• solens

    *********Nazister / SD***********


    Jag läste en artiken, och jag blev väldig berörd, se nedan.
    Dels att för att en ung tjej blev misshandlat och skrämt till livet,
    Dels jag är arg för att en kvinna blev misshandlat.
    Dels för SD stör och förstör vår demokratisk samhälle.
    Dels detta skedde i en buss,och de ( SD ) verkar inte har något hänsyn / respekt för någon annan,
    Framför allt detta hände ,eftersom bussschaffören hade invandrarbakgrund, och SD ville trakasera / provissera  och komma åt honom.
    Som ni har läst här i FL, i många tråd finns aktiva SD ,som skriver att invandrarna inte jobbar och att alla invandrana kommer hit,därför att vi i Sverige har det bättre,och Invandrana kommer hit för att få bidrag, bla,bla,bla,påstår de.
    SD, verkar ha anställde som skriver hela dagarna i olika forum under olika namn,eller för det mesta annonym, eftersom de inte vågar. De skriver en massor med påhittade historier och berättelse,påhittade siffror,på detta sättet, de vill spridda sina ideologi.
    *******Läs detta själv.******

    JÖNKÖPING.
    Gänget med skinnhuvuden längst bak i bussen skrålade nazistsånger och hyllade Adolf Hitler.


    Natalie Sörman, 16, sa ifrån:


    – Nu får ni sluta och visa lite respekt, ropade hon.


    Och blev brutalt nerslagen.


    Nattbussen från Huskvarna mot Jönköping var nästan tom när Natalie och två kompisar steg på. En hållplats senare klev en grupp skinheads på.


    – Antagligen såg de att chauffören kom från ett annat land för de började sjunga en massa rasistiska sånger nästan direkt, bl.a att "Hitler är vår kung”, säger Natalie.


    – Först blev jag chockad och sedan jättearg. Men när jag försökte säga ifrån sjöng dom bara ännu högre.


    Trycktes mot väggen

    Natalie höjde rösten och skrek igen:


    – Nä nu får ni vara tysta!


    I nästa sekund small det. En av skinheads-kvinnorna gick fram till Natalie och greppade tag om hennes haka, tryckte in henne mot väggen och prickade in två knytnävslag mot flickans huvud.


    Kastade ölburk

    Precis innan skinheadgruppen skulle stiga av bussen sprang en 25-årig man tillbaka och kastade en full ölburk mot Natalie.


    – Den träffade här i bakhuvudet, det blev helt svart, jag måste ha tuppat av men vaknade när poliser och ambulansfolk kom in i bussen.


    Nu har den 25-årige mannen och hans 21-åriga hustru åtalats för misshandel. Båda nekar, men bilder från en övervakningskameran visar hur paret attackerar Natalie. Dessutom finns DNA från ölburken.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 16:29
    För de som vill läsa ytterligare; besök

    www.dn.se/Pages/SolrSearch.aspx&s=sverigedemokraterna%2520%252F%2520nazism

    www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/andreas-malm-svarar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-29 09:47
    Fortsätt att trakasera och provocera mig!! Jag kommer inte ge mig.

    Jag kommer hänga upp er SD / Nazister, ännu mera.
    Här kommer det några ytterligare sidor att läsa och tänka förstås.
    Besök

