Inlägg från: Milkina cerka |Visa alla inlägg
  • Milkina cerka

    Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.

    Lonlely Wolf skrev 2011-11-06 19:19:02 följande:
    Det är bra när man tar allt på en gång.

    Halloween var mera för att ungarna hade nått  kul när dem fick klä ut sig och även se att föräldrarna kunde göra det.

    Jag hr ingen inhalator, men jag har ett minne av att när jag var liten så skulle man ju trampa hö i höladan för att det skulle rymmas mer och då blev jag alltid sjuk så jag tror läkaren sa att jag hade hö allergi....men nu är det bara åt en häst så jag får ge mig till tåls.
    Ja visst, ju mer desto bättre..
    Här fick barnen godis utan att klä ut sig, räckte som "firande" för oss.
    Låter ju onekligen som att du var allergisk redan då som liten, vi fodrade åt åtm. 10 hästar, det är ju viss skillnad.
    The woman came from a man's rib/Not from his feet to be walked on/Not from his head to be superior/but from the side to be equal
  • Milkina cerka
    Lonlely Wolf skrev 2011-11-06 19:52:08 följande:
    Min dotter har bara en sköt häst...sammanlaggt är det 6 hästar alltså en liten gårdsstall. Kalrn som ägern den har själv haft hästar tidigare, men hyr ut nu. Och att jag gör jobbet nu mendans hon gör i ordning hästen är för att om jag bara skulle stå och vänta att hon gör allt så skulle jag frysa vilket inte är bra för min redan onda kropp bättre då och göra saker hela tiden så man håller värmen och så går det ju fortare att komma hem med.

    Ja  höallergi har jag så vi får se hur länge jag kan hålla på med höet....de är ju samma med damm hemma som jag regagerar mot.....men vem orkar stäta vart enda dag.
    Hade också bara en sköthäst, men vi hade ett rullande schema där vi skulle vara i stallet, mocka, släppa ut, ta in, borsta av o. fodra lö. el. sö. var säg 6-8:e vecka ungefär.

    Ingen orkar städa varje dag, men med rätt grejer så behövs det mer sällan, centraldammsugaren här(nu när den äntligen går att använda igen) köptes ju just för stora dotterns allergiers skull. Eftersom vanliga dammsugare släpper ofta(st) ut damm i någon mån genom filtret - medan filtret till vår finns nere i källaren o. luften leds direkt ut istf att den cirkulerar i huset.
    The woman came from a man's rib/Not from his feet to be walked on/Not from his head to be superior/but from the side to be equal
  • Milkina cerka
    Lonlely Wolf skrev 2011-11-06 21:01:11 följande:
    Så hade min dotter när hon var på ridstallet i våran hem kommun...Jour jag tror det var var 4 -6 vecka fr-lö-sö. Och då var det om jag kommer i håg rätt 15 hästar.

    Vi hade när jag bodde med ungarnas pappa i villan centraldamsugare och den var det bästa jag haft. Vi hade enplansvilla så filtret var i pannrummet och luften ledes ut på bakgården.

    Nu ska jag ta ett varmt bad....

    Höres
    Då vet du precis vad jag menar, vad bra .

    Ett bad.. det lät sköönt..
    The woman came from a man's rib/Not from his feet to be walked on/Not from his head to be superior/but from the side to be equal
  • Milkina cerka
    Gaztongirl skrev 2011-11-06 21:37:30 följande:
    spomenka: Försök att inte jaga upp dig innan något har hänt, händer det så ta det då istället. Vet att du vet det men säger det igen ändå. :)
    Tack, en extra gång skadar inte.
    The woman came from a man's rib/Not from his feet to be walked on/Not from his head to be superior/but from the side to be equal
  • Milkina cerka
    MiScHoOo skrev 2011-11-07 22:08:05 följande:
    Hej tjejer. Idag behöver jag er hjälp om det går. behöver er hjälp att rösta på min mamma. Gå in på www.facebook.com/#!/Foraldrafitness?sk=questions och rösta på nr 3 hitta träningen i vardagen. Vill kunna överraska henne nu när hon tar hand om mig. Hon vet ingenting om tävlingen. Tack i förväg för hjälpen.
    Har gjort det nu .

