• Anonym (omkrets)

    Det här med omkrets

    Läste en intressant tråd där det diskuterades hurvida RFSU och andra mätningar av mannens omkrets verkligen stämde. Vore intressant att se hur nära verkligheten de undersökningarna verkligen är. Vill helst att alla svarar anonymt så vi kan hålla oss så nära sanningen som möjligt, chansa inte, MÄT eller låt bli att rösta..

    Så.. Vilken omkrets har din penis i stånd? Vilken omkrets har din partners penis i stånd?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Det här med omkrets
  • Anonym
    Faber skrev 2010-10-28 01:22:04 följande:
    Märks att de flesta är flummare och inte tekniker. 1 cm är ett ganska stort mätfel i det här sammanhanget. Man gapar inte exakt lika mycket varje gång heller om man är på gränsen. Är inte den enklaste och tillförlitligaste vägen att helt enkelt mäta vid rot, mitt, just före ollon och ollon för att få en rättvisande bild?
    Jo naturligtvis. Men jag tänkte bara ge ett lite närmare råd för de som inte vågar mäta sina killar, så att de inte får några ännu tokigare idéer.

    Försökte bara förklara att en toarulle är rund, och en penis är sällan helt runt utan snarare mer oval.
  • Faber
    Akropol skrev 2010-10-28 09:50:01 följande:
    Då gäller det att ha koll på hur pass erigerad den är just då. Min tanke är att mätning med passbitar ger en uppfattning för kvinnan om hur stort olika omkretsar är i praktiken. Mätfelet gäller väl också när man mäter kuken? Bättre kanske vore att mäta diameter horisontellt och vertikalt då det är enklare än att linda ett måttband.
    Anonym (omkrets) skrev 2010-10-28 02:43:07 följande:

    Klämmer jag ihop en toarulle så den blir oval så får jag in den i munnen, toarullen jag testade på var 14.8cm i omkrets.. en snopp kan man ju dessutom trycka/pressa ihop lite..


    Skulle tjejen få för sig att vilja pressa ihop min kuk vid oralsex skulle jag bli nervös. Oavsett om den är rund eller uval så är omkretsen densamma. Försök med samma ovala form vrida rullen 90 grader. Får den fortfarande plats?
    Man får helt enkelt mäta vid flera tillfällen på samma punkter och komma fram till ett medelvärde.
  • Faber
    Anonym skrev 2010-10-28 11:24:26 följande:
    Jo naturligtvis. Men jag tänkte bara ge ett lite närmare råd för de som inte vågar mäta sina killar, så att de inte får några ännu tokigare idéer.

    Försökte bara förklara att en toarulle är rund, och en penis är sällan helt runt utan snarare mer oval.
    Alldeles riktigt men då vore det kanske bättre att hålla om den med handen utan att klämma för att senare mäta i smyg. I övrigt se tidigare.
  • Akropol
    Faber skrev 2010-10-28 12:57:50 följande:
    Man får helt enkelt mäta vid flera tillfällen på samma punkter och komma fram till ett medelvärde.
    Men då får man ju medelomkretsen och det ger väl väldigt mycket fel det också.
  • Faber
    Akropol skrev 2010-10-28 13:29:45 följande:
    Men då får man ju medelomkretsen och det ger väl väldigt mycket fel det också.
    Det är riktigt men jag ser ingen annan lösning om man skall jämföra med andra kukar. Nu har man ju med min metod iofs. fyra datapunkter så man kan ju jämföra medelvärdena på dessa separat mot andra kukar inom samma längdintervall.
  • Akropol
    Faber skrev 2010-10-28 13:55:21 följande:
    Det är riktigt men jag ser ingen annan lösning om man skall jämföra med andra kukar. Nu har man ju med min metod iofs. fyra datapunkter så man kan ju jämföra medelvärdena på dessa separat mot andra kukar inom samma längdintervall.
    Fast det finns ju inget samband mellan längd och omkrets.
  • Anonym (fundersam)

    Skriver anonymt för att inte hänga ut min man (eller mig själv för den delen). Nu är han inte hemma och det var länge sedan vi mätte så jag minns faktiskt inte exakt. RFSUs kondomer är för små. Jag kan få in den i munnen, men får kramp i käken rätt fort så han blir aldrig avsugen. I och med att vi träffade varandra tidigt och jag inte var speciellt sexuellt bevandrad innan det kan jag faktiskt inte svara på om det beror på att jag har fel teknik eller på att han är stor, men jag gissar på en kombination. Räknar man om storleken på kondomen profil som jag vet är för liten och har en diameter på 53 mm så borde omkretsen vara över 15 cm. Lite grövre än medel skulle jag tippa på, men absolut inte något extremt, de är killarna innan som har haft liten! :)

    Kan inte heller rida honom för att den brukar ta i livmodertappen på ett obehagligt sätt (jobbigt att själv justera höjden konstant). Jag skulle tippa på att det hade varit lättare att ha sex om den hade varit snäppet mindre. Faktiskt. Längden ligger på ca 18, så inget extremt där heller, bara lite större än medel. 

  • Akropol
    Anonym (fundersam) skrev 2010-10-28 14:15:59 följande:
    Skriver anonymt för att inte hänga ut min man (eller mig själv för den delen). Nu är han inte hemma och det var länge sedan vi mätte så jag minns faktiskt inte exakt. RFSUs kondomer är för små. Jag kan få in den i munnen, men får kramp i käken rätt fort så han blir aldrig avsugen. I och med att vi träffade varandra tidigt och jag inte var speciellt sexuellt bevandrad innan det kan jag faktiskt inte svara på om det beror på att jag har fel teknik eller på att han är stor, men jag gissar på en kombination. Räknar man om storleken på kondomen profil som jag vet är för liten och har en diameter på 53 mm så borde omkretsen vara över 15 cm. Lite grövre än medel skulle jag tippa på, men absolut inte något extremt, de är killarna innan som har haft liten! :)

    Kan inte heller rida honom för att den brukar ta i livmodertappen på ett obehagligt sätt (jobbigt att själv justera höjden konstant). Jag skulle tippa på att det hade varit lättare att ha sex om den hade varit snäppet mindre. Faktiskt. Längden ligger på ca 18, så inget extremt där heller, bara lite större än medel. 
    Är det skillnad om du tar den i munnen när du ligger åt samma håll som han eller om du tar den när du är på sidan om honom? Längden eller tvären typ.
  • Faber
    Akropol skrev 2010-10-28 14:14:43 följande:
    Fast det finns ju inget samband mellan längd och omkrets.
    Är du helt säker på det? Visserligen finns det långa smala och korta grova men jag skulle nog vilja påstå att mer kukar är proportionerliga än de som inte är det. Om det sedan är 60-40 eller 70-30 låter jag vara osagt. Helt klart finns en massa parametrar att ta hänsyn till i detta ytterst för samhällsutvecklingen viktiga spörsmål.
Svar på tråden Det här med omkrets