    sok.aftonbladet.se/%2F+SD&x=26&y=9

    www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article8429207.ab

    sok.aftonbladet.se/&x=27&y=11

    sok.aftonbladet.se/&sortBy=pubDate

    expo.se/

    expo.se/2003/bakgrund-bakom-den-demokratiska-fasaden_355.html

    expo.se/2011/akesson-intervjuas-av-bbc_3657.html

    expo.se/2011/ingen-holl-med-sverigedemokraterna-i-extremistdebatt_3658.html

    expo.se/2010/expo-2010-1-demokratins-dilemma_3018.html

    expo.se/2011/strid-kring-ordforandeposten-hos-sd-svedala_3665.html

    www.svd.se/search.do%2F+SD&submit=S%C3%B6k
  • Svar på tråden *********Nazister / SD***********
  • Morse
    I Blackrose I skrev 2011-07-17 22:17:57 följande:
    1. Så du förnekar att SD avskyr MENA-folket som pesten?
    Morse skrev 2011-07-17 01:05:14 följande:
    Okej, assimilering here we go:
    Vi får först prata lite kultur. Vad jag inte menar med kultur är ytliga uttryck för kulturen, alltså vilken mat man äter, hur man klär sig, vilka danser man tycker om etc. Skulle detta vara vad man menar med mångkulturalism så hade jag tyckt det var jättebra med mångkultur.
    Vad jag menar med kultur är de informella spelregler som styr samhället, värderingar, normer, sociala kider m.m. Jag avfärdar kulturrelativism som strunt, alla kulturer är inte lika utvecklade, alla kulturer har inte lika bra värderingar och normer. Och det handlar inte om socioekonomi, vi kan se på Saudiarabien t.ex som är ett rikt land men som en väldigt outvecklad kultur. Våran kultur är mer anpassad för ett modernt samhälle.
    Jag tycker det är viktigt att man visar nyanlända svenskar vilka värderingar, normer och sociala koder som gäller här. Med assimilering menar inte jag (eller SD heller för den delen) att man måste överge sin religion eller vilken mat man äter, det är just dem sakerna jag listar ovan.
    Vi ser i Sverige och alla andra jämförbara länder hur mångkulturalismen segregerar samhället, man håller sig i stor utsträckning till "sina egna" (i kulturell bemärkelse). MENA-invandrare som kommer till Sverige väljer oftast att bosätta sig i områden där det redan bor många MENA-invandrare som exempel.
    Att jobba aktivt för mångkulturalism innebär bara att man förstärker samhällets stereotyper, i större utsträckning blir "asiater på det sättet" och "balkanfolk på det sättet" osv. Jag anser det vara bättre om vi istället arbetar för att jämna ut skillnader mellan människor. På det sättet som feminismen gör - man ska inte uppfostras på ett "typiskt kvinnligt" sätt om man råkar vara kvinna osv. Precis så ser jag kultur - varför skall man arbeta aktivt för att en som härstammar från t.ex Somalia ska uppfostras på ett annat sätt än en som härstammar från Iran? Skillnaden är att feminismen ses som god och anti-mångkulturalismen som ond av den stora massan.
    Ofta hör man att det är hemskt att tvinga folk att ha en viss kultur eller att vara på ett visst sätt, men det är inte det som assimilering är. Assimilering (i Sverigedemokratisk tappning) handlar inte om att tvinga människor överge sin kultur. Det handlar om vilka signaler man sänder ut till nyanlända. Man försöker alltså inte påverka människors kultur i större utsträckning än vad som redan görs genom att sända ut signlalerna att det är mångkultur som gäller här.
    Mer orkar jag inte skriva nu men fråga om det är något oklart.
    2. Det här är fortfarande vad du tror. Det är verkligen inte vad SD förespråkar utan man vill göra om utlänningarna till en klen kopia av en svensk med allt vad det innebär.
    Det som du har skrivit här ovan är integrering och inte assimilering som SD vill införa.
    För övrigt så är feminism rena BS om jag får säga vad jag tycker.....
    Har haft flera diskussioner med SDare här på FL och dom flesta är överens om att det är assimilering i dess rena betydelse som ska införas. Att man ska känna sig som en svensk (Vad det nu betyder).

    3.Om jag frågar dig så här: Vad kallar du detta?
    En kvinna som lär sina barn sitt språk, sin religion, tradition och seder MEN som respekterar det svenska samhället, normena, är laglig, arbetar och som gör rätt för dig? *Vore intressant att få ett svar från dig*
    1. Ja. SD avskyr inte MENA-folk. Inte partiet, inte ledande Sverigedemokrater, inte intelligenta bildade sympatisörer. Däremot är det mycket vanligare med MENA-hat om man ser till Sverigedemokraternas väljare än vad det finns hos andra partier. En del av Sverigedemokraternas väljare är väldigt stereotypiska "bonderasister". Men deras åsikter är deras inte mina, det är synd att deras tankar ska misstänkliggöra alla som som tar i SD med tång.

    2. Jag har full koll på ordet assimilering och integration, de används ofta på olika sätt av olika personer. Definitionerna är som bäst svaga. Visst får SD-sympatisörer tycka det om dem vill men varför köra med guilt-by-association? SD är liberalkonservativa, dom har inget mot nya kulturinfluenser som african dancing etc om det sker i en långsammare takt än vad det sker idag.

    3. Först och främst skulle jag kalla det indoktrinering. Det är bedrägligt att pracka på barn sin religion. Om jag skulle kalla det assimilation eller integration menar du? Det är absolut ingen lätt fråga och som tidigare sagt är definitionerna suddiga. Enligt vissa definitioner så ryms en kulturell aspekt även inom begreppet integration. Vad man menar med kultur kan skilja sig, jag skrev i mitt inlägg vad jag menade med kultur och använde assimilationsbegreppet utefter den definitionen.
  • I Blackrose I
    Hugful80 skrev 2011-07-17 22:52:27 följande:
    Källa?
    Jag orkar verkligen inte leka katt/råttalek med dig. Det är väl känd hos alla nuförtiden vilka som SD inte tåler. Behövs verkligen ingen källa till det om man har följt SDs politik under senaste val.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Hugful80
    I Blackrose I skrev 2011-07-17 22:56:47 följande:
    Jag orkar verkligen inte leka katt/råttalek med dig. Det är väl känd hos alla nuförtiden vilka som SD inte tåler. Behövs verkligen ingen källa till det om man har följt SDs politik under senaste val.