    Hur är det med dig annars då?
    The woman came from a man's rib/Not from his feet to be walked on/Not from his head to be superior/but from the side to be equal
  • Milkina cerka
    Sessie82 skrev 2011-11-17 18:21:17 följande:
    Ärr de nån här som faktiskt KAN träna? Tex lite hantlar här, skivstång där, simma, träna kroppen med andra ord?
    ODS brukar träna, hon kanske kan ge dig tips.

    Jag för min del har ont i benen o. fötterna, har jobbat idag o. demonstrerat kyckling som faktiskt var både god o. enkel. Kommer göra det imorgon med.
    Men det är ju verkligen roligt med pengarna och mycket jobb bokade framöver är det också.. högsäsong nu innan jul.
  • Milkina cerka

    Bättre sent än aldrig, Välkommen hit It is Me!


    När tredje ljuset brinner, vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har ett fasligt styr.
  • Milkina cerka

    Likadant här, har fullt upp med allt jag känner måste göras, men julklapparna är klara, mat behöver vi inte tänka nämnvärt på.. vi är borta på julafton.. på juldagen kommer min stora dotter o. fästman hem o. då äter vi av tradition kalkon m. tillbehör. Detta ska jag köpa imorgon tillsammans med lite godis.. frukten blir det väl att vi köper så nära inpå som möjligt.

    Har mått hyffsat trots att jag har ont, ja det går ihop för mig, jag är ju lite rolig jag .. men det har att göra med att sonen fungerar ok i skolan o. jag kan slappna av lite.. tidigare var jag spänd som en fiolsträng av oro .. nu är det "bara" min egen vanliga inre stress att leva med..


  • Milkina cerka
    Lonlely Wolf skrev 2011-12-19 22:43:46 följande:
    Spomenka: Vilken vacker bild

    Jag stressar inte alls med julen....Håller på att göra färdig kännsel boken åt mitt barnbarn så jag kan paketera den, men jag varken städar eller stressar med annat.....julklapparna får jag försöka köpa på torsdag och fredag kan ju inte åka i väg till afärer då jag inga pengar har.

    Nej här ta jag bara lungt för ingen kommer ju till mig så varför stressa med julstök....Jag ska vara julaftons kvällen hos min dotter.
    Tack, hittade den någonstans för rätt länge sedan, känns mer stilla och mer i samklang med hur jag ser på julen än glättigt rött, vackert rent av som du säger.
    Gör det j a g  känner är viktigt, julmat äter vi hos svärföräldrarna, här hemma kommer vi bara att ha en skinka, prinskorv, köttbullar om barnen får bestämma, olika sorters lax som vi fått o. kanske gör jag en jansson.

    Min ansträngning med maten gör jag på juldagen o. sedan äter vi inte så mycket julmat som du kanske inser.. funderade på att göra mammas favoritkaka.. www.lyckasmedmat.nu/recept.asp  letade rätt på receptet efter att någon ville ha tips i en annan tråd.
    Blir väl grönkålssoppa till förrätt på Juldagen, men vad det blir till efterrätt.. jag har ingen aning ännu..

    Är du nästan färdig med boken nu? Skulle vara roligt att se bilder på den, om du vill alltså, jag gillar ju sånt'.
  • Milkina cerka
    Lonlely Wolf skrev 2011-12-19 23:28:18 följande:
    Vi har ätit redan engång julmat ...var när jag bjöd min dotters familj och grannen på mat...På julafton så äter jag hos min dotter det vanliga man brukar äta, men inga förrätter och efterrätter och ingen av oss äter fikabröd så baka ska vi heller integöra.....barnen får julgodis....Jag känner inte för julmaten alls bra om jag får lax och potaits.

