• Anonym (Gravidlängtan)

    Till alla ni kunniga: hur tidigt kan man ta ett graviditetstest?

    Är barnlös än så länge men nu har jag slutat med pillrena och jag och min sambo har börjat försöka. Jag hade ägglossning i torsdags och vi hade sex två gånger. Nu är jag antagligen jättetöntig men jag inbillar mig saker, att jag känner att nåt är på gång och allt vad det är, haha, så nu måste jag testa mig för att få svart på vitt om det hänt nåt.

    Men hur tidigt kan man ta ett graviditetstest? Kommer det synas redan nu OM det nu skulle vara nåt...??

  • Svar på tråden Till alla ni kunniga: hur tidigt kan man ta ett graviditetstest?
  • DevilsDaughter
    anonyyym05 skrev 2014-03-02 16:26:06 följande:
    Hej! Jag har haft fruktansvärt mycket halsbränna i några dagar samt känt mig väldigt trött, däremot är det bara 7 dagar sedan som jag isf skulle ha blivit gravid. Kan jag kolla mig nu? för jag är väldigt orolig och det är inte alls planerat, tvärtom :(
    Jag testade positivt 7 dagar efter ägglossning.. Man KAN testa positivt så tidigt, men testar du negativt är det verkligen ingen garanti för att du inte testar positivt några dagar senare. Dock är halsbränna inget vanligt symptom på graviditet så tidigt som några dagar efter ägglossning..
  • Emmapemma84

    Jag och min sambo har försökt bli gravida nu i snart 2 år utan lyckats.... Jag köpt ägglosnings tester så många gånger och både missat ägglosningen eller så tar jag dem på fel dagar eller något.... Eller så förstår jag inte de verse ägglosning tester..... Men vi har försökt på alla sätt och viss just nu tränar jag regelbundigt och äter massa vita miner, E- vitaminer, järn, multivita miner och driker mer mjölk och tagit bort kaffe och läsk och sprit för öka min chans läst att de kan ka stor invärkan....varför blir jag inte gravid i gjen??? Har ju en dotter på 3 år redan med samma kille och henne fick jag jo oväntad och inte planerad fast jag gick på P piller då??? Nu jag inte haft skydda samlag och inte haft P piller eller något varför händer inger bör jag va orolig???? Mvh/// Emma??

  • Emelielänktar

    Hej jag och min sambo har försökt få barn en längre tid nu. Och nu är min mens 4 dagar sen. Och jag har ont i magen rätt ofta och mår till och från illa. Men jag vågar inte göra test för att jag är rädd för negativt. Men är det för tidigt en? Brukar nämligen ha regelbunden mens.

  • Live

    Jag skulle rekomendera att köpa ägglossningstest på nätet, de är i storpack och billigare. Sedan kan man göra ägglossningstest varje dag efter mensen för att inte missa ägglossningen. Att räkna fram ägglossningsdagen fungerar inte alltid, speciellt om man har oregelbunden mens.

  • Carrolajnee

    Hej! Min mens är 9 dagar sen, tog ett test idag men det visade negativt, ska jag vänta några dagar till och ta ett nytt? Jag tycker det känns konstigt i kroppen, väldigt ömma och spända bröst, mer flytningar än vanligt men mår dock inte illa.. jag är nog väldigt nojig för jag vill verkligen bli mamma nu.. :)

  • Ankianka84

    Min mens är två dagar sen idag...gjorde ett test i morse som visade negativt

    Men tänkte göra ett nytt i veckan om inte mensen hälsar på, och hoppas på ett pluss då. Längtar verkligen efter ett barn... Hade missfall i v 12 nu i oktober, och hade varit en underbar julklapp med ett pluss nu.

    Tycker mig ha känt mig lite illamående i veckan... Mer trött än vanligt och dricker mycket mer än jag brukar....

    Men man kanske inbillar sig för att man så gärna vill...

    Hur gick de för dig carrolajnee? Gjorde du något andra test och fick något pluss?

  • Inte planerad

    Hej! Jag vet inte alls när jag har ägglossning & inte mens heller. Min senaste mens var 19 november & jag hade samlag i fredags 18/12. När kan jag prova testa? Tacksam för svar

  • Honann
    Inte planerad skrev 2015-12-21 18:14:38 följande:

    Hej! Jag vet inte alls när jag har ägglossning & inte mens heller. Min senaste mens var 19 november & jag hade samlag i fredags 18/12. När kan jag prova testa? Tacksam för svar


    Du kan nog testa nu om du inte redan gjort det :)
  • Anonym (Emn)

    Svara gärna :)

    Hur många dagar innan bim plussa ni? Jag hade äl enligt läkaren 13 maj ungefär (13 dar sen äl)

    körde med letrozole (äl stimulerande) först kuren!

    Jag ska ha mens om 5 - 6 dagar! Har senaste dagarna känt av trötthet! tog ett gravtest igår å idag för å se om jag ser något smått.. tvärnegativt.

    Är det kört den här månaden nu eller hur många dar efter äl eller innan bim plussade ni?

  • Längtanefterpluset

    Hej, jag slutade med Cerazette den 4 april, efter att ha ätit dom i 4,5 år.. inte haft någon mens utan typ 2 blödningar på 1-2 dagar/gång..

    Vi försöker bli gravida nu jag o min sambo.. har haft ägglossning och jätte ont i magen.. magen är svullen samt en molnande känsla.. flytningar(aldrig haft de förut) mår illa lite då och då.. är det förtidigt att ta test? Alltså 2 veckor sedan ja slutade med pillrena samt att vi har haft sex säkert 10 gånger sen dess.. tack på förhand?

  • Hatchi

    Svara gärna :)

    Jag och min sambo försöker med vårt första barn nu. Min senaste mens varade från 13-17/4 och jag har en menscykel på ca 32 dagar. Regelbunden mens. ÄL den 30/4 enligt app. Vi har haft sex mer eller mindre dagligen och har försökte sedan i mars men första gången tog inget.

    Jag har känt att mina bröst varit väldigt svullna och ömma i över en vecka och magen har varit svullen och hård. Fått dålig hy, varit trött och haft större aptit än vanligt. Jag vill detta så intensivt att jag är rädd att allt är en inbillning.

    Är det för tidigt att testa sig nu? Bim 15/5. Om det visar negativt, kan det fortfarande vara så att jag några dagar senare plussar?

    Mvh

  • Längtanefterpluset

    Hej, jag o min sambo "försöker" bli gravida, eller ja mer att händer det så händer det samtidigt som vi längtar sååå????????

    Min mens har varit regelbunden dom sista 3 månaderna (slutade med p-piller i april) alltså mensen har kommit precis på dagen. Men inte nu.. i skivande stund så är det bim +3, har precis tagit ett test men de va negativt.. ska jag fortsätta hoppas o ta ett test senare i veckan om inte mensen kommer eller är det helt kört?..

    jag har haft en sån fruktansvärd molnande värk i nedre magen i 4 dagar, värre än mensvärk, ömma bröst (brukar jag aldrig ha) och flytningar så jag behöver ha trosskydd för att undvika en pöl i trosan, (aldrig hänt förut heller..)

    Så hur tidigt kan man ta? Eller är det bara kroppen som spelar ett spratt med mig och att mensen kanske är påväg??..vä blir galen :(

Svar på tråden Till alla ni kunniga: hur tidigt kan man ta ett graviditetstest?