    Så du har ingen källa till ditt påstående? Ett simpelt ja eller nej räcker.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • I Blackrose I
    Morse skrev 2011-07-17 22:56:41 följande:
    1. Ja. SD avskyr inte MENA-folk. Inte partiet, inte ledande Sverigedemokrater, inte intelligenta bildade sympatisörer. Däremot är det mycket vanligare med MENA-hat om man ser till Sverigedemokraternas väljare än vad det finns hos andra partier. En del av Sverigedemokraternas väljare är väldigt stereotypiska "bonderasister". Men deras åsikter är deras inte mina, det är synd att deras tankar ska misstänkliggöra alla som som tar i SD med tång.

    2. Jag har full koll på ordet assimilering och integration, de används ofta på olika sätt av olika personer. Definitionerna är som bäst svaga. Visst får SD-sympatisörer tycka det om dem vill men varför köra med guilt-by-association? SD är liberalkonservativa, dom har inget mot nya kulturinfluenser som african dancing etc om det sker i en långsammare takt än vad det sker idag.

    3. Först och främst skulle jag kalla det indoktrinering. Det är bedrägligt att pracka på barn sin religion. Om jag skulle kalla det assimilation eller integration menar du? Det är absolut ingen lätt fråga och som tidigare sagt är definitionerna suddiga. Enligt vissa definitioner så ryms en kulturell aspekt även inom begreppet integration. Vad man menar med kultur kan skilja sig, jag skrev i mitt inlägg vad jag menade med kultur och använde assimilationsbegreppet utefter den definitionen.
    1. Mmm, undrar varför det finns så många bonderasister bland SD-väljare konstig nog.

    2. Så du menar att SD skulle acceptera en person som håller kvar vid sin religion, tradition, seder och inte vill kalla sig för svensk samtidigt som personen gör rätt för sig genom att vara laglig, respektera det svenska samhället, svenska folket och allt som hör till? *Tveksamt*

    3. Jag skrev lära sina barn om sin religion inte tvinga eller pracka på. Så du har inget svar till min fråga? Står det ingenstans i SDs partiprogram heller. Du har inte hört något av en SD:it hur man väljer att se på en person med dessa egenskaper?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • I Blackrose I
    Hugful80 skrev 2011-07-17 23:02:08 följande:
    Så du har ingen källa till ditt påstående? Ett simpelt ja eller nej räcker.
    http://kentekeroth.se/2010/04/20/invandrare-visade-sin-odemokratiska-och-valdsamma-mentalitet-vid-besok-pa-katedralskolan-i-lund/

    "Det roliga är att MENA-invandrare bevisar SD:s tes varje gång; de visar oerhört tydligt att demokrati, yttrandefrihet, åsiktsfrihet inte gäller fullt ut för dem, eller bara så länge man tycker ”rätt” enligt dem. Det var flera där som sa att ”våld är en nödvändighet” för att ibland få sin vilja igenom. De agerade hotfullt genom att ställa sig precis framför en för att mucka gräl, genom hot och gester. De visar verkligen precis på det som SD säger; att vissa invandrargrupper helt enkelt inte passar in i Sverige."

    Så jävla korkad inlägg men vad ska man förvänta sig av Mr. Ekeroth?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Morse
    I Blackrose I skrev 2011-07-17 22:47:56 följande:
    Alltså what?! Jag förstår inte ett ord. Faktiskt.

    Vad menar du med infödda muslimer? Var i Sverige registrerar man religiontillhörighet? Nu är ju inte mina söner muslimer men i vilken register står det vad dom har för religion om jag får be om en källa?  Måste jag ha missat.

    Jag har räknat ihop ALLA muslimska länder som är representativa bland invandrare i Sverige. Tog till och med Albanien, Bosnien, Etiopien, Pakistan, Jugoslavien (70.819), Kosovo, Sri Lanka och Turkiet med i beräkningen och du vill fortfarande inte medge att siffran 500.000 är åt skogen fel? Kom igen.
    Muslimer som är födda i Sverige såklart, du tror att man helt enkelt struntar i att räkna med dessa trots att det är en stor grupp människor som är det. Jag har inte påstått att det finns i något register, vart får du allt ifrån? Approximation är som du kanske vet ingen exakt vetenskap. Varför skulle man i en seriös approximation inte räkna antalet infödda muslimer >0? Förklara det för mig...