    Jag har två sidor kvar sen är den klar....man nästan borde filma in den så man ser......den är ju garanterad hemma gjord och har ingen röd tråd....ska försöka filmat den innan jag paketerar.
    Julafton äter man Julmat, har inte orkat tänka på den tidigare o. inte haft anledning heller.
    Hos svärföräldrarna får man ta det så som de vill ha det, men mitt apelsinris står hemma i kylen, det vill jag inte missa utan ge mina barn som tradition. Vi åker hem så tidigt vi kan med... för att komma hem, äta det o. sedan är barnen trötta o. vi ser Midnattsmässan från Rom<3..
    Lax och potatis eller lutfisk o. dito är ju mums , inget fel på ngt dera.

    *Nyfiken*
  • Milkina cerka
    MiScHoOo skrev 2011-12-22 20:58:50 följande:
    Hej vänner vill meddela er att nu har jag blivit mamma till en levande pojke som kom idag kl 08.41
    Grattis till den lille Baby, hoppas att ni båda mår bra.
  • Milkina cerka
    MiScHoOo skrev 2011-12-23 02:48:19 följande:
    Tack så hemskt mycket.

    Är ni hemma redan eller sitter du o. matar vid tfn på sjukhuset?
    Hoppas ni har det så bra det bara går, oavsett.
  • Milkina cerka
    MiScHoOo - Hoppas allt är väl med hela din fam. o. den lille .

    Har haft en underbar början på det nya året o. hittat både min systerson o. min bror på fb. Satt o. chattade med min bror en hel timme förut, han känner ngn som bott här i sverige o. kan skriva begriplig om än inte korrekt svenska.. Denna dagen har jag längtat efter i åratal, tfnsamtal är ju dyra, men fb o. kanske skype.. ja då kan vi ha kontakt varje vecka.. s å  g l a d<3..

    Önskar e r  a l l a  en G o d  fortsättning mina vänner!
  • Milkina cerka
    Lugnistormen skrev 2012-01-09 20:14:27 följande:
    Jag har börjat arbetsträna, är inne på min andra vecka. Men i dag är inte min kropp vän med mig. Det är tufft att åka i väg och arbetsträna på en arbetsplats när man har gått hemma så länge. Men jag är glad att man kommit i gång, man känner sig liksom som människa igen.
    Ja jag blev nyfiken jag med, vad är det du gör för arbetsträning?
    ? Bibeln är Guds ord genom människors ord i historien ?
  • Milkina cerka
    Lugnistormen skrev 2012-01-11 23:30:16 följande:
    Jag är hos en tjej/dam som har ett företag som sysslar med livscoaching och lite så, jobbar som hennes assistent kan man säga. Jag jobbar 2 timmar om dagen nu till att börja med, men ska gå upp till 4 timmar om dagen sen är det tänkt. Vet inte om jag trivs eller inte trivs än. svårt att avgöra när man har gått hemma så länge. Jag är osäker eller nervös för mycket samtidigt som jag känner mig väldigt disträ. Jag har svårt att hitta min roll eller hur jag ska vara i min nya situation. Och jag kan inte sluta tänka på vad jag ska göra efter de här tre månaderna och vad som väntar mig. Det känns jobbigt att praktisera utan framtid eller chans till jobb. Försöker dock se detta som en erfarenhet och vem vet vem eller vad man finner på vägen. Känner mig bara så förvirrad just nu
    Tråkigt att något som låter så intressant känns så osäkert för dig. Men som du säger så ä r  det en erfarenhet att ha.. och vem vet vem du kan träffa o. knyta nya kontakter med*positiv*.
    Har du inte varit där så länge ännu så kommer du nog in i det snart. Hoppas du inte kör slut på dig bara utan får ta det i d i n  takt.
    Förstår att det är svårt att låta bli att tänka på hur framtiden blir, men det kanske vore bra att försöka fokusera på nuet..hur lätt det än är att skriva, så hyser jag full förståelse för hur svårt det är att g ö r a.
    ஜ۩۞۩ஜஜ۩ஜ۩۞۩ஜஜ۩ஜ۩۞۩
  • Milkina cerka
    Lonlely Wolf skrev 2012-01-11 23:59:17 följande:
    Spomenka: Hur är det med dig i kväll.....du har inte synats till......jag har ont i sidan av ryggen.
    Vad har du gjort med ryggen då? Halkat ute o. sträckt dig kanske?

