Inlägg från: Tida77 |Visa alla inlägg
  • Tida77

    Min syster

    MissCM, du har aldrig haft missfall eller förlorat barn va?
    Att en med stor mage säger till någon att "inte vara ledsen för hon får säkert barn en vacker dag och de kan försöka igen" tror då inte jag är ett bra sätt... (Jag kan ju ha fel, jag har aldrig haft mf, min son dog efter födseln)

    Ignalina, det viktiga tror jag är att du finns där för din syster. Krama om henne. Låt henne berätta. Gråt med henne om hon gråter. Säg att du är ledsen, och framför allt,
    bagatellisera det inte. vifta inte bort det eller säg någon korkad kommentar om att det var ju tur att det var så tidigt eller nåt sånt. (verkar inte på din TS att du skulle säga nåt sånt, men tro mig, det är inte ovanligt med liknande kommentarer)
    Låt din syster styra. Många tycker det är jobbigt med gravidmagar och nyfödda, men jag tycker oftast tvärt om. Att hålla en annan bebis är en lisa för min själ, det ger mig hopp om livet liksom. Så det beror ju på hur din syster är som person och hur hon tar det.

    Kanske någon som haft mf har bättre eller andra råd, men såhär tänker jag i alla fall.

Svar på tråden Min syster