    Jag förstår precis ditt tankesätt men vet att det är fel. Här erkänns tyvärr ingenting. Om jag nu banne mig ska behöva läsa igenom en hundra sidor lång detaljrapport för att bevisa dig fel får jag väl göra det. Återkommer när jag har tid.
  • Hugful80

    För det första har han rätt och för det andra så påvisar ju inte det att alla i SDs parti hatar MENA-invandrare, eller hur?

    Bättre kan du! Vad har du för källa på att, och jag citerar, "Nej, det är sant. Dom hatar inte allt som inte är svensk, bara ALLT som är förknippad med MENA."

    Källa?
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    I Blackrose I skrev 2011-07-17 23:02:36 följande:
    1. Mmm, undrar varför det finns så många bonderasister bland SD-väljare konstig nog.

    Så du har statistik på hur många bönder som röstar på SD? Kan du presentera den?
     
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • I Blackrose I
    Morse skrev 2011-07-17 23:09:05 följande:
    Muslimer som är födda i Sverige såklart, du tror att man helt enkelt struntar i att räkna med dessa trots att det är en stor grupp människor som är det. Jag har inte påstått att det finns i något register, vart får du allt ifrån? Approximation är som du kanske vet ingen exakt vetenskap. Varför skulle man i en seriös approximation inte räkna antalet infödda muslimer >0? Förklara det för mig...

    Jag förstår precis ditt tankesätt men vet att det är fel. Här erkänns tyvärr ingenting. Om jag nu banne mig ska behöva läsa igenom en hundra sidor lång detaljrapport för att bevisa dig fel får jag väl göra det. Återkommer när jag har tid.
    Nej, det är det ju verkligen inte för det finns ingen säker siffra över hur många infödda svenska som är muslimer.
    Men varför kan du inte bara gå efter listan jag länkade till och se att siffran 500.000 är BS? Ser du verkligen inte på siffrorna jag la fram att man inte kan komma upp till 500.000 muslimer hur mycket man än vänder och vrider på det? Av 546.147 som jag fick fram så går 100/120.000 bort direkt. Då är vi nere i 446-426.147. Är du med hittils?

    Av dessa så ska man då ta bort Kaldeer/armenier/hinduer, kristna från libanon/syrien, Todeier, kommunister från Iran som är en stor grupp, zoroaster, bahaier och en jävla massa andra grupper. Vi kommer då garanterad att gå ner till siffran 300.000. Ha då i åtanken att jag har med över 70.000 Jugoslaver (Alltså folk från f.d. jugoslavien som absolut inte behöver vara muslimer). Hur många infödda muslimer vill du då plussa på siffran 300.000 för att komma upp till 500.000? Sen är inte ALLA muslimer troende muslimer.
    Siffran 300.000 är då människor som är födda in i religionen och behöver då inte vara troende alls så skitsnacket och skrämselpropagandan som SD kör med är FEL.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Hugful80
    I Blackrose I skrev 2011-07-17 23:18:44 följande:
    Nej, det är det ju verkligen inte för det finns ingen säker siffra över hur många infödda svenska som är muslimer.
    Men varför kan du inte bara gå efter listan jag länkade till och se att siffran 500.000 är BS? Ser du verkligen inte på siffrorna jag la fram att man inte kan komma upp till 500.000 muslimer hur mycket man än vänder och vrider på det? Av 546.147 som jag fick fram så går 100/120.000 bort direkt. Då är vi nere i 446-426.147. Är du med hittils?

    Av dessa så ska man då ta bort Kaldeer/armenier/hinduer, kristna från libanon/syrien, Todeier, kommunister från Iran som är en stor grupp, zoroaster, bahaier och en jävla massa andra grupper. Vi kommer då garanterad att gå ner till siffran 300.000. Ha då i åtanken att jag har med över 70.000 Jugoslaver (Alltså folk från f.d. jugoslavien som absolut inte behöver vara muslimer). Hur många infödda muslimer vill du då plussa på siffran 300.000 för att komma upp till 500.000? Sen är inte ALLA muslimer troende muslimer.
    Siffran 300.000 är då människor som är födda in i religionen och behöver då inte vara troende alls så skitsnacket och skrämselpropagandan som SD kör med är FEL.
    Du kan ju försöka komma med lite siffror själv istället för att komma med knarkade påstående som t.ex.

    "Det är väl känd hos alla nuförtiden vilka som SD inte tåler. Behövs verkligen ingen källa till det om man har följt SDs politik under senaste val."  
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
Svar på tråden *********Nazister / SD***********