• Jempa L

    Trollkärran vs Cycletrack cykelkärra?

    Väcker upp en gammal tråd...

    Är ni nöjda med era Trollkärror? Funderar nämligen på att skaffa en sådan, men vill kolla lite först. Hur stänger man myggnät och regnskydd? Kardborre, dragkedja, knappar? Verkar tyget hålla för (lättare) regn, eller bör man köpa regnskyddet som finns som tillbehör? Funkar den bra som joggingvagn?
    Övriga fördelar/nackdelar? Vill ha en rymlig vagn, ffa på höjden eftersom äldsta tjejen är 5 år. Men 8-10 tusen känns uteslutet när barnen är såpass gamla som de är...


    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Jempa L

    Stort tack för svaret! Efter en hel del research på nätet så blev det en Croozer till slut. Hoppas på att få hem den i slutet av veckan. Den är 69 cm mellan sits och tak så jag hoppas att den kommer att räcka länge, åtminstone för treåringen. Enligt manualen så ska den fungera upp till 6 år och 117 cm längd. Hoppas att den motsvarar förväntningarna och att stora tjejen får plats åtminstone i år. Kan återkomma med info när jag har fått hem den!


    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Jempa L

    Nu har vi hunnit provköra vagnen, åtminstone som joggingmodell. Inte nämnvärt tungt att köra trots att vagnen var "full-lastad" med närapå 40 kg. Den är breeeeed, men å andra sidan så är vältrisken minimal känns det som, just pga att den är så bred och låg. Femåringen och treåringen får plats tillsammans med vinteroveraller, och eftersom det bara är tänkt att femåringen ska åka i undantagsfall (större trafikerade vägar, skoskav, eller dyl.) så hoppas jag att det ska gå bra att orka odra den även som cykelkärra. Kardborren vid fotplatsen knakar ibland när barnen kliver i/ur, hade det varit bättre om den var hård i botten förstås. Ska försöka skära till en billig dörrmatta och lägga i där tänkte jag. Beställde min från Holland, och det gick riktigt smidigt både med mail och frakt. (Prisa google translator! )


    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
Svar på tråden Trollkärran vs Cycletrack cykelkärra?