    Är jättetrött, svårt att vända tillbaka dygnet, men måste ju försöka. Har tagit medicin som förhoppningsvis gör mig trött nog att kunna lägga mig snart.
    ஜ۩۞۩ஜஜ۩ஜ۩۞۩ஜஜ۩ஜ۩۞۩
  • Milkina cerka
    Lonlely Wolf skrev 2012-01-12 00:13:02 följande:
    Jag har länge haft ont vid sidan av korsryggen det kommer och går.....nu på morgonen gjorde det sååå ont. Jag tror att en muskel sitter i kläm.

    Vi har ingen snö den försvann i går kväll. Idag har vi haft pluss 6 grader.

    Vet att det är svårt att vända dygnet....jag kan ju fortfarande sova ut på morgonen, men vill inte ....vill komma upp tidigt och försöka lägga mig i tid på natten.

    Jag har ju börjat följa med när min dotter hämtar sonen från dagis så att man börjar röra på sig igen.
    Ajaj, lät inget skönt , men kanske lite rörelse mjukar upp.

    Här har med varit +grader, men riktigt halt där snön hann bli åt trampad, höll på att sätta mig o. kanske slå i min svanskota.. men jag sträckte till min rygg.. därav att jag frågade.

    Ja det är tyvärr hopplöst, men av någon anledning har jag jättelätt att vända dygnet, men jag måste ju upp o. göra frukost, få fram o. på kläder, se till att allt som ska kommer med osv..
    Idag städade jag en del med, kände att jag ville få ut julen lite.. bara granen kvar nu..  *skönt*
    ஜ۩۞۩ஜஜ۩ஜ۩۞۩ஜஜ۩ஜ۩۞۩
  • Milkina cerka
    TigerLinn skrev 2012-01-22 09:37:26 följande:
    nån här med fibro som fött barn som vill svara på lite frågor??
    Jag har fått två efter att jag blev dålig. Försöker svara på det jag kan om du vill.
    From Morning's First Light..to Evening's Last Star..Always Remember How Special You Are!
  • Milkina cerka
    TigerLinn skrev 2012-01-22 13:06:22 följande:

    tack ska skriva mina frågor nedan


    tack..

    hur var era förlosningar.. tänkte mest på ork. hur känndes de i kroppen? orkade ni igenom allt ?

    vad fick ni valde ni att använda för bedövning m.m.
    hur många timmar tog förlossningen??

    ja vi börjar där        


    Just vad det gäller förlossningar är jag inget typexempel. Mina går nämligen fort. Jag har tre inte två barn, men första fick jag innan fibrodebuten. Min första förlossning tog 2.5h, de andra har gått fortare.
    Har aldrig hunnit använda mer än lustgasen av den anledningen.

    Men graviditet nr 2 mådde jag utmärkt, hade inte ont o. fungerade som vem som helst. Den underbare ende sonen som det visade sig vara, kom på BF men hade förmodligen tidigt snurrat in sig i sin navelsträng o. därför förmodligen lidit en del av syrebrist, han har idag koncentrationssvårigheter som vi försöker få utredda.

    Graviditet nr 3 hade jag aldrig utsatt mig för med facit i hand, även om jag älskar dottern som är resultatet. Vi hade svårt att få sonen, kanske jag ska tillägga, så svårt att det tog flera år o. hormonsprutor osv.
    Vi blev därför överlyckliga när jag blev gravid när sonen var precis ett år gammal, åh ännu längre smärtfrihet var ju förhoppningen.. som kom på skam rejält.
    Graviditeten från h*ll som man inte önskar någon, hade ont konstant och vid förlossningen gick det s å snabbt att jag ännu idag får leva med bäckensmärtor fast barnet fyllt 8. Även min svanskota kan jag ha ont i från o. till.
    Att hon föddes på en inte särskilt mjuk ambulansbår.

    Nu har jag bara tagit detta snabbt, har du fler frågor, fråga på .
    From Morning's First Light..to Evening's Last Star..Always Remember How Special You Are!
Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.