog för att kunna ha kvar orken att kämpa.
    Man tror det inte nu men det hjälper och är ett stort stöd på vägen.

    Håller tummarna för er alla som idag kämpar för att det ska gå vägen , för mig gjorde det inte för barnet inte pratar med myndigheterna.

  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2010-04-20 12:50:34 följande:
    Hur gick det med umgänge med barnet och pappan?Enligt soc och Bup så finns det en möjlighet att mitt barn får åka på "barn förhör". Det nya Barnahus som det kallas finns på en del ställen i landet, det är ett ställe där polis, åklagare, soc och bup samarbetar. de har ett möte ihop om ett fall ska gå vidare till utredning eller ej. Vårat fall gjorde det så det är en liten bit på vägen åtminstone. Jag har ringt både soc och bup och hört mig för om någon kan få träffa mitt barn och bara se hur han reagerar och beter sig. Men de säger att vi ska avvakta eftersom det finns möjlighet att han ska få prata med polis elelr liknande och då vill dom inte förvirra honom med massa olika personer.JAg vet att det här komemr bli en tuff väg, men jag måste fortsätta kämpa.Tack för rådet om psykolog, det är något jag har fudneringar på och även blivit erbjuden av soc.Jag är ledsen för din skull!
    Ja umgänget är fortfarande att han ska ha Barnet men han håller sig borta som tur är . Och jag vägrar att släppa barnet i hans närhet också .

    Ja barnahuset vet jag vad det är då jag själv har varit där men . Enligt lagen måste dom vara 3 år för att få förhöras men däremot kan BUP prata med honom men polisen kan vara med för att bara höra men inte förhöra . Däremot så kan han bli hämtad av polis från dagis då han fyllt 3 men detta är inget du får bli informerad om
    försen han redan är där . Då kommer dom att kontakta dig . Men det är inget att oroa sig för då en dagispersonal kommer att vara med tillsammans med barnets advokat.  
     
    Anledningen till att ingen just nu pratar med honom är för att det kan förstöra utredningen . Samma gäller dig och dom i hans dagliga omgivning . Ni FÅR INTE prata med honom om detta eller fråga men säger han något som är relaterat till detta eller gör något så skriv upp dokumentera. PRIO ETT .

    Tyvärr så är det en lång väg att gå och den är långt ifrån färdig. Det är en svår väg du har framför dig .
  • Anonym

    Polisen talade om för mig efter sista förhöret att det är endast 10 % som fälls och blir dömda.
    Barnen skyddar sina föräldrar oavsett bra eller dåliga saker inträffat därför är dom hellre tysta under förhören .

    Nackdelen är att det måste vara polis dagis, bup , soc eller läkare som ska höra barnet berätta för att det ska vara fällande dom .

    Att barnet sedan talar om för mamma , mormor farmor osv räcker inte för då heter det så fint att det är vi som har pratat med barnen så att dom ska säga sånt .

    Nu är det inte meningen att skrämma upp dig utan jag vill att du ska vara beredd på att det kan ske och är väldigt vanligt .
    Kan vara skönt också att kunna vara förberedd på dåliga nyheter med men som du märker så är du absolut inte ensam och jag vet inte vad gäller dom andra men jag finns här som stöd.

  • Anonym

    Hur fan som förälder kunna göra så mot sitt barn..egen kött och blod... förlåt mig TS men sånna män/kvinnor borde ruttna nån stans ute i öknen fy vad arg jag blir!!!
    Lycka till

Svar på tråden Jag behöver stöd! ev övergrepp mot litet barn